ECI תציע לשדרג את רשתותיהן של חברות מים גז וחשמל

החברה מסמנת לעצמה שוק יעד חדש ומקווה להציע בעבורו את מוצרי ה-XDM המתקדמים שלה. סגן נשיא בחברה: חברות השירותים הציבוריים צריכות להיות מוכנות לכל מצב היוצר לחץ על תשתית הרשת
חזי שטרנליכט |

חברות הטלקום שסבלו מהמשבר החריף בשנת 2000 פונות לעוד ועוד שווקים בכדי לספק את מרכולתן. היום מודיעה אחת מהחברות הגדולו הפועלות בארץ בתחום זה - חברת אי.סי.איי טלקום (נאסד"ק: ECIL) על מוצר חדש לחברות שלא היו נחשבות עד לפני מספר שנים כ"לקוחות מן המניין" בעבור שוק הטלקום.

אי.סי.איי הודיעה היום על השקת מוצר חדש עבור חברות שירותים ציבוריים כגון חשמל, מים וגז. המוצר אמור לספק לחברות שירותים ציבוריים פתרון באיכות גבוהה ומסלול שדרוג שלם ליישומים ושירותים של הדור הבא. נראה כי החברה שמראה על התאוששות ניכרת בדוחות הכספיים שלה ברבעונים האחרונים, מסמנת לעצמה שוק-יעד חדש.

בשלב הראשון, ציינו בחברה, ניתן להשתמש בו לתמיכה בצרכים הארגוניים של רשת חברת השירותים ובשירותים מסורתיים כגון טלפוניה ומערכות הגנת חשמל, ולאחר מכן ניתן לשדרגו ליישומי פס רחב ושירותים מסחריים בעלי ערך מוסף.

באי.סי.איי מסרו כי על מנת לאפשר לחברות השירותים הציבוריים להיות יותר תחרותיות, מספק קו מוצרי XDM של החברה את אחת מפלטפורמות התעבורה מרובות השירותים השלמות ביותר, הכוללת מערכת ניהול רשת אחת המאפשרת בקרה מקצה לקצה המפחיתה את עלות הבעלות הכוללת. קו מוצרי ה-XDM מבוסס על ארכיטקטורה גמישה התומכת בשירותים מתקדמים כגון Layer 2 Ethernet, Layer 2 VPNs, VoIP ווידאו והוא מודולרי ותומך בצורך לשירותים בפס רחב יותר.

"אנו חיים בתקופה שבה חברות השירותים הציבוריים צריכות להיות מוכנות לכל מצב היוצר לחץ על תשתית הרשת," אמר ערן דריאל, סגן נשיא בכיר ומנהל כללי של חטיבת הרשתות האופטיות באי סי איי. "הרשתות של חברות אלו זקוקות לאבטחה ואמינות נוספות אבל בה בעת, חברות השירותים הציבוריים צריכות להמשיך ולפתח שירותים חדשים. יעדים אלה ניתנים להשגה בתקציב סביר מאוד המבוסס על הפלטפורמה האופטית הגמישה, המאוחדת, והאמינה במיוחד של אי סי איי".

באי.סי.איי מעריכים כי בין אם מדובר בספקיות בחשמל, גז או מים, אותן חברות שירותים ציבוריים עדיין יכולות להידרש לשדרג את רשתותיהן כדי להתמודד עם סוגיות התרחבות ומעבר רשתות ובמקביל להציע שירותים חדשים ולוודא שההוצאות נמצאות בשליטה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?

למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית 

משה כדר |
נושאים בכתבה גילוי מרצון

לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.

ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.

כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת  בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:

תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?

הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

שי אהרונוביץ רשות המסים
צילום: דני שם טוב דוברות

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?

למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית 

משה כדר |
נושאים בכתבה גילוי מרצון

לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.

ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.

כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת  בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:

תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?

הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.