מניית GE Aerospace מזנקת: רווחים גבוהים ואופטימיות לעתיד
ענף התעופה מתעורר מחדש, ו-GE Aerospace מדווחת על צמיחה חזקה ומבטיחה.
מניית GE Aerospace, חטיבת התעופה של ג'נרל אלקטריק, מזנקת בעקבות דוחות רבעון רביעי שממשיכים להרשים. החברה דיווחה על הכנסות של 9.9 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 1.9 מיליארד דולר – הרבה מעל התחזיות של וול סטריט שעמדו על 9.5 מיליארד דולר ו-1.7 מיליארד דולר בהתאמה. הרווח למניה הגיע ל-1.32 דולר, כשגם כאן מדובר בהפתעה חיובית מול הציפיות שעמדו על 1.04 דולר בלבד.
שנת 2024 הייתה טובה במיוחד עבור החברה, שסיימה אותה עם הזמנות חדשות בסך 50 מיליארד דולר, עלייה מרשימה של 32% לעומת השנה הקודמת. ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-35.1 מיליארד דולר, זינוק של 10%. ומה לגבי השנה הקרובה? החברה צופה צמיחה של מעל 10% במכירות, עם רווח תפעולי שמתקרב ל-8 מיליארד דולר ורווח של כ-5.30 דולר למניה.
המנכ"ל, לארי קאלפ, מדגיש שיפור בשרשרת האספקה, מה שהקל על הייצור בשנה החולפת. עם זאת, הייצור בענף עדיין רחוק מהשיאים של 2018. אז ייצרו בואינג ואיירבוס יחד כ-1,600 מטוסים, בעוד שב-2024 ייצרו רק כ-1,100 מטוסים. המגבלות הללו יצרו מחסור של כ-3,000 מטוסים במהלך שש השנים האחרונות, מה שגרם לקשיים רבים עבור חברות התעופה וספקי החלקים.
החדשות הטובות הן שיש אופטימיות לעתיד. התחזיות לשנת 2025 צופות שיפור נוסף בייצור, כשהמספר צפוי לעלות לכ-1,400 מטוסים, וב-2026 ל-1,600 מטוסים. זה לא רק מחסור במטוסים – הביקוש למנועים של GE ממשיך לגדול, במיוחד כשהשוק המסחרי והביטחוני ממשיך להתחזק.
- 600% בארבע שנים: שלוש החברות של ג’נרל אלקטריק מתפצלות בביצועים
- החברה בת ה-134 שנולדה מחדש לפני 6 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית GE Aerospace זינקה בשנה האחרונה בכ-80%, כשהיא משאירה את מדד S&P 500 מאחור. עם תחזיות שמדברות על צמיחה נוספת, נראה שהחברה ממשיכה להיות מובילה בענף ומספקת ביטחון למשקיעים גם בשנה הקרובה.
ההתאוששות של ענף התעופה אולי איטית, אבל GE Aerospace מוכיחה שהיא נמצאת בדיוק במקום הנכון. עם הביקוש העצום למטוסים, מנועים ושיפור בשרשרת האספקה – נראה שהעתיד נראה ורוד מתמיד.

מסחר סביב השעון - נאסד"ק מבקשת לאפשר מסחר 23 שעות ביממה
הבורסה הגישה בקשה ל-SEC; ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026
נאסד"ק, הבורסה השנייה בגודלה בארה"ב עם שווי שוק של כ-37 טריליון דולר, הגישה בקשה רשמית לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) להרחבת שעות המסחר במניות ומוצרי מסחר סחירים ל-23 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע. ההצעה כוללת מקטע יומי מ-4:00 עד 20:00 שעון ניו יורק, הפסקה של שעה, ומקטע לילי מ-21:00 עד 4:00. כיום המסחר הרציף נמשך 6.5 שעות (9:30-16:00), עם שעות מוקדמות ומאוחרות שמסכמות כ-16 שעות פעילות כוללת. ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026, בכפוף לאישור רגולטורי ותיאום תשתיות.
בזמן שהבורסה אצלנו משנה את ימי המסחר מראשון לשישי ומאבדת את היתרון הגדול שלה - מסחר בימים שאין במקומות אחרים, השאיפה של הבורסות האחרות בעולם היא להרחיב את המסחר ככל שניתן. במילים אחרות, הבורסה בת"א לקראת שינוי גדול בימי המסחר כשהרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה והכוונה בוול סטריט לאפשר מסחר רציף כמעט 24 שעות ביממה.
