גרטנר. שלושה מיליארד מנויי ניידים בעולם עד 2010

פי 2 מהיום. קצב הצמיחה המהיר ביותר יהיה באזור אסיה-פסיפיק. תעשיית האלחוט והטכנולוגיות הניידות תצטרך לייצר נפח גדול של מכשירים זולים, סבורים חוקרי גרטנר
חזי שטרנליכט |

חברת המחקר והייעוץ גרטנר, צופה כי טכנולוגיות אלחוט יהפכו לכלי עסקי חשוב, שישמש אף לקיצוץ בעלויות, הגדלת הכנסות ויצירת הזדמנויות עסקיות לחברות. החברה קובעת במחקר חדש שבצעה כי התכנסות ואיחוד של שירותים, כמו גם הגידול המהיר של מנויים בשוק אסיה-פסיפיק, תהיינה המגמות המובילות בתעשיית התקשורת האלחוטית והניידת בחמש השנים הבאות.

גרטנר מעריכה כי עד 2010 יהיו בעולם כשלושה מיליארד מנויים של שירותי תקשורת ניידים, פי שתיים מהיום. קצב הצמיחה המהיר ביותר יהיה באזור שמוגדר על ידי החברה כ"אסיה-פסיפיק" (כלומר, כולל גם את סין, והמדינות באיזור שלה), אשר יאופיין על ידי מנויים בעלי הכנסה נמוכה ודרישה למכשירים זולים. המשמעות היא, כי תעשיית האלחוט והטכנולוגיות הניידות תצטרך לייצר נפח גדול של מכשירים זולים, עם חלק קטן בלבד מהיכולות המוכרות כיום.

יחד עם זאת, הזדמנויות הצמיחה לספקי תשתית ומכשירים תהיינה באזור זה רבות מכל האזורים, והאזור יהפוך חממה לטכנולוגיות ניידות ולחדשנות בתחום היישומים. צניחת העלויות והרוויה בשווקים יביאו לריבוי מכשירים אצל משתמשים בשווקים הבוגרים והמפותחים יותר, מה שייצור אתגרים של גיוון ותמיכה עבור הארגונים.

גרטנר הוציאה למפעילות התקשורת הניידת את האזהרה החמורה ביותר שהוציאה עד היום לגבי עתידן בשוק. למרות שההתמודדות מול שחקנים חדשים בשוק תימשך באמצעות אספקת שירותים מאוחדים, בסופו של דבר, תאלצנה מפעילות התקשורת הניידת לעבור למודלים חדשים של קישוריות. מפעילות המספקות סוג אחד בלבד של שירות תקשורת, כגון DSL, תהיינה גם כן מאוימות על ידי איחוד והתכנסות של שירותים.

תחזית גרטנר קובעת, כי עד 2009, 20% מהקניינים הארגוניים יבקשו לכידות בין תקשורת ניידת לנייחת במקום לרכוש בנפרד שירותי תקשורת. יש בכך הזדמנות לחסוך בעלויות, אך גם סיכון מכיוון שלא בהכרח יסופקו השירותים הטובים ביותר מסוגם.

ניק ג'ונס, סגן נשיא למחקר בגרטנר, מייעץ לחברות: "אחד האתגרים הגדולים ביותר שמנהלי מידע יתמודדו עימם, הנו השגשוג של מכשירי אלחוט. מאות דגמים יצוצו בשוק האירופי, וייצרו בעיות תמיכה וניהול חסרות תקדים. הם גם עלולים למצוא עצמם במרכזו של שדה קרב, בו ספקיות טכנולוגיה דוגמת מיקרוסופט, RIM ו-Symbian מתחרות לביסוס מעמדן כתקן ארגוני. CIOs חייבים גם להתכונן לעתיד בו לא תהיה רשת סטנדרטית שלטת. טכנולוגיות רבות תתקיימנה בכפיפה אחת, ולכן יישומים ומשתמשים יהיו חייבים לבחור בצורה דינמית את החלופה המתאימה ביותר בכל זמן".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה