טילריי מנפצת את הצפי ומזנקת באפטר בכ-11%
ענקית הקנאביס הקנדית, טילריי TILRAY INC (סימול:TLRY) מדווחת על תוצאות הרבעון על רקע הציפיות להקלות ברגולציה. הכנסות הרבעון הרביעי לשנת 2020 הסתכמו ב-56.6 מיליון דולר, צמיחה של כ-20.5% לעומת כ-47 מיליון דולר וכ-10 מעל הרבעון השלישי. החברה עקפה את צפי האנליסטים בסך 55.8 מיליון דולר.
בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, סה״כ הכנסות מגזר הקנאביס עלו ב-46% ל-41.2 מיליון דולר , המכירות למבוגרים בקנדה ומכירות קנאביס רפואי בינלאומי זינקו ב-49% וב-191%, וכי ההכנסות ממגזר הקנאביס הרפואי בקנדה עלו בכ-26%. ההכנסות מ-Hemp עלו ב-18% ל-15.3 מיליון דולר
בשורה התחתונה, ההפסד הנקי הסתכם ב-3 מיליון דולר, בעוד ההפסד הנקי ברבעון המקביל אשתקד הסתכם ב-220 מיליון דולר. ההפסד המתואם הסתכם בכ-2 סנט למניה, מעל צפי האנליסטים להפסד של 15 סנט למניה. ה-EBITDA הסתכם בכ-2.2 מיליון דולר בהשוואה ל- EBITDA שלילית בסך 35.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
נכון לתום הרבעון, קופת המזומנים עומדת על כ-190 מיליון דולר, ונכון להיום על 261 מיליון דולר. טילריי עברה תקופת מסחררת בה הודיעה על מיזוג עם אפריה (APHA), בסיס מעמדה באירופה וכניסה לגרמניה, ואפילו הספיקה להצטרף לשערוריית WallStreetBets. אלו הקפיצו את המנייה בשבוע שעבר בכ-140% ומאז היא התממשה בלמעלה מ-50%. הערב הודיע החברה כי המיזוק עם אפריה צפוי להתבצע ברבעון השני וליצור ״את חברת הקנאביס הגדולה בעולם״ כפי שכתבה בדוחותיה.
- מזנקת 40% ומשלימה קפיצה של פי 4 בשלושה חודשים - מי זאת טילריי?
- טילריי על פרשת דרכים: אלכוהול מניע צמיחה, קנאביס בנסיגה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיום טילריי נסחרת לפי שווי של 4.2 מיליארד דולר, בעוד ההכנסות בשנת 2020 הסתכמו בכ-210 מיליון דולר, וכי ההכנסות הצפויות לשנת 2021 עומדות על כ-292 מיליון דולר בלבד. הפוטנציאל בשמיים, אך לסקטור הקנאביס יש עוד דרך לעבור והרבה כסף לבזבז.
- 4.אלירן 18/02/2021 12:05הגב לתגובה זומה זה מנפצת את התחזיות ומזנקת באפטר ב-11 אחוז? מה זה באפטר? המניה סיימה אתמול בירידה של 9מ אחוז אז מה זה זינקה באפטר?כלומר אחרי סיום המסחר?כתב כלכלי מכובד תכתוב בשפה שעמך יבין-אתה לא מדווח לקולגגות שלך אלא לעם היושב בציון
- 3.מיכל 18/02/2021 11:28הגב לתגובה זואם הירוק באופק בוהק והחברה היכתה את האנאליסטים לטובה מה ירדה אתמול?
- 2.מי שלא יקנה, יבכה! (ל"ת)מושקע חזק 18/02/2021 10:16הגב לתגובה זו
- רציונאלי 18/02/2021 12:43הגב לתגובה זוטילרי רחוקה מאוד מהשיא שהיתה ועכיו היא מתחזקת בשווקים חדשים והביקוש לקנאביס רק מתעצם
- 1.יצחק 18/02/2021 10:03הגב לתגובה זוחברה שוי מליארדים הפסד 3מיליון דולר זהירות...
- הברוקר 18/02/2021 12:39הגב לתגובה זומה מי למה סתם פלצן
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
