יום שני רצוף של עליות בדולר - הוסיף 0.3%
הדולר האמריקני חתם אחר הצהרים בעליה של 0.3%, שערו היציג נקבע ברמת 4.385 שקל. מנגד, נחלש האירו בשעור של 0.04% ונקבע ברמת 5.671 שקל. בעולם מחדר העסקאות של פינוטק נמסר כי, הדולר נסחר בסימן החלשות מוגבלת לאחר יום מסחר סוער ובלתי צפוי אמש. "משקיעים רבים עדיין לא מבינים את תגובת הדולר לנתונים מאתמול", אומר פול מייקל, אסטרטג מט"ח, "מכך ניתן ללמוד כמה מרוכז השוק בריבית האמריקאית", מוסיף. פרוטוקולי ה-FED עדיין לא מפורשים ע"י המשקיעים כסימן ברור להעלאות ריבית אגרסיביות יותר ועל כן לא ממשיך הדולר בהתחזקותו גם היום. סוחרים טוענים שגם התנודות אשר נראות היום הינן ספקולטיביות לטווחים קצרים ואילו הסוחרים הכבדים לטווחים יותר ארוכים מעדיפים להישאר מחוץ לשוק, נכון לעכשיו, עד אשר תיראה מגמה ברורה יותר. ואכן, תמונת המצב הנוכחית אינה ברורה למדי גם מבחינה טכנית וגם פנדומנטלית. האירו נסחר סביב הדולר סביב רמה של 1.2929 כאשר נראה כי אסרטגייה טובה היא קניית הזוג ברמות הנמוכות מ-1.2900. הנחה זאת מתבססת על כך השוק עדיין לא הגיב במלוא החריפות לנתוני הגירעונות המאמירים של ארה"ב. סביר להניח כי כאשר יהיה איתות חיובי כלשהו מכיוון גוש האירו עשוי השוק לנצל את ההזדמנות ולמכור דולרים ובכך לייצר תיקון להתחזקות הדולר. אולם, כל עוד ימשיכו להתפרסם נתוני האטה כה קיצוניים ייקשה מאוד על המשקיעים, בעיקר לטווחים קצרים, לקנות אירו. היום אחר הצהריים צפויים לנאום איסינג האירופאי וסנאו האמריקאי. נאומו של איסינג צפוי להתמקד במדיניות המוניטרית האירופאית שנראית כמוקפאת נכון לעכשיו. ללא העלאת תחזיות צמיחה ואינפלציה לא צפויים האירופאיים להעלות ריבית בחודשים הקרובים. הסטרלינג החל את יום המסחר בהתחזקות יותר משמעותית למול הדולר בעיקר לאור סיכויי בחירתו של טוני בלייר פעם נוספת ויתרונה היחסי של אנגליה על אירופה כמעט בכל מדד כלכלי. אולם נתוני תעסוקה מאכזבים עצרו מגמה יומית זו ומשיא של 1.8958 עבר הזוג לירידות ונסחר בשעה זו סביב רמה של 1.8913. הזוג אירו/סטרלינג מתקן היום מעט ומתחזק סביב רמה של 0.6835 לאחר שאמש הגיע לרמת שפל של שבעה חודשים. הדולר ממשיך במסע ההחלשות למול היין, ובניגוד לשאר העיקריים זוג זה לא מתקן ביום מסחר זה. בשעה זו נסחר הזוג סביב רמה של 107.25 לאחר שהשיג שפל יומי סביב 107.14. נראה כי מכירות האירו/יין מדרבנות חולשה זו. שמועות של קניות של הזוג ע"י יבואנים סביב רמה ה-107.00 עשויות לטרפד או להאט את הירידה. אנליסטים נשמעים באומרם כי הדולר/יין ירד מדרגה וייסחר למשך התקופה הבאה בתוך טווח ה-107.00/109.00.

יו"ר רפאל: "בעוד 5 עד 10 שנים, שום דבר לא יטוס באוויר - הלייזר ינקה את הכל"
יובל שטייניץ, יו"ר רפאל: "המכשיר הגדול יותר, 'מגן אור', יימסר לצה"ל בעוד שלושה חודשים ויאפשר הגנה טובה בהרבה, תחילה מטילים בטווחים קצרים ובינוניים. תוך להערכתי בסביבות חמש
שנים אנחנו נגיע למצב שלייזר יכול לפעול גם לטווחים הרבה יותר ארוכים וגם לטפל בטילים בליסטים מאיראן ומתימן"
ישראל הצליחה לפתח מערכות הגנה שנחשבות הטובות בעולם. רפאל, אלביט מערכות, משרד הביטחון והתעשייה הביטחונית בכלל, הצליחו להגן על השמיים מאז ה-7 באוקטובר בצורה מרשימה. אין הגנה הרמטית, אבל אלמלא כיפת ברזל וההגנות בכלל, מספרי ההרוגים שלנו היו גדולים פי כמה. ההגנות הצילו אלפים רבים ואפילו רבבות.
יו"ר רפאל ושר האנרגיה והאוצר לשעבר, יובל שטייניץ, אמר היום בכנס באוניברסיטת תל אביב כי הלייזר הוא הדבר הבא. רפאל פיתחה מערכת הגנה שהושקה לפני מספר חודשים וזו רק ההתחלה.
