טילריי מנפצת את הצפי ומזנקת באפטר בכ-11%
ענקית הקנאביס הקנדית, טילריי TILRAY INC (סימול:TLRY) מדווחת על תוצאות הרבעון על רקע הציפיות להקלות ברגולציה. הכנסות הרבעון הרביעי לשנת 2020 הסתכמו ב-56.6 מיליון דולר, צמיחה של כ-20.5% לעומת כ-47 מיליון דולר וכ-10 מעל הרבעון השלישי. החברה עקפה את צפי האנליסטים בסך 55.8 מיליון דולר.
בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, סה״כ הכנסות מגזר הקנאביס עלו ב-46% ל-41.2 מיליון דולר , המכירות למבוגרים בקנדה ומכירות קנאביס רפואי בינלאומי זינקו ב-49% וב-191%, וכי ההכנסות ממגזר הקנאביס הרפואי בקנדה עלו בכ-26%. ההכנסות מ-Hemp עלו ב-18% ל-15.3 מיליון דולר
בשורה התחתונה, ההפסד הנקי הסתכם ב-3 מיליון דולר, בעוד ההפסד הנקי ברבעון המקביל אשתקד הסתכם ב-220 מיליון דולר. ההפסד המתואם הסתכם בכ-2 סנט למניה, מעל צפי האנליסטים להפסד של 15 סנט למניה. ה-EBITDA הסתכם בכ-2.2 מיליון דולר בהשוואה ל- EBITDA שלילית בסך 35.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
נכון לתום הרבעון, קופת המזומנים עומדת על כ-190 מיליון דולר, ונכון להיום על 261 מיליון דולר. טילריי עברה תקופת מסחררת בה הודיעה על מיזוג עם אפריה (APHA), בסיס מעמדה באירופה וכניסה לגרמניה, ואפילו הספיקה להצטרף לשערוריית WallStreetBets. אלו הקפיצו את המנייה בשבוע שעבר בכ-140% ומאז היא התממשה בלמעלה מ-50%. הערב הודיע החברה כי המיזוק עם אפריה צפוי להתבצע ברבעון השני וליצור ״את חברת הקנאביס הגדולה בעולם״ כפי שכתבה בדוחותיה.
- מזנקת 40% ומשלימה קפיצה של פי 4 בשלושה חודשים - מי זאת טילריי?
- טילריי על פרשת דרכים: אלכוהול מניע צמיחה, קנאביס בנסיגה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כיום טילריי נסחרת לפי שווי של 4.2 מיליארד דולר, בעוד ההכנסות בשנת 2020 הסתכמו בכ-210 מיליון דולר, וכי ההכנסות הצפויות לשנת 2021 עומדות על כ-292 מיליון דולר בלבד. הפוטנציאל בשמיים, אך לסקטור הקנאביס יש עוד דרך לעבור והרבה כסף לבזבז.
- 4.אלירן 18/02/2021 12:05הגב לתגובה זומה זה מנפצת את התחזיות ומזנקת באפטר ב-11 אחוז? מה זה באפטר? המניה סיימה אתמול בירידה של 9מ אחוז אז מה זה זינקה באפטר?כלומר אחרי סיום המסחר?כתב כלכלי מכובד תכתוב בשפה שעמך יבין-אתה לא מדווח לקולגגות שלך אלא לעם היושב בציון
- 3.מיכל 18/02/2021 11:28הגב לתגובה זואם הירוק באופק בוהק והחברה היכתה את האנאליסטים לטובה מה ירדה אתמול?
- 2.מי שלא יקנה, יבכה! (ל"ת)מושקע חזק 18/02/2021 10:16הגב לתגובה זו
- רציונאלי 18/02/2021 12:43הגב לתגובה זוטילרי רחוקה מאוד מהשיא שהיתה ועכיו היא מתחזקת בשווקים חדשים והביקוש לקנאביס רק מתעצם
- 1.יצחק 18/02/2021 10:03הגב לתגובה זוחברה שוי מליארדים הפסד 3מיליון דולר זהירות...
- הברוקר 18/02/2021 12:39הגב לתגובה זומה מי למה סתם פלצן
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
