אפל צפויה לשתף פעולה עם קיה ולהשלים את הפאזל האחרון לקראת ייצור EV
הקצת יותר ותיקים שבינינו עוד זוכרים את הפרסומת בערוץ 2, שבה יפני עצבני מורט את שיערותיו, דופק את הראש בקיר וצועק "קיה! קיה! קיה!". הפרסומת השנונה הייתה טיזר לכניסתה של יצרנית הרכב הדרום קוריאנית והלא מוכרת דאז לישראל. סביר להניח שבסיום יום המסחר האחרון, הנהלת קיה (000.270.KS) עשתה בדיוק כמו היפני ההוא מהפרסומת, רק בקטע חיובי.
למה? כי היום דווח בעיתונות הדרום קוריאנית שאפל APPLE (AAPL), שהודיעה לאחרונה על כניסה לתחום הרכב החשמלי, צפויה לשתף פעולה עם יצרנית הרכבים. אתם בוודאי שואלים את עצמכם מה התוצאה: אז עלייה של 9.7% במסחר היומי במניה והגעה לשווי שעולה על 24 מיליארד דולר והמניה בשיא מאז 1997. קיה! קיה! קיה!
לפי הדיווח בדרום קוריאה, שתי החברות אמורות לחתום על חוזה בעוד שבועיים ולהתחיל לעבוד על מכוניות חשמליות אוטונומיות של אפל במפעל קיה בג'ורג'יה ארה"ב. המטרה היא להציג מכונית של אפל עד 2024, כשהמטרה היא להתחיל ייצור של 100 אלף מכוניות בשנה. הסכום הראשוני שתשקיע אפל הוא 3.6 מיליארד דולר.
- הענקית ששינתה את חיי כולנו יוצאת להנפקה ומה קרה היום לפני 10 שנים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחודש שעבר, מניית יונדאי עלתה בקרוב ל-20% ביום המסחר, עד שהחברה חזרה בה מהודעה כי היא נמצאת בדיונים עם אפל בנוגע לרכב החשמלי. בהתחשב בעובדה שלהקים מפעל לייצור רכב עולה מיליארדי דולר, כשגם פיתוח שיטות עבודה ואגירת ידע לוקחים זמן לא מבוטל, זה לא מקרי שאפל מחפשת שותף עם ידע ויכולות בתחום.
מה שעוד ברור הוא שמלוח הזמנים שאפל הציבה לעצמה, היא לא באמת ממהרת, אז היא גם לא ממהרת לקפוץ למיטה עם אף חברה ולהתחיל בעבודה מיידית.
בכל מקרה, אפל שידועה במוצרי פרימיום, נכנסת לתחום שאמנם נמצא בחיתוליו באופן יחסי, אבל כבר עכשיו הוא הופך לצפוף מאוד עם שחקניות כמו טסלה (TSLA), NIO (NIO), אקספנג (XPEV), גוגל (GOOG), פולקסוואגן (VW), כמו גם יתר השחקניות המרכזיות בשוק.
למתחרות של אפל יש הרבה יותר ניסיון באופן יחסי, אבל עם כל הכבוד אפל היא לא היצרניות הסיניות, היא לא חברת רכב מסורתית, והיא לא טסלה, היא הרבה יותר מכולם יחד. היתרונות של אפל ברורים, ראשית המותג החזק בעולם לצד קהל מעריצים פנאטי שיעמוד בתור כדי לרכוש כל מוצר עם תפוח נגוס עליו, ובטח ה-I-CAR, מה שמאפשר לחברה לייצר כ-40 מיליארד דולר מזומנים ברבעון, ולמרות שבקופה נמצאים כ-200 מיליארד דולר אפל איגחה כ-14 מיליארד דולר נוספים, מגייסים כשאפשר, לא כשצריך.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- המשך שחרור תיקי אפשטיין מחזיר את הסיכון הפוליטי למסך של וול סטריט
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
אבל היתרון המשמעותי של אפל נמצא בצד הלוגיסטי, שרשראות האספקה של החברה הן מהטובות בעולם, עם מפעלים ברחבי הגלובוס שמייצרים את מרבית החלקים, כולל טכנולוגיות מתקדמות, ובפרט שבבים מהטובים בתעשייה. בעוד יצרניות הרכב המסורתיות נאבקו בשנים האחרונות לייצר איזו שהיא צמיחה, וחברות הרכבים החשמליים הצעירות מרוויחות כסף בעיקר מהנפקות שאותו הן ישקיעו בלוגיסטיקה, אפל בשלב הבא עם משאבים חלומיים.
GM GENERAL MOTORS מודיעה הערב כי במהלך השבוע הבא היא תעצור את ייצור כלי הרכב בארבעה מפעלים בעקבות מחסור עולמי בשבבים. החברה הוסיפה כי גם המפעל בקוריאה יעבוד במחצית התפוקה, וכי עיקר הפגיעה תהיה ברכבים בעלי שיעור הרווחיות הגבוה ביותר, עם זאת החברה לא חשפה כמה נפח היא צפויה לאבד אך על פי הערכות מדובר בכ-10,000 כלי רכב בכל שבוע.
״למרות המאמצים הרבים שלנו, המחסור במוליכים למחצה ישפיע על ייצור רכבי GM במהלך שנת 2021״ הצהירה ג׳נרל מוטורס הערב.
אבל GM היא האחרונה שמדווחת על קשיים באספקת שבבים לרכב: פולקסווגן, פורד, סובארו, טויוטה, ניסאן ומאזדה דיווח על קיצוץ בייצור כלי הרכב בגלל בעיות דומות. מאזדה צפויה לצמצמם כ-34 אלף כלי רכב במהלך החודשים פברואר ומרץ, וניסאן עצרה את ייצור המשאיות למספר ימים. המחסור בשבבים צפוי לגרום לירידה של כ-672 אלף כלי רכב במהלך הרבעון הראשון, אשר צפויה להגיע עד כ-960 אלף במהלך 2021.
הפער בין ייצור כלי רכב קלאסיים לכלי רכב מהדור הבא הוא שמיים וארץ. ייצור טכנולוגיות מתקדמות כמו שבבים נעשה בתנאים סטריליים גבוהים מחדר ניתוח, ואילו מפעל רכב הוא מפעל. לכן, כל החברות פונות אל מיקור חוץ בכל מה שקשור לטכנולוגיה ונשארות עם שולי הרווח על ״חתיכת הפח״ שהן מייצרות. לאפל יש את כל מה שהיא צריכה, חסר לה רק מי שתבנה את השלדה, מזל טוב קיה.
- 3.עומרי 04/02/2021 08:15הגב לתגובה זוכי המניה שועטת קדימה. הודעה על אימוץ הטכנולוגיה והמניה תטוס
- 2.המושלם 04/02/2021 01:40הגב לתגובה זומנית טסלה צריכה לרדת חדות, לפחות 80%.
- 1.אנונימי 03/02/2021 20:22הגב לתגובה זוidex מתחת לראדר
סטארפייטרס ספייסהמניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%
ההנפקה הצנועה, היצע מניות מוגבל והיעדר הכנסות הפכו את סטארפייטרס לאחת המניות התנודתיות בשוק ומציבים סימני שאלה סביב השווי שנקבע לה בתוך ימים ספורים
חברת החלל האמריקאית סטארפייטרס ספייס (FJET) נכנסה בשבוע שעבר לשווקים הציבוריים בהנפקה ראשונית צנועה יחסית, אך בתוך ימים ספורים הפכה לאחת המניות התנודתיות ביותר בבורסות בארה״ב. ההנפקה, שגייסה כ־40 מיליון דולר, הציבה את החברה במרכז תשומת הלב, בעיקר בשל תנודות חדות במחיר המניה ובמחזורי מסחר גבוהים במיוחד.
סטארפייטרס החלה להיסחר בחמישי שעבר בבורסת NYSE American במחיר של 3.59 דולר למניה. כבר ביום המסחר הראשון זינקה המניה עד לרמה של 8.5 דולר, כאשר נרשמו תנודות חדות לשני הכיוונים וביום שני נרשם זינוק חריג של כ־371%, שהקפיץ את מחיר המניה לשיא של 31.5 דולר, לפני שמגמת המסחר התהפכה היום (שלישי), כאשר המניה נופלת בכמעט 60% למחיר של פחות מ-14 דולר.
סטארפייטרס מציגה את עצמה כחברה שמחזיקה ומפעילה את צי המטוסים העל־קוליים המסחריים הגדול בעולם. פעילותה מתבצעת ממרכז החלל קנדי בפלורידה, והיא מפעילה שבעה מטוסי F-104 סטארפייטר, דגם שיצא משירות בנאס"א כבר באמצע שנות ה־70.
שלוש שנים בלי הכנסות
החברה לא רשמה הכנסות בשלוש השנים האחרונות, ובשנת 2024 דיווחה על הפסד של 7.9 מיליון דולר. נתונים אלו ממקמים אותה כחברה בשלב מוקדם מאוד, שעדיין לא הוכיחה מודל עסקי יציב. מבנה המאזן של סטארפייטרס מסבך את המצב עוד יותר. לחברה הון עצמי שלילי, כך שההתחייבויות עולות על הנכסים. כתוצאה מכך, יחס מחיר להון של החברה עומד על מינוס כ־160, נתון חריג במיוחד בענף תעופה וביטחון, שבו היחס המקובל נע סביב 2.5–3.7.
