דעה

על הסיפור של מט"ח 24, והתשואות המסנוורות - חובה לקרוא

מי שאומר לכם שאין סיכון או מציג כאילו אין סיכון - תקפיצו את נורות האזהרה
יוסי פינק | (18)

אתמול נודע כי רשות ני"ע העבירה מכתב לחברת מט"ח 24 בו היא מזהירה את החברה כי עליה לחדול באופן מיידי מפעילות האלגו-טריידינג (מסחר באמצעות אלגוריתם במחשב), זאת כיוון שפעילות זו מהווה ניהול השקעות ולחברה אין רישיון לניהול השקעות. נשמע יבש משהו, כמעט עניין טכני. אז בואו נסתכל על הדברים בשטח - שם יש הרבה אקשן.

אנשים נוטים לחשוב שבהשקעות בסגנון זה החברה שמפעילה את השירות מבטיחה תשואה, זה ממש לא המצב - בפועל החברה המפעילה את האלגו מציגה תשואות עבר, והן כמובן מאוד מסנוורות. הנה למשל במקרה של מט"ח 24, החברה מפעילה מספר רובוטים שכל אחד מהם סוחר בצמדי מט"ח, אחד סולידי יותר והאחר אגרסיבי. והנה תשואות העבר שמציגה מט"ח 24 באתר לאחד הרובוטים שלה, גם ממש עכשיו.

יושב הבן אדם בבית ואומר לעצמו, '"וואלה - אין סיכון! במקרה הגרוע אני עושה עם הרובוט הזה פי 3 ממה שמציעים לי ה-X#&!! האלה בבנק עכשיו". ועוד הוא אומר לעצמו - "לא שווה לי לשים רק 5,000 שקל, עדיף יותר, על יותר הם עושים תשואה יותר גבוהה" (לא ממש ברור לפי איזה היגיון, אבל שיהיה). אהה, רגע, חיפוש נוסף ואנחנו רואים שאחד הרובוטים בעמוד תשואת העבר של מט"ח 24 גרר הפסד למשקיעים. זה יש להגיד, הטריק הכי ישן בספר. אגב, ממש ליד אותה שורת הפסד, אפשר למצוא תשואות אפילו הרבה יותר מסנוורות - הנה לכם הלינק. (עדכון, הלינק "נפל").

עכשיו באמת באמת באמת שאנחנו לא אומרים שזה בלוף ושקר. אולי הרובוטים האלה הם חבורה של גאונים. המצב הוא שיש רובוטים שיודעים לעשות כסף, אבל לדעתנו מי שיש לו רובוט שיודע לעשות כסף (או במילים אחרות - מכונה להדפסת כספים) - הוא שומר אותה לעצמו בקנאות על גבול החרדתיות, ולא מציע אותה לאחרים. אבל כאמור, לא יודעים.

עכשיו עזבו את האלגו של מט"ח 24, יש אין סוף חברות שמפרסמות גם ברגעים אלו ממש פעילות אלגו ואני מנחש שגם הרובוטים שלהם יודעים לעשות תשואה לא רעה בכלל. ועזבו גם את החברות האלו, לא למדנו משהו בתקופה האחרונה על חברות שמבטיחות תשואות עבר מסנוורות בתקופה שלעשות 1% בשנה בסיכון סביר זו עבדות פרך?? כל מיני כאלה...

והאלגו זה ממש לתת את הכסף למישהו אחר שיסחור, כלומר יכול להיות שהחבר'ה ששמים את הכסף בתחום הזה הם לא סוחרים אגרסיבים שמבינים את הסיכון, אלה כנראה קונים ומוכרים בעצמם (וגם לא בהכרח מרוויחים). יכול להיות שהחבר'ה שהולכים לאלגו הם המשקיעים הפשוטים יותר.

עכשיו בעניין הרשות, לא מבין את זה. שיטוט של 5 דקות באינטרנט וכאמור אפשר למצוא ים חברות שמציעות פעילות אלגו. כמה זמן לוקח לשגר מכתבי אזהרה ולהתחיל לפעול?! וזה לא רק האלגו, זה באופן כללי עניין הפיקוח. עד סוף מאי האחרון זה היה התאריך האחרון להגשת בקשות מהרשות לקבלת רישיון להפעלת זירת מסחר. אז נגיד שבינתיים אנחנו בשלב המעבר עד לאישור אותן בקשות ולכן מאפשרים לאותן חברות להמשיך בפעילות, מה הבעיה בתור התחלה לסגור את כל אותן חברות שבכלל לא הגישו בקשה לרישיון?

