רבעון חזק לאיתוראן - הרווח קפץ ב-51% ל-14 מ' שקל
משפחת שרצקי ממשיכה להראות תוצאות. חברת איתוראן הנצאת בבעלות משפחת שרצקי פרסמה תוצאות של רבעון ראשון חזק בפתיחת 2005. הכנסות החברה זינקו בכ-25% והסתכמו בכ-96 מיליוני שקל ביחס הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-14.4 מיליוני שקל - גידול מרשים של 51% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
עם זאת, ברבעון הנוכחי יופסק שיתוף הפעולה עם חברת הסלולר פרטנר (מחזיקת המותג: אורנג'), ומנכ"ל איתוראן, אייל שרצקי, מסר כי מחזור המכירות ברבעונים הבאים צפוי לקטון בגובה מחזור המכירות של פעילות זו והרווח יקטן בתרומתה לרווח. "יחד עם זאת, מעריכה הנהלת החברה כי תרומת מגזרי הפעילות האחרים למכירות ולרווח תקזז את הקיטון שבעקבות אירוע זה. החברה מעריכה כי מגמת הצמיחה והגידול ברווח הנקי ימשכו גם בשנת 2005", הוסיף שרצקי.
בחברה ציינו כי הרבעון הראשון מאופיין בישראל בגידול במספר ההתקנות בעקבות חידוש פוליסות ביטוח שנתיות הנעשה בד"כ בתחילת השנה. בדרום אמריקה מאופיין הרבעון הראשון במספר ימי עסקים נמוך עקב חופשות הקיץ ותקופת הקרנבל.
לפי כך הציגו החברות הבנות בברזיל ובארגנטינה קיטון במכירות בחודשים ינואר ופברואר לעומת רמת המכירות השנתית הממוצעת. בחודש מרץ, עם סיום חופשות הקיץ חזרו החברות בנות לרמת מכירות זהה לממוצע החודשי של הרבעון האחרון בשנת 2004.
הרווח הגולמי הסתכם בכ-41.5 מיליוני שקל (43.3% מסך ההכנסות) - גידול של כ- 11.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (48.5% מסך ההכנסות). ברבעון הראשון אשתקד נרשמו שולי רווחיות גבוהים מהממוצע השנתי בשל השפעות חשבונאיות חד פעמיות בחברה-בת טלמטיקס ווירלס.
הרווח התפעולי הסתכם בכ-21 מיליוני שקל (21.9% מסך ההכנסות) - גידול של כ- 12.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד (24.3% מסך ההכנסות). רווח ה-EBITDA הסתכם בכ-25.6 מיליוני שקל (26.7% מסך ההכנסות) לעומת כ-23.3 מיליוני שקל ברבעון המקביל אשתקד (30% מסך המכירות) - גידול של 10%.

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?
למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית
לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים
מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה
הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.
ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.
כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:
תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?
- רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
- האם גילוי מרצון מכשיר העברות כספים חשודים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.

העלמתי הכנסות של 100 אלף שקל לפני עשור - להצהיר עליהן בגילוי מרצון?
למה נוהל גילוי מרצון לא יספק את מה שמצפים ממנו - אנשים יחששו לדווח באופן לא אנונימי ואין ביטול אוטומטי של קנסות, הצמדה וריבית
לאחר למעלה משלוש שנות ציפייה, רשות המסים פרסמה את נוהל הגילוי מרצון החדש - רשות המסים
מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
על פניו, מדובר במהלך חיובי שמטרתו לעודד שקיפות, להגדיל את רשת חייבי המס ולספק לנישומים הזדמנות להסדיר חובות עבר בכפוף לחיסון פלילי. זה גם אמור להגדיל את הקופה
הציבורית מגביית מסים. בפועל קשה לומר שמדובר ב"בשורה" של ממש, וספק בתמריץ אמיתי לחשיפה.
ראשית, בניגוד לנהלים קודמים בנושא זה, הנוהל הנוכחי מציע אך ורק הליך שאינו אנונימי. אנשים צריכים להזדהות כאשר הם מגישים בקשה לנוהל גילוי מרצון. אין כאן כשל של רשות המסים אלא התנגדות של משרד המשפטים, אך המשמעות ברורה: נישומים רבים, שגם כך חוששים מהליך כזה, יירתעו עוד יותר מלהיחשף. מדובר על מחסום בסיסי של אנשים להיחשף מול הרשויות גם מכיוון שהם עשויים לחשוב שהם "סומנו" על ידי רשות המסים. כשמשלבים זאת עם החמרות נוספות, שכעת כתובות במפורש ובעבר היו בגדר "תורה שבעל פה", נוצרת תחושה שהרשות אמנם הפנימה את לקחי העבר אך בחרה לסגור פינות באופן קשיח מדי.
כדי להבין את הבעייתיות, נניח נישום שלא דיווח על הכנסה חייבת בשיעור מס שולי של 100 אלף ש"ח בשנת 2015. אילו היה מדווח במועד, המס היה עומד, נניח, על כ-35 אלף שקל בלבד. כיום, בהליך גילוי מרצון, אותו נישום עשוי למצוא את עצמו מול תוצאה דרמטית:
תשלום על קרן המס בסך של 35 אלף שקל, ריבית והצמדה כ-5 אלף שקל ועל כל אלה מתווסף קנס גרעון של כ-30 אלף שקל נוספים. כלומר, חוב של 35 אלף שקל צומח לפי שלושה ויותר. איזה תמריץ יש כאן לנישום להיחפז ולדווח ביוזמתו? שהרי האמת צריכה להיאמר- אם לא נתגלה עד היום "מחדלו" זה, מה הסבירות שיתגלה אי פעם?
- רשות המסים מודיעה על גילוי מרצון: דיווח על נכסים והכנסות שלא דווחו, בתמורה לתשלום מס וללא הליך פלילי
- האם גילוי מרצון מכשיר העברות כספים חשודים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנוהל החדש מבהיר שאין ביטול אוטומטי של הצמדה וריבית, ואין ביטול של קנסות גרעון אלא בכפוף לשיקול דעת פקיד השומה.