- "Moonshot הוקמה כדי לשגר אובייקטים לחלל בדרכים יעילות יותר"
- הסטארטאפ Moonshot Space נחשף לראשונה עם גיוס של 12 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורם נוסף שמסביר את התנודות החריפות הוא היקף המניות הזמין למסחר. מתוך כ־21.7 מיליון מניות קיימות, רק כ־11.1 מיליון הוצעו לציבור בהנפקה. היצע מצומצם של מניות סחירות יוצר תנאים שבהם גם עסקאות בהיקף לא גדול גורמות לתנודות מחיר חדות.
וול סטריט שור (גרוק)נייקי עולה 2%, אינטל יורדת 3% ומהי המגמה בחוזים?
החוזים על וול סטריט נסחרים בעליות קלות לקראת יום מסחר מקוצר, טסלה מטפסת ומי החברה שמאותת על התאוששות משפל היסטורי?
החוזים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות קלות, לקראת יום מסחר מקוצר בערב חג המולד ולאחר רצף שיאים מרשים שנרשם במדדים המובילים, כולל שיא של ה-S&P500. בתקופת סוף השנה יש נטייה היסטורית לעליות בשוקי המניות, כשהיום ייפתח על רקע נתוני המאקרו החזקים מהימים האחרונים, אך כנראה עם מחזורי מסחר דלים יחסית. העלייה החדה בתוצר האמריקאי ברבעון השלישי ממשיכה לתמוך בסנטימנט, ומדגישה את החוסן של הכלכלה גם לאחר שנה תנודתית ומאתגרת.
במקביל, שוק האג"ח משדר רגיעה מסוימת, עם ירידה בתשואות לכל אורך העקום, מה שמספק
רוח גבית נוספת למניות. התשואה של אג"ח ממשלתי לשנתיים עומדת על 3.54%. ברקע, הציפיה היא ל-"ראלי סנטה". תאגידיות, לשינויים בסנטימנט ולמהלכים נקודתיים של משקיעים.
המניות הבולטות
דיינאווקס טכנולוג’יס Dynavax Technologies Corp -0.27% מזנקת בחדות ומובילה את רשימת העולות, לאחר שסאנופי Sanofi 0.6% הודיעה על הסכם לרכישת חברת החיסונים בעסקת מזומן בהיקף של כ-2.2 מיליארד דולר. העסקה משקפת פרמיה משמעותית על מחיר הסגירה האחרון ומחזקת את פעילות החיסונים למבוגרים של סאנופי, בעיקר סביב החיסון להפטיטיס B שכבר משווק והפרויקט המוקדם לחיסון נגד שלבקת חוגרת. הנהלת דיינאווקס מדגישה כי השילוב צפוי להאיץ את הפריסה הגלובלית של מוצרי החברה, בעוד סאנופי מציינת כי אין לעסקה השפעה על התחזיות לשנת 2025.
אינטל Intel Corp -0.05% נופלת לאחר דיווחים כי אנבידיה NVIDIA Corp. 3.01% החליטה להפסיק את בדיקות הייצור של שבבים בתהליך ה-18A המתקדם של אינטל. לפי הפרסום, אנבידיה בחנה אפשרות לייצר שבבים בטכנולוגיה החדשה אך בחרה שלא להמשיך בשלב זה, מה שמעורר סימני שאלה סביב הבשלות והיכולת המסחרית של התהליך, שאינטל מציגה כאבן יסוד באסטרטגיית ההתאוששות שלה. באינטל מציינים כי פיתוח טכנולוגיית ה-18A מתקדם כמתוכנן, אך בשוק מתייחסים בזהירות לדיווח, במיוחד על רקע שיתוף הפעולה האסטרטגי בין החברות והשאיפה של אינטל לצמצם פערים מול TSMC Taiwan Semiconductor . 1.25% בתחום הייצור.
- התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות
- אנבידיה וטסלה עולות כ-1.3%, סטרטג'י עולה בעקבות הביטקוין - המניות הבולטות בוול סטריט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יואייפת’ UiPath -4.43% נסחרת בעליות לאחר הודעת S&P Dow Jones על צירופה למדד S&P MidCap 400 בתחילת ינואר. המהלך, שמגיע בעקבות יציאתה של חברה אחרת מהמדד בשל מיזוג, נתפס בשוק כמהלך טכני
אך משמעותי, שעשוי לייצר ביקושים מצד קרנות מחקות מדדים. מניית חברת האוטומציה נהנית מהזרקור, והמשקיעים מתמחרים את השפעת הכניסה למדד בהקשרי הסחירות והביקוש בטווח הקצר.
.jpg)