מסחר מסביב לשעון
המהלך משקף ביקוש גובר ממשקיעים גלובליים. שוק המניות האמריקאי מהווה כשני שלישים משווי החברות הרשומות בעולם, והחזקות זרות במניות אמריקאיות הגיעו ל-17 טריליון דולר בשנה האחרונה. משקיעים באסיה ובאירופה דורשים גישה מיידית להתפתחויות מאקרו-כלכליות, דוחות רווחים ואירועים גיאופוליטיים שמתרחשים מחוץ לשעות המסורתיות. פלטפורמות כמו רובינהוד ואינטראקטיב ברוקרס כבר מאפשרות מסחר מורחב דרך זירות אלטרנטיביות (ATS), וחלקן, כמו Blue Ocean, פועלות 24/7.
במקביל, NYSE Arca קיבלה אישור ל-22 שעות מסחר (1:30-23:30), אך טרם הפעילה אותו. גוף הסליקה DTCC מתכנן מעבר לסליקה רציפה 24 שעות ביממה החל מיוני 2026, כדי לתמוך בעסקאות מורחבות ולצמצם סיכוני נגד.
- וולמארט עוברת לנאסד"ק במהלך היסטורי - המניה טסה ב-6%
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור משקיעים פרטיים, ההארכה מגבירה נגישות ומאפשרת תגובה מהירה לחדשות, במיוחד באזורי זמן מרוחקים. כיום רוב הפעילות בשעות המורחבות מגיעה ממשקיעים פרטיים, שנהנים מגמישות גבוהה יותר מבעבר. עם זאת, נזילות נמוכה בשעות הלילה עלולה להוביל לספרדים רחבים יותר ולתנועות מחירים חדות על נפח נמוך.
וול סטריט השוק האמריקאיטסלה סיימה בשיא חדש, למונייד זינקה ב-8%; הנאסד״ק עלה ב-0.2%
השווקים בוול סטריט סיימו את יום שלישי במגמה מעורבת, לאחר שפרסום נתוני תעסוקה הצביע על תמונה לא אחידה של שוק העבודה האמריקאי. המשקיעים ניסו לאזן בין עלייה במספר המשרות שנוספו בנובמבר לבין עלייה חדה בשיעור האבטלה, שהגיעה לרמה הגבוהה ביותר מאז 2021.
אחרי יום תנודתי במיוחד, מדד הנאסד״ק, המוטה לטכנולוגיה, עלה בכ־0.2%, בין היתר בעקבות עלייה במניית טסלה לשיא חדש על רקע התקדמות בפרויקט הרובוטקסי של החברה. מנגד, מדד S&P 500 ירד בכ־0.2%, ומדד דאו ג׳ונס איבד כ־0.6%, כאשר מניות של חברות תעשייה ופיננסים הכבידו על המסחר.
דו״ח התעסוקה הציג תמונה מעורבת. מספר המשרות במשק האמריקאי עלה בנובמבר ב־64 אלף בלבד, לאחר ירידה חדה באוקטובר, בין היתר על רקע צמצום בתעסוקה הפדרלית בעקבות השבתת הממשל. שיעור האבטלה עלה ל־4.6%, הרמה הגבוהה ביותר מאז 2021, אך כלכלנים מזהירים כי הנתונים מושפעים מגורמים חד־פעמיים ולכן אינם משקפים בהכרח שינוי מגמה ברור.
בפדרל ריזרב ובשוק ההון נוטים להתייחס לנתונים בזהירות. כלכלנים מציינים כי הנתונים האחרונים מספקים הצדקה להורדות הריבית שכבר בוצעו בעבר, אך אינם תומכים בהרחבה מוניטרית עמוקה יותר בטווח הקצר. ההערכה הרווחת היא שהבנק המרכזי יעדיף להמתין לנתוני דצמבר, שייחשבו אמינים יותר, לפני קבלת החלטות מדיניות נוספות.
- לקראת שבוע המסחר בוול סטריט - מה חושבים האנליסטים?
- תופעת ההדבקה הפיננסית: למה כשהבורסה בוול סטריט מתעטשת – כל השווקים חולים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתונים נוספים מהכלכלה הריאלית מחזקים את תמונת הביניים. מכירות הקמעונאות בארה״ב נותרו כמעט ללא שינוי באוקטובר, כאשר הוצאות חזקות בכמה תחומים קוזזו בירידה במכירות רכב. במקביל, מחירי הנפט המשיכו לרדת לרמות של כ־55 דולר לחבית. התמונה הכוללת מצביעה על כלכלה שמאטה אך אינה נשברת, תרחיש שמציב את השווקים במצב של המתנה זהירה להמשך הנתונים.
