גנרל אלקטריק
צילום: Google Street View/Baris Onur

מניית GE Aerospace מזנקת: רווחים גבוהים ואופטימיות לעתיד

ענף התעופה מתעורר מחדש, ו-GE Aerospace מדווחת על צמיחה חזקה ומבטיחה.


חיים בן הקון |
נושאים בכתבה ג'נרל אלקטריק

מניית GE Aerospace, חטיבת התעופה של ג'נרל אלקטריק, מזנקת בעקבות דוחות רבעון רביעי שממשיכים להרשים. החברה דיווחה על הכנסות של 9.9 מיליארד דולר ורווח תפעולי של 1.9 מיליארד דולר – הרבה מעל התחזיות של וול סטריט שעמדו על 9.5 מיליארד דולר ו-1.7 מיליארד דולר בהתאמה. הרווח למניה הגיע ל-1.32 דולר, כשגם כאן מדובר בהפתעה חיובית מול הציפיות שעמדו על 1.04 דולר בלבד.

שנת 2024 הייתה טובה במיוחד עבור החברה, שסיימה אותה עם הזמנות חדשות בסך 50 מיליארד דולר, עלייה מרשימה של 32% לעומת השנה הקודמת. ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-35.1 מיליארד דולר, זינוק של 10%. ומה לגבי השנה הקרובה? החברה צופה צמיחה של מעל 10% במכירות, עם רווח תפעולי שמתקרב ל-8 מיליארד דולר ורווח של כ-5.30 דולר למניה.

המנכ"ל, לארי קאלפ, מדגיש שיפור בשרשרת האספקה, מה שהקל על הייצור בשנה החולפת. עם זאת, הייצור בענף עדיין רחוק מהשיאים של 2018. אז ייצרו בואינג ואיירבוס יחד כ-1,600 מטוסים, בעוד שב-2024 ייצרו רק כ-1,100 מטוסים. המגבלות הללו יצרו מחסור של כ-3,000 מטוסים במהלך שש השנים האחרונות, מה שגרם לקשיים רבים עבור חברות התעופה וספקי החלקים.

החדשות הטובות הן שיש אופטימיות לעתיד. התחזיות לשנת 2025 צופות שיפור נוסף בייצור, כשהמספר צפוי לעלות לכ-1,400 מטוסים, וב-2026 ל-1,600 מטוסים. זה לא רק מחסור במטוסים – הביקוש למנועים של GE ממשיך לגדול, במיוחד כשהשוק המסחרי והביטחוני ממשיך להתחזק.

מניית GE Aerospace זינקה בשנה האחרונה בכ-80%, כשהיא משאירה את מדד S&P 500 מאחור. עם תחזיות שמדברות על צמיחה נוספת, נראה שהחברה ממשיכה להיות מובילה בענף ומספקת ביטחון למשקיעים גם בשנה הקרובה.

ההתאוששות של ענף התעופה אולי איטית, אבל GE Aerospace מוכיחה שהיא נמצאת בדיוק במקום הנכון. עם הביקוש העצום למטוסים, מנועים ושיפור בשרשרת האספקה – נראה שהעתיד נראה ורוד מתמיד.


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיה הואנגאנבידיה הואנג
דוחות

אנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק

ענקית השבבים עקפה את הציפיות עם רווח למניה של 1.3 דולר והכנסות של 57 מיליארד דולר, קפיצה בהכנסות מרכזי הנתונים ל־51.2 מיליארד ותחזית של 65 מיליארד דולר ברבעון הבא; המניה עולה ב-4%
אדיר בן עמי |

אנבידיה NVIDIA Corp. -2.57%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.

חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים

ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.


לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.


הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.


ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.

מאסק טסלה
צילום: טוויטר

הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?

האם טסלה היא חברת AI? 

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אלון מאסק

מניית טסלה Tesla -1.33%  עולה בכ 6% במסחר בוול סטריט ונעה סביב 424 דולר למניה. שווי השוק של החברה עולה ליותר מ-1.3 טריליון דולר. הסיבה: אנבידיה. 

אנבידיה דיווחה על הכנסות של 57 מיליארד דולר ברבעון השלישי לעומת ציפיות לכ 55 מיליארד, מה שמאותת לשוק כי הביקוש לשבבי בינה מלאכותית נותר גבוה ומחזיר עניין במניות שמזוהות עם תחום ה AI. הפער בין תחזיות האנליסטים לבין התוצאות בפועל של אנבידיה נתפס כאישור לכך שהגל הנוכחי של השקעות ב AI עדיין בעיצומו. זאת ועוד: התחזית של אנבידיה מוכיחה שהביקושים עצומים,. התחזית לרבעון האחרון עומדת על 65 מיליארד דולר לעומת תחזיות ל-62.2 מיליארד דולר.  

המניות של חברות שנחשבות מוטות בינה מלאכותית מגיבות בעליות, ובולטת ביניהן טסלה. עבור חלק מהמשקיעים ולאט לאט זה מחלחל ליותר שחקנים בשוק, טסלה אינה רק יצרנית רכב חשמלי, אלא חברה עם תוכניות בתחום הנהיגה האוטונומית והרובוטיקה וה-AI בכלל. 

לכן היא נהנית מהסנטימנט החיובי סביב דוחות אנבידיה. אנבידיה משווקת פלטפורמת חומרה ותוכנה אגנוסטית לתעשיית הרכב, שנועדה לאפשר ליצרניות שונות לפתח יכולות נהיגה מתקדמות ורכב “מוגדר תוכנה”. טסלה עושה שימוש בשבבי AI של אנבידיה במרכזי הנתונים שלה לצורך אימון מערכות נהיגה אוטונומית ורובוטיקה, לצד יצרניות רכב נוספות. 

מפגשים פומביים של אילון מאסק עם מנכ”ל אנבידיה ג’נסן הואנג מחזקים את הזיקה התדמיתית בין החברות, אך בפועל אנבידיה פועלת כספקית תשתית רחבה לענף כולו. דוחות חזקים של אנבידיה הם לכן לא רק חדשות לטסלה, אלא סימן לכך שההשקעות ב AI לרכב ולמרכזי נתונים נמשכות בקצב גבוה. השווי משקף ציפיות AI, ההכנסות עדיין מעולם הרכב העלייה במניית טסלה מלווה בתמחור גבוה ביחס ליצרניות רכב אחרות.