פערי הארביטראז' מכוונים לפתיחה מעורבת בת"א

מצד אחד, המשקיעים ינסו להמשיך באווירה החיובית איתה חתמו אתמול המדדים המובילים, אך העצבנות בשוק המקומי וירידות השערים אמש בוול סטריט צפויים להקשות על המדדים המקומיים
דרור איטח |

הבורסה התל אביבית צפויה לפתיחה מעורבת תוך נטיה לירידות שערים. מצד אחד, המשקיעים ינסו להמשיך באווירה החיובית איתה חתמו אתמול המדדים המובילים, אך העצבנות בשוק המקומי וירידות השערים אמש בוול סטריט צפויים להקשות על המדדים המקומיים. מרבית הישראליות בוול סטריט חתמו את המסחר אמש בירידות שערים ופערי הארביטראז' צפויים להיות מעורבים.

אתמול פרסם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר את גובה הריבית הבסיסית במשק לחודש יולי הקרוב. כצפוי, הותיר הנגיד את הריבית על רמת 3.5% פעם נוספת. ביום ה' הקרוב תפורסם הריבית הדולרית בארה"ב. על פי הערכות, צפוי נגיד הפדרל ריזרב, אלן גרינספאן, להעלות שוב את הריבית ברבע אחוז, לרמה של 3.25%. לפיכך, יצתמצם פער הריביות בין השקל לדולר לרבע אחוז בלבד.

מדד ת"א 25 יחל להיסחר ברמת 637.4 נקודות, מדד ת"א 100 י]תח ברמת 650.47 הנקודות, ומדד התל טק 15 יבחן את רמת 402.61 הנקודות.

מניית טבע חתמה את המסחר בנאסד"ק בירידה של כ-0.77% אך צפויה לפתוח את יום המסחר בפער ארביטראז' חיובי בן 0.54%. אתמול דווחה החברה על השקתו של האז'ילקט גם באנגליה ביחד עם חברת לונדבק. השקות במדינות נוספות באיחוד האירופי מתוכננות בהמשך השנה וב-2006.

לאחר שאתמול פורסם כי בכוונת שרת התקשורת, דליה איציק, לפתוח את שוק יבוא מכשירי הסלולר לתחרות, הודיעו שתי חברות הסלולר הגדולות במשק - סלקום ופרטנר, כי לא יתנגדו למהלך. בפרטנר טוענים כי לחברה אין רווחים ממכירת המכשירים ולפיכך הפגיעה בהכנסותיה תהיה שולית. מסלקום מסרו כי הם אינם מתנגדים למהלך, אך הם מתנים זאת בקביעת סטנדרט איכות ליבואנים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.