מסחר שטוח בוול-סטריט: טבע יורדת ב-1%

השמועות על הרכישה האפשרית בגרמניה מונעות ההשפעה החיובית של שיווק האז'ילקט גם באנגליה. מדד הנאסד"ק יורד קלות ב-0.15% ל-2,050 נק'. מדד הדאו-ג'ונס מוסיף 0.15% ל-10,312 נק'. הרמוניק נופלת ב-4.5%. מרקיורי עולה ב-2. גילת נופלת ב-5%
רם דגן |

בוול-סטריט מתנהל היום המסחר במגמה מעורבת, אולם באופן כללי נסחרים האינדקסים המובילים של הרחוב ללא שינוי משמעותי לעומת הרבמות שבהן פתחו את המסחר. בעוד מניות הטכנולוגיה ממשיכות בממונטום השלילי וממשיכות להדרדר, רושמות מניות התעשיה עליות שערים קלות, זאת למרות חציית רף ה-60 דולר לחבית נפט, והצפי להעלאה נוספת בריבית אשר צפויה להתבצע ביום רביעי הקרוב.

מדד הנאסד"ק נסחר בירידה קלה של 0.15% לשער של 2,050 נקודות. מדד הדאו-ג'ונס מוסיף לעומת זאת 0.15% והוא נסחר ברמה של 10,312 נקודות.

כאמרו, בימים רביעי וחמישי תתקיים וועידת ה-FOMC בסיומה יודיע יו"ר הפדרל רזרב, אלן גרינספאן על שיעור הריבית בכלכלה החזקה בעולם. הצפי הוא להעלאת ריבית נוספת - תשיעית במספר - בת רבע נקודות האחוז לגובה 3.25% מגובה של 3% היום.

מניות במרכז

מניות טבע יורדות ב-1%, על רקע הפרסומים מסוף השבוע, לפיהם בכוונתה לרכוש את יצרנית התרופות הגינריות הגרמנית סטדה ארזימיטל תמורת סכום של כ-2.4 מיליארד אירו.

במקביל דווחה היום טבע על השקתו של האז'ילקט גם באנגליה ביחד עם חברת לונדבק. השקות במדינות נוספות באיחוד האירופי מתוכננות בהמשך השנה וב-2006.

מניות אלביט מערכות יורדות ב-0.5%. באיי.בי.איי ממשיכים להעריך, כי יש לתמחר את אלביט ל פי מכפיל של חברת צמיחה (17) ולהמליץ על המניה ברמת "קניה" עם מחיר יעד של 27 דולר. בבית ההשקעות חוזים לאלביט מערכות רווח של כ-73 מיליון דולר בשנת 2005 (גידול של 15.1% אל מול 2005) על הכנסות של 1.03 מיליארד דולר (גידול של 12.8% אל מול שנה קודם לכן).

מניות סבייניט יורדות ב-0.5%. היום הודיעה החברה, כי צורפה לאינדקס ה-Russell 3000, ולאינדקס ה-new Russell Microcap. ביום שישי האחרון דוווחה החברה, כי היא צופה שבמהלך 30 הימים הקרובים היא תסיים את מכירת הפעילות שלה בישראל, זאת לאחר שקבלה כבר 3 מבין 5 האישורים הרגולטוריים הדרושים לעסקה. מאז תחילת החודש זינקו מניות החברה בכ-20%.

הרמוניק נופלת היום ב-4.5%. ביום חמישי החל בוטיק ההשקעות, תומס ויזל, לסקר את המניה עם המלצת "תשואת סקטור". בעשרת ימי המסחר האחרונים איבדה מניית הרמוניק 15%. מניה נוספת שבולטת היום באופן שלילי היא זו של טריון. יצרנית המודמים יורדת היום בכ-3% ומשלימה ירידה של 20% בעשרת הימים האחרונים גם היא.

מניות גילת מתממשות היום ויורדות בכ-5.5% לאחר שבשבוע שעבר רשמו עליה חדה נוכח מכירת מניות בנק הפועלים בחברה.

עוד בולטות מניותה של ויליפוד בעליה של 5.2%. מניות שופינג.קום מגיבות בירידה קלה של 0.5% להפחתת ההמלצה של Needham & Co לרמת "החזק" מרמת "קניה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חותים
צילום: טוויטר
מלחמה

הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?

שאלות ותשובות על הטכניקה של החות'ים להגביר את הפגיעות; ומה ישראל עושה בעניין

רן קידר |
נושאים בכתבה כטב"ם חות'ים

החות'ים, ארגון מורדים שיעי מתימן, המזוהה עם איראן, מנהלים מלחמה מקומית מול כוחות הקואליציה הסעודית, אך בהמשך למלחמה בעזה הם פועלים נגד ישראל, בעיקר באמצעות שיגור כטב"מים וטילים בליסטיים. ישראל מגיבה וגורמת לפגיעות וחיסולים רבים כשלאחרונה חוסלה ההנהגה הפוליטית של החות'ים (להבדיל מההנהגה הצבאית). בימים האחרונים שיגרו החות'ים כטב"מים שהצליחו לעבור את ההגנות של הצבא וחיל האוויר. אתמול נפגע על ידי כטב"מ שדה התעופה רמון. 


 

מה קרה באירוע האחרון?
היום  שיגרו החות'ים כטב"ם שחדר לשטח ישראל ויורט לאחר כחצי שעה מעל אזור ים המלח. יום קודם לכן פגע כטב"ם בנמל התעופה רמון, ללא התרעה מוקדמת, הפעם השנייה בחודשים האחרונים שבה החות'ים מצליחים לפגוע בנמל תעופה בישראל. הפעם הקודמת היתה בצמוד לנתב"ג. 

מדוע לא הופעלה אזעקה בזמן התקיפה ברמון?
מערכת ההתרעה לא זיהתה את הכטב"ם בזמן כסכנה ולכן לא הופעלה אזעקה. תחקיר ראשוני העלה כי הכטב"ם זוהה במערכות אך לא סווג כעוין. בצה"ל הדגישו כי לא מדובר בתקלה טכנית אלא באתגר מבצעי.

במה שונה כטב"ם מטיל או רקטה?
רקטות וטילים נעים במסלול בליסטי קבוע שקל יחסית לחזות. כטב"ם לעומת זאת קטן יותר, טס נמוך, מתמרן ומשנה מסלול, מה שמקשה מאוד על זיהויו. בנוסף, שטח החתך המכ"מי שלו נמוך,  ולכן ההחזר ממערכות המכ"ם חלש וקשה לגילוי.

כמה פעמים הצליחו החות'ים לפגוע בישראל?
מאז פתיחת המלחמה היו שש פגיעות של כטב"מים וטילים חות'יים בישראל. האירוע הקשה ביותר היה ביולי 2024, אז פגע כטב"ם בבניין בתל אביב וגרם למותו של אזרח. שתי פגיעות היו בנמלי תעופה, בנתב"ג ובשדה רמון.