מניית GE Aerospace מזנקת: רווחים גבוהים ואופטימיות לעתיד
ענף התעופה מתעורר מחדש, ו-GE Aerospace מדווחת על צמיחה חזקה ומבטיחה.
מניית GE Aerospace, חטיבת התעופה של ג'נרל אלקטריק, מזנקת בעקבות דוחות רבעון רביעי שממשיכים להרשים. החברה דיווחה על הכנסות של 9.9 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 1.9 מיליארד דולר – הרבה מעל התחזיות של וול סטריט שעמדו על 9.5 מיליארד דולר ו-1.7 מיליארד דולר בהתאמה. הרווח למניה הגיע ל-1.32 דולר, כשגם כאן מדובר בהפתעה חיובית מול הציפיות שעמדו על 1.04 דולר בלבד.
שנת 2024 הייתה טובה במיוחד עבור החברה, שסיימה אותה עם הזמנות חדשות בסך 50 מיליארד דולר, עלייה מרשימה של 32% לעומת השנה הקודמת. ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-35.1 מיליארד דולר, זינוק של 10%. ומה לגבי השנה הקרובה? החברה צופה צמיחה של מעל 10% במכירות, עם רווח תפעולי שמתקרב ל-8 מיליארד דולר ורווח של כ-5.30 דולר למניה.
המנכ"ל, לארי קאלפ, מדגיש שיפור בשרשרת האספקה, מה שהקל על הייצור בשנה החולפת. עם זאת, הייצור בענף עדיין רחוק מהשיאים של 2018. אז ייצרו בואינג ואיירבוס יחד כ-1,600 מטוסים, בעוד שב-2024 ייצרו רק כ-1,100 מטוסים. המגבלות הללו יצרו מחסור של כ-3,000 מטוסים במהלך שש השנים האחרונות, מה שגרם לקשיים רבים עבור חברות התעופה וספקי החלקים.
החדשות הטובות הן שיש אופטימיות לעתיד. התחזיות לשנת 2025 צופות שיפור נוסף בייצור, כשהמספר צפוי לעלות לכ-1,400 מטוסים, וב-2026 ל-1,600 מטוסים. זה לא רק מחסור במטוסים – הביקוש למנועים של GE ממשיך לגדול, במיוחד כשהשוק המסחרי והביטחוני ממשיך להתחזק.
- הקאמבק המרשים של הכחולה הגדולה
- למה טראמפ יצליח לממש את תוכניתו ואיזו מניה יכולה לעוף לחלל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית GE Aerospace זינקה בשנה האחרונה בכ-80%, כשהיא משאירה את מדד S&P 500 מאחור. עם תחזיות שמדברות על צמיחה נוספת, נראה שהחברה ממשיכה להיות מובילה בענף ומספקת ביטחון למשקיעים גם בשנה הקרובה.
ההתאוששות של ענף התעופה אולי איטית, אבל GE Aerospace מוכיחה שהיא נמצאת בדיוק במקום הנכון. עם הביקוש העצום למטוסים, מנועים ושיפור בשרשרת האספקה – נראה שהעתיד נראה ורוד מתמיד.
אנבידיה הואנגאנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
אנבידיה NVIDIA Corp. 2.85% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.
חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים
ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.
לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.
ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

צים מציגה הכנסות מעל הצפי ומעלה תחזית ל-2025 - המניה מזנקת
חברת שירותי התובלה הימית הכניסה ברבעון השלישי 1.78 מיליארד דולר ורווח של 123 מיליון דולר, כמעט בהתאם לתחזיות; למרות הירידה החדה בתעריפי ההובלה, הרווחיות התפעולית והתזרים נשארו יציבים, הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך 37 מיליון דולר; צים מעלה את התחזית השנתית
צים מדווחת על רבעון שלישי עם הכנסות של 1.78 מיליארד דולר, נתון שמעל צפי האנליסטים שעמד על כ-1.74 מיליארד דולר. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-123 מיליון דולר, שהם 1.02 דולר למניה, בהשוואה לציפיות של כ-1.06 דולר למניה. בכך, החברה מסכמת רבעון שמגיע כמעט במדויק לרמות שהשוק העריך טרם הפרסום, ומנייתה מגיבה בעלייה של כ-7%. בחברה מציינים כי הירידה במחזור ההכנסות לעומת השנה שעברה - 2.77 מיליארד דולר ברבעון המקביל - נובעת מירידה בתעריפי ההובלה וירידה מתונה יותר בהיקפי המטען. צים הובילה ברבעון 926 אלף מכולות (TEU), לעומת 970 אלף בתקופה המקבילה, ומחיר ההובלה הממוצע למכולה ירד ל-1,602 דולר, לעומת 2,480 דולר ברבעון השלישי של 2024.
הרווח התפעולי (EBIT) עמד על 259 מיליון דולר לעומת 1.235 מיליארד דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-593 מיליון דולר, לעומת 1.531 מיליארד דולר אשתקד, ומרווח ה-EBITDA המתואם עמד על 33% לעומת 55% בשנה שעברה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הגיע ל-628 מיליון דולר, ותזרים המזומנים החופשי הסתכם ב-574 מיליון דולר.
בסוף הרבעון צים מציגה יתרות מזומנים של 3.01 מיליארד דולר, לעומת 3.14 מיליארד דולר בסוף 2024. החוב נטו ירד ל-2.64 מיליארד דולר, בהשוואה ל-2.88 מיליארד דולר בסוף השנה שעברה, ויחס המינוף נטו עומד על 0.9.
בהתאם למדיניות הדיבידנד, החברה הכריזה על חלוקה של 37 מיליון דולר - 0.31 דולר למניה - המהווים 30% מהרווח הנקי ברבעון. צים מציינת כי מאז הנפקתה חילקה כדיבידנדים כ-5.7 מיליארד דולר.
- בעלי המניות מול ההנהלה: המאבק בצים
- מניית צים נופלת - הים האדום ייפתח לתנועה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד הדוח, צים מעדכנת כלפי מעלה את התחזית ל-2025: ה-EBITDA המתואם הצפוי לשנה עומד כעת על 2.0-2.2 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת של 1.8-2.2 מיליארד דולר. תחזית ה-EBIT המתואם עולה ל-700-900 מיליון דולר, לעומת 550-950 מיליון בתחזית הקודמת.