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    משה 22/01/2016 22:08
    הגב לתגובה זו
    הייתה יכולה לחסוך לי 3000 שח
  • 15.
    זה כתוב באתר שלהם 08/01/2016 07:41
    הגב לתגובה זו
    הרובוטים של מט"ח 24 אינם מראים בכלל ביצועי עבר! החברה מפרסמת נתוני דמו! כן, כן . דמו ואפילו לא נתוני אמת. צריך לקרוא לילד בשמו,גנבים!
  • 14.
    פינק 03/01/2016 19:20
    הגב לתגובה זו
    לא בדקת לא חקרת. .. האם כך מתנהגת עיתונאות חוקרת? אין לך מושג על מה אתה כותב. בדוק , ותקן.ואתם במערכת משום מה מפחדים לפרסם תגובות. פרסום , אז עד הסוף
  • 13.
    דגן 01/01/2016 20:59
    הגב לתגובה זו
    מי אמר שהעיסוק אינו מסוכן. כל לקוח ברוב החברות בתחום זה מ חתימות על גילוי סיכון . הלקוח המפסיד הטיפוסי מדרדר עצמו למסחר לא אחראי. השוק אינו מתאים לכל אחד.
  • יוראי 02/01/2016 18:12
    הגב לתגובה זו
    העיתונאי יחטוף תביעה על עיתונאות רשלנית. האם בדקת שהחברה המדוברת לא מזהירה לקוחותיה ?האם לא חותמים על גילוי סיכון ?האם התכנה עליה הם חותמים נבחרה /הובאה על ידם? או לחלופין ,האם הם (הלקוחות )קובעים את הקריטריונים למסחר בעצמם?האם אצת מהר מידי לפרסם כותרת?האם משלמים לך לפי מילה (נבובה )?האם הצטיידת בעו"ד ראוי?שבוע טוב
  • 12.
    המגיב בשם 8 01/01/2016 20:56
    הגב לתגובה זו
    קראתי בעיון רב את שכתבת . גם אני לקוח שלהם(לשעבר), גם אני השקעתי בנפט , כשעבדתי במינוף נמוך הצלחתי לא רע. המשכתי במוצרים אחרים. נראה לי שאתה יכול להלין רק על עצמך במקרה הזה. אף אחד לא הכריח אותך . העיסוק בשווקים בכלל כרוך בסיכונים. אני עבדתי עם מספר חברות , הם הוגנים וטובים.
  • 11.
    איש 01/01/2016 12:21
    הגב לתגובה זו
    אתם יודעים ש95 אחוז מפסידים במינוף של 200 אין סיכוי בגלל זה מטח 24 לא מכסה את עצמו בעסקה שלקוח עושה זהירות ?
  • 10.
    שוקי 01/01/2016 06:54
    הגב לתגובה זו
    ברור שאתם מגיבים בתשלום. ככ בולט !
  • 9.
    גיא 31/12/2015 09:26
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד
  • 8.
    המפסיד 31/12/2015 09:08
    הגב לתגובה זו
    ככה נראה ומרגיש מישהו שהפסיד שם לא מעט כסף http://fedupwiththese.blogspot.co.il/2015/10/24.html
  • 7.
    דן 30/12/2015 22:06
    הגב לתגובה זו
    האלגו של מט"ח 24 הוא לא אלגו קלסי ... כי אם מכונת ביצועים של לקוח שמקבל שליטה על כל הפרמטרים. לחברה אין יכולת השפעה . הלקוח בוחר כיצד לנהל את התיק שלו. השליטה שלו מוחלטת. אין דומה הדבר ל חברות אחרות !!
  • 6.
    nb 30/12/2015 19:36
    הגב לתגובה זו
    פורקס ובינאריות הן עומדות בתקנות שהוכתבו להן על ידי הרשות? כולן קיבלו את מכת המוות שלהן כי רק לקוחות "כשירים" יוכלו לסחור אצלהן. עכשיו נותר להן רק להפיל כמה שיותר פשוטי עם בפח עד להחלת הוק במסגרת הזמנית שהרשות נתנה להן לפעול
  • 5.
    רחבעם 30/12/2015 19:02
    הגב לתגובה זו
    אני לקוח שלהם , הם דוקא הקפידו איתי שאבחר את הפרמטרים במכונת הביצועים בעצמי .במקרה גם הרווחתי ... עבדתי במינוף נמוך . אני לא מכיר אלגו טריידינג אחר... שלהם הוא בואו לא ניהול תיקים.
  • 4.
    אם יחס אירו/דולר חיובי, איך הדולר עולה והאירו יורד? (ל"ת)
    ? 30/12/2015 13:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אחלה כתבה (ל"ת)
    ערן 30/12/2015 13:08
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כרובי 30/12/2015 12:13
    הגב לתגובה זו
    כמו ביזפורטל
  • nb 31/12/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    מפרנסים אותם
  • 1.
    כתבה טובה 30/12/2015 11:35
    הגב לתגובה זו
    מקווה מאד שהכתבה לא אינטרסנטית
צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.