"אחרי 60 שנה שכל המעצמות בעולם, בראשן ארצות הברית, מנסות ליצור נשק לייזר ונכשלות - וגם אנחנו נכשלנו - הייתה פריצת דרך ברפאל לפני חמש שנים שאפשרה לנו ליצור את נשק הלייזר האפקטיבי הראשון בעולם", אומר שטייניץ. במלחמה האחרונה מול איראן ובלבנון, הוכיחה המערכת את עצמה - "מכשיר לייזר בודד אחד הפיל עשרות רבות בשיעורי הצלחה יוצאים מן הכלל".
הלייזר יפעל בטווחים ארוכים
"המכשיר הגדול יותר, ׳מגן אור׳, יימסר לצה"ל בעוד שלושה חודשים ויאפשר הגנה טובה בהרבה, תחילה מטילים בטווחים קצרים ובינוניים. תוך להערכתי בסביבות חמש שנים אנחנו נגיע למצב של לייזר יכול לפעול גם לטווחים הרבה יותר ארוכים וגם לטפל בטילים בליסטים מאיראן ומתימן".
- רפאל: מכיפת ברזל ועד למערכות הלייזר; צבר ותוצאות שיא לחברה
- רפאל בשנת שיא: הרווח זינק ב-64% ל-950 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"עד עכשיו בכל תולדות הצבאות, מיוון העתיקה ועד ימינו אלה, השתמשו בפרוג'קט - בעצמים: זרקו חניתות, היום זורקים פצצות, פגזים, טילים - זה דברים צפידים, דברים שעפים באוויר ופוגעים במטרה. בלייזר אנחנו הורגים את המטרה בעצם על ידי קרן אור, על ידי קרני אור שעפות ב-300 אלף קילומטר לשנייה".

שחקן חדש בטיסות הישירות לתאילנד: תאי אירוויז
המונופול של אל-על על טיסות ישירות לתאילנד בדרך להסתיים בעקבות כניסה אפשרית של תאי איירוויז לשוק הישראלי; וויז אייר חוזרת לנתב"ג עם שידרוג AI; האם אנחנו לקראת עידן חדש של תחרות?
אלו הן חדשות מרעישות לאחד מהיעדים הפופולריים
ביותר לנופש, היות וב-2024 מספר התיירים הישראליים שביקרו בתיאלנד היה כ-280 אלף ואילו במהלך 2025 המספר ככל הנראה יעלה ויעמוד על כ-350 אלף תיירים. בנוסף, יחסי העבודה עם תאילנד הולכים וגדלים, ומספר עובדים התאילנדים בישראל במגמה ישירה ועולה מ-45 אלף ל-70 אלף.
כיום, האפשרויות הניצבות בפני ישראלים המתכננים חופשה בתאילנד, הן אחת משתיים: לשלם סכומים גבוהים במיוחד עבור הטיסה הישירה היחידה המופעלת על ידי אל על (במהלך העונה עלות של כרטיס הלוך חזור עלול להיות מעל 4,000 שקל), או לבחור בטיסות עם עצירות ביניים ממושכות, מה שאמנם מוזיל את הטיסה אבל מסרבל אותה לכדי מסע שעלול להימשך כמעט יממה ובמקרים גרועים במיוחד מוביל גם לפספוס טיסות.
וכך, טיסה ישירה של תאי איירוויז שתארך כשמונה שעות בלבד, ללא עצירות מייגעות והמתנות בשדות תעופה זרים תשנה את המצב דרמטית. התחרות צפויה להוריד את המחירים בצורה ניכרת, ואם ניתן ללמוד ממה שקרה ביעדים אחרים, ניתן להעריך שההוזלה תהיה בשיעור של 30%-50% במחירי הכרטיסים.
עם זאת, בשלב זה הדיונים נמצאים בראשית הדרך, ותאי איירוויז תידרש לבחון היתכנות כלכלית, אישורים רגולטוריים, זמינות מטוסים וצוותים, וכן השפעות אפשריות של תנאים גיאופוליטיים. תאי איירוויז נאלצה להתמודד עם אתגרי הישרדות בתקופת הקורונה, אך קיבלה סיוע ממשלתי מותנה בתוכנית התייעלות רחבה. החברה חזרה להציג מאזנים חיוביים, קיימה את התחייבויותיה וחידשה את המסחר במניותיה בבורסה התאילנדית באוגוסט האחרון. מאז החזרה לבורסה, מניית החברה עלתה בכ-28% והדבר מעיד על יכולת החברה להמשיך להתרחב. אם המהלך יתממש, הוא עשוי לשנות את פני התיירות הישראלית לתאילנד ולהפוך את היעד הפופולרי לנגיש מתמיד.
- ייצוגית נגד אל על ו-8 חברות תעופה נוספות בסכום כולל של 825 מיליון שקל
- אזעקת שווא הובילה ל-18 נפגעים בטיסת ריאנאייר במיורקה שבספרד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וויז אייר חוזרת לישראל
לאחר 3 חודשי הפסקה בעקבות מבצע "עם כלביא", חברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר חזרה לפעול בישראל וניתן לשער שחזרתה רק תוסיף למימד התחרות שנעדר מהשוק בשנתיים האחרונות. החברה השיקה מערך טיסות מדורג ליעדים באירופה. בשלב הראשון, מופעלות חמש טיסות שבועיות ללרנקה ולבודפשט, ובסוף אוגוסט יחודשו הקווים ללונדון לוטון. בתחילת ספטמבר יתווספו טיסות לווינה, רומא, סופיה ומילאנו, וכן קווים חדשים לבוקרשט וליאשי. בהמשך ספטמבר ואוקטובר ייפתחו קווים ליעדים נוספים ביוון, פולין ואיטליה.