פרס האו"ם לפרויקט קשרי דם של באומן בר ריבנאי בפסטיבל ניו יורק לפרסום

הפרס מוענק על ידי האו"ם עבור קמפיין למען המין האנושי. באומן הוא המשרד הישראלי הראשון שזוכה בפרס. יוסי לובטון: "הזכייה מעוררת גאווה"
משה בנימין | (9)

לא בכל יום משולבת ידיעה על זכייה של משרד פרסום בתחרות בינלאומית בעיתון כמו ידיעות אחרונות. באומן בר ריבנאי זוכה לכבוד (אמנם רק בעמוד 24, ועדיין) לאחר הישג מרשים עם כותרת מלאת הוד: "פרס האו"ם לקמפיין למען המין האנושי".

פסטיבל ניו יורק לפרסום בחר בפרויקט קשרי דם של באומן בר ריבנאי (bloodrelations) לזוכה השנתי במדליית הזהב המוענקת על ידי האו"ם. פרס האו"ם לעבודות פרסום למען האנושות (undpi) נוסד בשנת 1990 על ידי האו"ם ופסטיבל ניו יורק במטרה לציין לשבח עבודות פרסום למען המין האנושי, העולות בקנה אחד עם המטרות של ארגון האומות המאוחדות. ובכללם שלום ובטחון, קידום מעמד האישה, זכויות אדם, מלחמה בפשע ובאלימות ומלחמה בעוני.

לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

כזכור, הפרויקט המדובר של באומן בר ריבנאי בשיתוף מרכז פרס לשלום ופורום משפחות שכולות (משפחות ישראליות ופלשתינאיות שאיבדו את יקיריהן בסכסוך בין העמים) יזם חיבור בין עשרות משפחות משני צידי המתרס ע"י תרומות דם משותפות - תחת הקונספט הקריאטיבי שאומר: "אתה לא תפגע במישהו שדמך זורם בעורקיו". בהשראת התרמות דם אלו, נערכו עוד מספר התרמות דם משותפות ליהודים ומוסלמים ברחבי העולם.

הזכייה של באומן תירשם כפעם הראשונה שעבודה ישראלית זוכה במדליית זהב של הפרס היוקרתי. העבודות הזוכות בפרס האו"ם נבחרות על ידי צוות משותף של שופטי פסטיבל ניו יורק ושל נציגי האו"ם.

מנכ"ל באומן בר ריבנאי, יוסי לובטון: "הזכיה בפרס מכובד זה של האו"ם, מהווה כבוד גדול למשרד ולמדינה, דווקא בימים אלה בהם אנו חשים בבידודה של ישראל בעולם בכלל ובאו"ם בפרט, הזכיה בפרס זה המוענק על ידי האו"ם מעוררת גאווה. כשיצאנו לדרך ידענו שיש בפרוייקט זה כדי להעביר את המסר החשוב כל כך, רצינו לייצר מודעות לכך שמעבר לכל סכסוך פוליטי קשה וארוך ככל שיהיה, חיים כאן בני אדם שקצה נפשם בהרג ובאלימות, אנו שמחים על ההכרה לה זוכה הפרוייקט בעולם כולו והזכיה בפרס האו"ם מוכיחה שהצלחנו להעביר את המסר החשוב הזה".

יורם לוי, המשנה למנכ"ל באומן ברי ריבנאי ומנהל הקריאייטיב הראשי במשרד: "כבוד גדול לזכות בפרס נחשב כל כך ועוד מהאו"ם. אנחנו גאים מאוד בתוצאה של הפרויקט המתמשך הזה שהתחיל לפני כמעט שנתיים באתגר האימפוסיבל בריף והצליח לגעת בכל כך הרבה אנשים סביב העולם ועד לאומות המאוחדות. כמה סימבולי שאת ההודעה על הזכייה קיבלנו בה באייר".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    איפה אפשר לראות את הפרוייקט הזה? (ל"ת)
    ענבל 20/06/2012 14:12
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    עמית גל 30/04/2012 22:52
    הגב לתגובה זו
    זהו אכן פרס מיוחד עם כבוד מיוחד. גם אנחנו התרגשנו כשזכינו בו לפני שנתיים :-)
  • 4.
    כסף. 30/04/2012 15:39
    הגב לתגובה זו
    אבל גם כסף זה מכובד מאד! כל הכבוד לשלמור ולבאומן גאווה ישראלית
  • 3.
    ניו יורק 30/04/2012 13:44
    הגב לתגובה זו
    http://www.mako.co.il/news-money/consumer/Article-9f60455c4c23921004.htm
  • ערן 30/04/2012 15:12
    הגב לתגובה זו
    הבנת הנקרא ....
  • המשרד הראשון שזכה בזהב (ל"ת)
    הכוונה הייתה: 30/04/2012 15:10
    הגב לתגובה זו
  • גדעון 30/04/2012 13:57
    הגב לתגובה זו
    שלמור זכו במדליית כסף באומן זכו במדליית זהב פאם ראשונה, כן?
  • 2.
    שלמוריסט 30/04/2012 10:39
    הגב לתגובה זו
    מה שמגיע מגיע!
  • 1.
    כבוד גדול, עכשיו לך שלם שעות נוספות לעובדיך (ל"ת)
    יוסי ילד שלי מוצלח 30/04/2012 10:10
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.