הפועלים יוצא בסדנאות לניהול התקציב המשפחתי
בנק הפועלים פותח הבוקר במהלך יוצא דופן. הבנק הגדול במדינה עומד להשיק סדנאות שבהן תודרכנה משפחות בישראל כיצד לצמצם את האוברדראפט. זאת כחלק מהערכות הבנק לתקנות בנק ישראל שעומדות לדרוש שינויים מרחיקי לכת במדיניות האוברדראפט.
הבנק הודיע כי הוא מוביל מהלך הסברה רחב היקף ללקוחות כל הבנקים בישראל, לקראת השינויים שמנהיג בנק ישראל במסגרות האשראי בחשבונות, ומזמין את כל הציבור להשתתף בסדנאות לניהול תקציב משפחתי, שייערכו בפריסה ארצית.
במסגרת פעילות ההסברה, יופצו בסניפי בנק הפועלים חוברות הדרכה ותקליטור מיוחד לניהול תקציב משפחתי, אשר מיועדים ללקוחות כל הבנקים. במהלך החודשים הבאים, צפוי הבנק לצאת בפתרונות נוספים שיסייעו ללקוחות הבנק להיערך לשינויים הצפויים.
לפי הוראה שפרסם הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, שתיכנס לתוקף החל מ-1 בינואר 2006, לא תתאפשר חריגה ממסגרת האשראי בחשבונות הבנק. החל ממועד זה, בנקים לא יוכלו לאפשר ללקוחות למשוך כספים מעבר למסגרת האשראי שהוקצתה להם ויאלצו להחזיר צ'קים, לחסום משיכת מזומנים, לעצור הוראות קבע וכו'.
מנכ"ל בנק הפועלים, צבי זיו, אומר: "כבנק הגדול והמוביל במדינה, מצאנו לנכון לצאת במהלך רחב הפתוח לכלל הציבור, אשר מטרתו להקנות לציבור כלים להתמודד עם השינויים הצפויים במערכת הבנקאות."
מבדיקות צרכניות שערך הבנק, עולה שהלקוחות חוששים מ"היום שאחרי" הפעלת ההוראה החדשה. לקוחות הנמצאים כיום ב"מינוס" מעונינים לשלוט טוב יותר בהתנהלותם ולצמצם חריגות ומקווים שההוראה תסייע להם "ליישר קו". עם זאת, לקוחות רבים אמרו כי אינם יודעים כיצד להתנהל ומצפים מהבנק לסייע להם.
הסדנאות ינוהלו על ידי יוסי אש ונחמן לידור, מומחים חיצוניים בתחום זה, ויכללו הסברים על ההוראה והשלכותיה. המשתתפים יקבלו טיפים לניהול התקציב המשפחתי בצורה נכונה יותר, ובסיום כל סדנא תחולק למשתתפים חוברת הסברה ותקליטור. גידול בפעילות במגזר החרדי בנק הפועלים מסכם שנת פעילות מוצלחת במגזר החרדי. לאחר שחלפה שנה מתחילת הפעילות השיווקית המקיפה במגזר הוא גדל לנתח שוק של 20% והגדיל את ההובלה בנתח השוק ביחס לכלל הבנקים המהלך השיווקי-פרסומי במגזר החרדי, שנעשה באמצעות פרסום גל BSD, התמקד בערכי המותג וחשיפת מכלול הפתרונות הפיננסיים שפותחו בהתאמה לצורכי הלקוחות החרדיים.
ממחקרים שערך הבנק בקרב הציבור החרדי עולה עוד, כי בנק הפועלים שנתפס כמקצוען וחדשן שיפר משמעותית את תפישתו בקרב הלקוחות כמתאים לצרכים הייחודיים של המגזר החרדי
בנק הפועלים יקיים, לראשונה בישראל, סדנאות ייעודיות למגזר החרדי בנושא ניהול ואיזון התקציב המשפחתי. את הסדנאות יעבירו מומחי הבנק ומומחים חיצוניים בהתאמה לצרכים הייחודיים של הציבור החרדי. הסדנאות יתקיימו בריכוזים החרדיים הגדולים בשיתוף הרשות המקומית וארגונים קהילתיים הפעילים בנושא.
בעקבות החלטה אסטרטגית לראות בציבור החרדי קהל יעד, גיבש הבנק שפה תקשורתית המותאמת ללקוחות החרדיים והטמיע את חשיבות המגזר החרדי בקרב מערך העובדים והיועצים של הבנק. מהלכים ארוכי טווח של התאמת הסניפים ברמת השפה והחומרים הפרסומיים בשילוב עם פיתוח והתאמת ההצעות הערך הבנקאיות ללקוחות המגזר, יצרו לבנק הפועלים גידול בנתח השוק בקרב לקוחות מהציבור החרדי.