אלביט מערכות תכפיל הפעילות בעקבות המיזוגים הצפויים

כך מעריך האנליסט יובל זעירא: הפעילות יכולה להגיע לרמה של 2 מיליארד ד'. משבר היחסים עם ארה"ב על רקע העסקאות בסין עשוי לפגוע בחברה. קובע מחיר יעד הגבוה בכ-22% ממחיר השוק ומצרף המלצת "קניה". הירידות האחרונות הביאו לדיסקאונט של כ-16% במכפיל
רם דגן |

בחודשיים האחרונים ירדה אלביט מערכות בכ-15%, כאשר האנליסט יובל זעירא מבית ההשקעות אי.בי.אי מעריך, כי הקרע לירידות הללו הן החדשות האחרונות בעניין מיזוג אלישרא, כמו גם המשבר הבטחוני עם הממשל האמריקני.

אלביט מערכות תכננה לממן את ההשתלטות על אלישרא באמצעות קופת המזומנים הדשנה של תדיראן קשר, אולם לאור ההתנגדות הקשה של בעלי מניות המיעוט בתדירן קשר מנהל כיום אלביט מו"מ לרכישתה של אלישרא, זאת במקביל למו"מ שמתנהל עם כור לרכישת מניותה בתדיראן קשר. לפי התסריט הזה צפויה אלביט מערכות להחזיק בסופו של התהליך בכ-70% ממניות אלישרא ובכ-40% ממניות תדיראן קשר.

באי.בי.אי מערכים, כי יש להתייחס למהלך מזווית רחוקה קצת יותר, כאשר בסוף התהליך תהפוך אלביט מערכות, שהינה כבר היום חברת התעשייה הבטחונית הפרטית הגדולה בישראל, לגוף הבטחוני המשמעותי ביותר, אשר יהיה מסוגל להתמודד בהצלחה עם הפרטות נוספות של התעשייה הבטחונית הממשלתית.

להערכתו של זעירא תוכל אלביט מערכות להכפיל את פעילותה באמצעות המיזוגים לרמה של 2 מיליארד דולר.

באותה הנשימה מציין האנליסט, כי צבר ההזמנות של החברה ממשיך לגדול ועמד ברבעון הראשון של השנה ברמה של 2.38 מיליארד דולר - 2.25 שנות מכירה קדימה. המשמעות של הנתון היא, כי החברה מבטיחה צמיחה בפעילות שלה בשנתיים הבאות, כאשר יש לזכור שההכנסות מפרויקט ה-watchkeeper שצפויות להסתכם בכמה מאות פאונד עדיין לא נמצאות בצבר.

באשר למשבר במישור המדיני, שהרי לאור העובדה שלאלביט מערכות אין מכירות בסין, שהרי ביטול ההזמנות מסין לא צפוי לפגוע בפעילות החברה. עם זאת מציין היום זעירא, כי התדרדרות נוספת במישור המדיני על רקע עסקאות הנשק עם סין עשויה להביא להפעלת סנקציות אמריקניות בדמות ביטול עסקאות של הסקטור הבטחוני בארה"ב עם המקביל שלו בישראל, מה שעשוי בכל זאת להביא לפגיעה משמעותית בפעילות של אלביט מערכות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חותים
צילום: טוויטר
מלחמה

הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?

שאלות ותשובות על הטכניקה של החות'ים להגביר את הפגיעות; ומה ישראל עושה בעניין

רן קידר |
נושאים בכתבה כטב"ם חות'ים

החות'ים, ארגון מורדים שיעי מתימן, המזוהה עם איראן, מנהלים מלחמה מקומית מול כוחות הקואליציה הסעודית, אך בהמשך למלחמה בעזה הם פועלים נגד ישראל, בעיקר באמצעות שיגור כטב"מים וטילים בליסטיים. ישראל מגיבה וגורמת לפגיעות וחיסולים רבים כשלאחרונה חוסלה ההנהגה הפוליטית של החות'ים (להבדיל מההנהגה הצבאית). בימים האחרונים שיגרו החות'ים כטב"מים שהצליחו לעבור את ההגנות של הצבא וחיל האוויר. אתמול נפגע על ידי כטב"מ שדה התעופה רמון. 


 

מה קרה באירוע האחרון?
היום  שיגרו החות'ים כטב"ם שחדר לשטח ישראל ויורט לאחר כחצי שעה מעל אזור ים המלח. יום קודם לכן פגע כטב"ם בנמל התעופה רמון, ללא התרעה מוקדמת, הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה החות'ים מצליחים לפגוע בנמל תעופה בישראל. הפעם הקודמת היתה בצמוד לנתב"ג. 

מדוע לא הופעלה אזעקה בזמן התקיפה ברמון?
מערכת ההתרעה לא זיהתה את הכטב"ם בזמן כסכנה ולכן לא הופעלה אזעקה. תחקיר ראשוני העלה כי הכטב"ם זוהה במערכות אך לא סווג כעוין. בצה"ל הדגישו כי לא מדובר בתקלה טכנית אלא באתגר מבצעי.

במה שונה כטב"ם מטיל או רקטה?
רקטות וטילים נעים במסלול בליסטי קבוע שקל יחסית לחזות. כטב"ם לעומת זאת קטן יותר, טס נמוך, מתמרן ומשנה מסלול, מה שמקשה מאוד על זיהויו. בנוסף, שטח החתך המכ"מי שלו נמוך,  ולכן ההחזר ממערכות המכ"ם חלש וקשה לגילוי.

כמה פעמים הצליחו החות'ים לפגוע בישראל?
מאז פתיחת המלחמה היו שש פגיעות של כטב"מים וטילים חות'יים בישראל. האירוע הקשה ביותר היה ביולי 2024, אז פגע כטב"ם בבניין בתל אביב וגרם למותו של אזרח. שתי פגיעות היו בנמלי תעופה, בנתב"ג ובשדה רמון.