TOP5

אמהות, הכינו ממחטות: P&G ממשיכה בסדרת הילדים/אתלטים לקראת לונדון

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם חמשת מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם. עוד במדור: מה אנשים יסכימו לעשות כדי לקבל חטיפים פוטטוצ'יפס?
אסא שפירא | (6)

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם חמשת מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: פרוקטר אנד גמבל, delites, וולקסוואגן, איקאה ורנו.

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-TOP5 בפייסבוק - לחצו כאן

ילדים לנצח

עבורנו הם אולי אתלטיים אולימפיים אבל בשביל האמהות שלהם הם תמיד יהיו ילדים קטנים וחמודים - לאחר ההצלחה של הסרט הראשון עכשיו מגיע סרטון ההמשך של p&g לקראת האולימפיאדה. סרט חכם נוסף שמייצר חיבור רגשי בין המותג על כל הפורטפוליו המוצרי הרחב שלו וקהל המטרה שלו, אמהות.

לאהוב, להתפלל, לאכול פוטטוצ יפס

בשנים האחרונות קוקה קולה לימדו את עולם הפרסום על דרך חדשה לפרסם - *vendertising שימוש יצירתי במכונות השתייה שלהם כדי לתקשר באופן ייחודי עם לקוחותיהם. דרך מצויינת לייצר חווית מותג אינטראקטיבית שמשאירה את חותמה הרבה אחרי כל פרסומת של 30 שניות בטלוויזיה. המותג האוסטרלי delites למד והפנים, התוצאה לפניכם - מהלך חכם שמטרתו להראות מה אנשים מוכנים לעשות כדי לקבל חבילת פוטטוצ יפס קטנה.

בוקר טוב ובטוח

קמפיין חדש של וולקסוואגן מתחבר לאמת הקשה של חיי האדם העובד, לקום זה קשה! מי לא היה רוצה לחזור לישון במקום להכנס לרכב, מי לא מפחד שהוא עלול להרדם אחרי שהוא נכנס לרכב... מזל שוולקסוואגן פיתחו טכנולוגיה חדשה בדיוק בשבילכם.

בין wow ל walla

איש חכם בעולם הפרסום אמר לי פעם כי אנחנו חיים בקצוות, או שאנחנו יושבים על תובנה חכמה ועמוקה שעוצרת את הצרכנים וגורמת להם לחוש משהו מבפנים או שאנחנו מייצרים משהו מרשים, עוצר, שגורם לאנשים להסתכל עליו כי פשוט לא ראו אף פעם משהו כזה. כל מה שבאמצע תמיד הולך לאיבוד! הסרט החדש מאיקאה, שמטרתו להשיק את הקטלוג בדים החדש שלה, הוא הזדמנות ליהנות ממהלך wow חמוד, הפקה מרשימה עם אימאג ים חזקים, וממתקי עיניים שונים שיעצרו אתכם. קבלו את עולם ללא בד ...

אם לסבתא היו גלגלים

מהלך קטן וחמוד שיצר רעש ברשת - רנו מוכחים שכדי לייצר אינטראקציה איכותית עם צרכנים בפייסבוק צריכים יותר מפרס, חייבים גם לדעת לספר סיפור.

המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ילדים כוכבים 15/07/2012 17:37
    הגב לתגובה זו
    קליפ מוסיקאלי לילדים: http://www.youtube.com/watch?v=Iu2KB3J2aoE&feature=player_detailpage&hd=1
  • 3.
    איקאה מגניב, אבל לא מעביר שום מסר בשיט! (ל"ת)
    15/07/2012 16:45
    הגב לתגובה זו
  • 15/07/2012 20:03
    הגב לתגובה זו
    סתם מהלך wow בלי עומק
  • 2.
    יובל 15/07/2012 15:47
    הגב לתגובה זו
    שום מילה על מזרחי טפחות?
  • די נו, אל תהיה כזה מציק :) (ל"ת)
    15/07/2012 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פרוקטר ענקים!!! (ל"ת)
    אמא 15/07/2012 15:33
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

מי הזיז את מדורת השבט שלי?

המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על  5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג. 

גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר. 

פריים טיים

לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

טלגרף (אתר הטלגרף)טלגרף (אתר הטלגרף)

Daily Mail רוכשת את הטלגרף ב-655 מיליון דולר ומשנה את מפת הכוחות

שינוי במפת התקשורת הבריטית; הדיילי עשוי להפוך לבעל השפעה ענקית על הציבור הבריטי

עמית בר |

Daily Mail & General Trust (DMGT) הודיעה על הסכם לרכישה של Telegraph Media Group, החברה שמוציאה לאור בין היתר את העיתונים The Daily Telegraph ו-The Sunday Telegraph, בעסקה ששוויה נאמד בכ-500 מיליון ליש"ט (כ-655 מיליון דולר). ההודעה הדרמטית מגיעה ימים ספורים בלבד לאחר ש-RedBird Capital Partners, קרן ההשקעות האמריקאית, פרשה באופן פתאומי מהסכם רכישת הטלגרף.

העסקה הזו מהווה רעידת אדמה של ממש בנוף התקשורת הבריטי, שכן היא יוצרת למעשה כוח משמעותי בשדה התקשורת הימני-שמרני בבריטניה. השילוב בין DMGT, שכבר שולטת ב-Daily Mail, אחד העיתונים בעלי התפוצה הגדולה ביותר באי הבריטי, לבין קבוצת הטלגרף היוקרתית, ייצור קבוצת מדיה בעלת השפעה אדירה על עיצוב דעת הקהל הבריטי. מדובר בקונגלומרט תקשורתי שישלוט במיליוני קוראים ויחזיק בכוח פוליטי וחברתי שקשה להפריז בחשיבותו.

התזמון של הרכישה אינו מקרי. היא מגיעה בתקופה פוליטית רגישה במיוחד בבריטניה, כאשר מפלגת Reform UK של נייג'ל פאראג' צוברת תאוצה משמעותית בסקרים, ובמקביל מפלגת הלייבור של ראש הממשלה קיר סטארמר סובלת מירידה חדה בתמיכה הציבורית. בתקופות כאלה של תנודתיות פוליטית, השליטה בכלי תקשורת משפיעים הופכת לנכס אסטרטגי קריטי עבור עיצוב השיח הציבורי והשפעה על תוצאות בחירות עתידיות.

מההיבט העסקי, הרכישה משקפת את המציאות הקשה שבה נתונה תעשיית העיתונות המודפסת. המודל העסקי המסורתי קורס תחת הלחץ הדיגיטלי, כאשר הכנסות מפרסום צונחות בקצב מסחרר וכמויות ההדפסה מצטמצמות מדי שנה. קבוצות המדיה הגדולות נאלצות להסתגל במהירות למציאות החדשה של מנויים דיגיטליים, פלטפורמות סטרימינג ותוכן מותאם אישית. במובן הזה, הרכישה היא לא רק מהלך התרחבות אלא גם צעד התגוננות הכרחי ליצירת סינרגיות תפעוליות וחיסכון בעלויות.

מהלך דרמטי בתקשורת הבריטית

ההסכם כולל תקופת בלעדיות מוגדרת שבמהלכה יסוכמו התנאים הסופיים ויוגשו כל הבקשות הרגולטוריות הנדרשות. הנהלת DMGT הבהירה כי הרכישה תוגש לאישור שר התרבות הבריטי בתוך זמן קצר, תוך הדגשה שהכוונה היא לשמר את העצמאות העיתונאית של הטלגרף למרות השייכות החדשה לקבוצה. התחייבות זו נועדה להרגיע חששות מפני פגיעה באיכות העיתונאית ובאובייקטיביות של הסיקור.