ביל גייטס
צילום: לע"ם, קובי גדעון

"ייתכן ונראה ירידה משמעותית בתמותה מקורונה לקראת סוף 2020"

לדברי ביל גייטס התרופות לטיפול בנגיף עשויות להפחית את שיעור התמותה באופן משמעותי לקראת סוף השנה; "אנחנו ביחד במשבר, וצריכים להגן אחד על השני תחילה באמצעות מסכות, ובסופו של דבר עם חסינות עדר או חיסון" 

על רקע העליה בנתוני התחלואה בקורונה ברחבי העולם, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, סבור כי התרופות לטיפול בנגיף עשויות להפחית את שיעור התמותה באופן משמעותי עד סוף השנה. עם זאת, לדבריו ייצור חיסון הוא קירטי, בהשבת תחושת ה"נורמליות" לחברה.

גייטס אמר את הדברים בראיון לרשת CNBC, "אני חושב שיש סיכוי טוב שנראה ירידה משמעותית בשיעור התמותה לקראת סוף השנה, כתוצאה מהשילוב של הכלים הטיפוליים החדשים".

מייסד ענקית הטכנולוגיה, ציין את תרופת ה-Remdesivir, כאחד הטיפולים המובילים במחקר. ניסוי בתרופה האנטי-ויראלית של חברת התרופות גיליאד (סימול: GILD), הוכיח כי שימוש בה הפחית ב-62% את אחוז התמותה, בקרב חולים קשים בנגיף. לדבריו, יש עוד שתי תרופות אחרות אשר נבחנות בימים אלו, אותן ניתן לתת דרך הפה ולא באמצעות הווריד כמו ה-Remdesivir. 

על רקע הדיווחים האופטימיים האחרונים, מצד החברות שמפתחות חיסונים, אמר גייטס כי הוא, "נלהב מכל החיסונים שממומנים על ידי ארה"ב". המיליארדר הדגיש גם את החשיבות של שכנוע הציבור בנטילת החיסון אם וכאשר הוא יהיה זמין. הוא אמר כי גורמי הבריאות יצטרכו להבהיר שה-FDA "לא עיגל פינות" ועקב אחרי הפיתוח של החיסון. 

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    ירון 30/07/2020 15:22
    הגב לתגובה זו
    ביל = בילעם הרשע. לא לקחת חיסון.....
  • 9.
    חיסונים = חיסולים (ל"ת)
    תומריקו 30/07/2020 09:59
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יעל 30/07/2020 00:10
    הגב לתגובה זו
    הוא אומר שאנחנו צריכים להאמין שמפתחי החיסון חשבו עליהם.אני יודעת שהם לא חשבו עם רצון להיטיב אלא לדלל העולם ולשלוט בכולם דרך שבבים שבחיסונים.כבר הודיעו לשלם באוטובוסים רק דרך אפליקציה או צמיד בעל שבב.
  • 7.
    יעל 30/07/2020 00:07
    הגב לתגובה זו
    למה תמיד מחייך? להסתיר את הרשע והאופל הפנימי שלו.
  • 6.
    יעל 30/07/2020 00:03
    הגב לתגובה זו
    הצהיר שהוא רוצה לדלל את העולם עי חיסונים. ידוע לנו שהחיסונים גורמים עקרות ומוות תוך מספר שנים. הוא יפול בבור שטמן לנו על ידי האלוקים בסופו של דבר. ומלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכניעם במהרה,אמן
  • 5.
    שרית 29/07/2020 17:34
    הגב לתגובה זו
    תמותה בטוחה ועקרות!!!! שלא תגידו לא ידענו!
  • 4.
    ראובן 29/07/2020 16:55
    הגב לתגובה זו
    הוא מימן לדעת רבים את הנגיף וגם את השווים שבדרך
  • 3.
    רוי 29/07/2020 02:03
    הגב לתגובה זו
    היה ראשון בתחום המיחשוב.,והיום חלוץ בענייני רפואה.. תמיד מזהה קדימה הרבה לפני כולנו...
  • יעל 30/07/2020 00:06
    הגב לתגובה זו
    הןא משתמש בחכמתו לבצע זממו.אדם עם מידות טובות- הוא לא בודאי .אביו עסק בצמצום ילודה והוא ממשיך דרכו.הוא מרשעי העולם הכי גדולים.באלגנטיות ובחיוך מתכנן לרצוח ולדלל את העולם, כפי שהכריז בהרצאתו.
  • דוד 29/07/2020 13:12
    הגב לתגובה זו
    יש כנראה עוד הרבה "גאונים" חוץ מגייטס. רק לא הבנתי איפה הגאונות? להזכירך "גנב" את התוכנה של מקינטוש. (אה אולי הוא גאון שהצליח לעבוד על בית המשפט) ןמה הוא בדיוק "זיהה" בקורונה????????? משהו שלא ידענו????
  • 2.
    הוא צודק 28/07/2020 20:46
    הגב לתגובה זו
    הפעם כוונתו טובה וישנן תרופות בקנה שיפחיתו את הסיבוכים.בהינתן פחות סיבוכים נהיה באופק הנכון.
  • אנונימית 29/07/2020 12:42
    הגב לתגובה זו
    יש תרופה טובה ולא מסוכנת כמו החיסון. של דר זלנקו. הידרוכלורקוין אבץ ועוד משהו. חפש בגוגל. הרבה בריאות
  • 1.
    דוד 28/07/2020 20:29
    הגב לתגובה זו
    לא שיש לי משהו נגד גייטס. הוא ענק בתחומו. ולא שמה שהוא אמר לא נכון. אבל סליחה.... מיהו בכלל??? ממתי כל מפורסם מומחה לכל דבר. האמת... זו בעיה של התקשורת.
  • אנונימית 29/07/2020 12:41
    הגב לתגובה זו
    הוא מממן חיסונים ומרוויח מהם. וגם קשור לסדר עולמי חדש.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.