תע"א תשתף פעולה עם הודו בייצור מסוקי DHRUV

התעשייה האווירית של ישראל תטמיע את מערכות האוויוניקה פרי הייצור המקומי בפס הייצור במסוק החדיש של ההודים. מנכ"ל התעשייה האווירית, מר משה קרת: מדובר בקפיצת מדרגה ביחסינו
חזי שטרנליכט |

יו"ר התעשייה האווירית של הודו, מר אשקוק בוואג'ה, המבקר בארץ לרגל הפעלת מסוק ה-"DHRUV", עבור מערכת הביטחון הישראלית, אמר כי "HAL - התעשייה האווירית ההודית חיפשה אחר שותף שיש לו יכולות טכנולוגיות גבוהות, כדי לשתף עימו פעולה בייצור ובשיווק המסוק הקל "דרוב", ושותף זה, המתאים ביותר, הינו התעשייה האווירית לישראל, שהוכיחה עצמה מזה שנים ביכולות הטכנולוגיות החדשניות והייחודיות שלה, ובעיקר בתחום השבחת המערכות, במטוסים ובמסוקים.

לדברי בוואג'ה מערכת הביטחון של הודו מתכננת להזמין לפחות 200 מסוקים, המסוק נמצא עתה בייצור סדרתי. לצד הפעילות השיווקית בעולם, התעשייה האווירית הישראלית חתמה על הסכם עם משרד הבטחון, ותחל להפעיל המסוק להטסת אישים חשובים ואנשי מערכת הביטחון, וזאת במסגרת הגברת מיקור החוץ של מערכת הביטחון.

עוד ציין האורח בביקור במתקני התעשייה האווירית בנתב"ג, כי "המסוק ההודי מתפקד בצורה טובה מאוד ויעילה בזרועות הצבא ההודי, ומתופעל בתנאים של טמפרטורות גבוהות ותנאי סביבה קשים, הן בגבהים והן מעל פני הים. "האל" גאה לשווק את ה"דרוב" בשווקים חדשים וחובקים עולם בעזרת התעשייה האווירית הישראלית.

מנכ"ל התעשייה האווירית, מר משה קרת, ציין כי "פרויקט מסוק ה-"DHRUV" מהווה קפיצת מדרגה משמעותית ביחסים שבין התעשייה האווירית לישראל ו-HAL ההודית. פרויקט זה יביא להרחבה גדולה של שיתופי - הפעולה בינינו, מעבר לשיתוף התעשייתי הקיים עד כה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.