12 ש"ח לחודש עבור שימוש באפליקציה של ג'ילי לרכב

חברת ג'יאו מוביליטי בע"מ, יבואנית דגמי ג'ילי ג'יאומטרי דורשת מהלקוחות 12 ש"ח בחודש עבור שימוש באפליקציה לניהול הרכב, זאת כאשר יבואנים מתחרים לא דורשים תשלום עבור התחברות לאפליקציה. 
יואב פולס | (4)

תפעול כלי רכב חדשים באמצעות אפליקציה הפך נפוץ יותר ויותר ככל שכלי הרכב הופכים למתקדמים. על רגל אחת ניתן למנות את טסלה, BYD, MG אקספנג ואחרים.

למעשה, שימוש באפליקציה הפך כלי חיוני ובסיסי עד שיש צרכנים שפוסלים רכישת דגמים שלא מוצעת להם אפליקציה. השימוש באפליקציה ברכב מסייע רבות החל מהפעלת המזגן כמה דקות לפני כניסה לרכב, חיווי למצב הטעינה של הרכב, פתיחת הרכב מרחוק ועוד. (חבר ציין כי שליחים שמגיעים לביתו גם כאשר הוא בנסיעות עסקים בחו"ל, נענים כי הוא פותח להם את הטסלה, ומנחה אותם להניח את המשלוח בתא המטען הקדמי, ולאחר מכן נועל חזרה את הרכב, וזה כשהוא נמצא בעמק הסיליקון).  בחלק מכלי הרכב האפליקציה מאפשרת לבעלים הראשי של הרכב לתת הרשאות למשתמשים נוספים, דוגמת בני משפחה חלף שימוש במפתח פיזי.

חלק מהיצרנים ומהיבואנים רואים באפליקציה פונקציונליות הכרחית לטובת הצרכן, ובהתאם לא גובים שום תשלום עבור השימוש באפליקציה.

לאחרונה התקבלו במערכת 'ביזפורטל' פניות מלקוחות של ג'יאו מוביליטי יבואנית ג'ילי ג'יאומטרי C בהן הם מציינים כי על מנת להשתמש באפליקציה החדשה של הג'יאומטרי C ברכב הם נדרשים לשלם מעל 10 שקלים לחודש עבור השימוש. לאחר לא מעט ספקנות מצידנו לאמיתות המידע, במענה לפניית 'ביזפורטל' אישר היבואן כי הוא דורש מלקוחותיו 12 ₪ לחודש עבור שימוש באפליקציה.  

עוד נוסיף כי אין הכרח להשתמש באפליקציה, והלקוחות יכולים לבחור להמשיך להשתמש ברכב ללא האפליקציה וללא כל פגיעה בתפקוד הרכב, וכמובן ללא כל תשלום.

 

תגובת ג'יאו מוביליטי, יבואני דגמי ג'ילי לישראל:

אפליקציית My GEELY  פותחה בישראל במיוחד עבור לקוחותינו ואינה משויכת ליצרן. השימוש באפליקציה ללא שירותיCONNECT  הכוללים מגוון שירותים כמו איתור, מידע וניווט לעמדות טעינה, ניהול תורים, מידע על הרכב ועוד, אינו כרוך בתשלום.

לשירותיCONNECT  מותקנת ברכב חומרה ייעודית, הקוראת את הנתונים באופן מאובטח ומעבירה אותם לאפליקציה. כך ניתן לספק ללקוחותינו מידע בזמן אמת על מצב הרכב, מצב הטעינה, מיקום הרכב, התנהגות הנהג ועוד, לצד שירותים נוספים לשיפור חוויית השימוש והנהיגה.

התשלום החודשי עבור שירותיCONNECT  נועד לכיסוי עלויות העברת הדאטה לשרתים מאובטחים, אשר מנוהלים על ידי ספק חיצוני מקומי, כדי להבטיח פרטיות ובטיחות מקסימלית למידע האישי של המשתמשים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בעלים של ג׳ילי 05/11/2024 11:54
    הגב לתגובה זו
    אין אפליקציה נורמאלית(לראות את מצב הסוללה ומיקום הרכב זה לא אפליקציה לרכב חשמלי) למרות שבעת הרכישה הובטחה לי אפליקציה. לא סתם הרכב החשמלי השני שקניתי הוא טסלה.
  • 3.
    בן 04/11/2024 22:37
    הגב לתגובה זו
    להעניש את היבואן.
  • 2.
    חיים 04/11/2024 10:23
    הגב לתגובה זו
    מבקשים כאן כסף על אפליקציה מבקשים כסף על צבע רכב שהוא לא לבן מבקשים כאן כסף על מה שבחוץ לארץ נותנים כברירת מחדל מייבאים לכאן רכבים מסחריים ומתקינים בהם כיסאות ומזגן בכדי לעשות קומבינה על גב האזרחים ומוכרים להם אותם כרכבי לוקסוס
  • 1.
    בעלים של ג'ילי 04/11/2024 08:16
    הגב לתגובה זו
    לא פתיחת הרכב, לא הדלקת מזגן. רק שירותי מיקום רכב ומצב סוללה. לי אישית, לא שווה 12 ש"ח בחודש כי גם בשנה הראשונה לא באמת השתמשתי בזה. בהחלט היה עוזר אם הייתה אפליקציה תפעולית שנותנת ערך מוסף. אין. פרט לכך, רכב מעולה, אמין, נוח. מרוצה מאוד
מרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרןמרצדס C-Class. האם בדגם הבא יהיה מנוע של ב.מ.וו? צילום יצרן

ב.מ.וו ומרצדס לקראת שת"פ אסטרטגי היסטורי

ב.מ.וו ומרצדס, שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות מזהות את אותם האיומים העסקיים, דבר שיכול להביא לשיתוף פעולה היסטורי בין שתיהן במסגרתו מרצדס תתקין בדגמיה מנוע של ב.מ.וו. 

אתם יכולים לבדוק את התאריך, אנחנו לא ב 1 באפריל.  

יואב פולס |
נושאים בכתבה ב.מ.וו מרצדס

האם בעתיד הנראה לעין דגמי מרצדס יצוידו במנועים מתוצרת ב.מ.וו ?  

עבור רבים מדובר בשאלת כפירה המצדיקה סקילה, אבל לפי מגזין AUTOCAR הבריטי, מדובר באפשרות ממשית, ולמעשה בשיחות שמתקיימות בין שתי יצרניות הפרימיום הגרמניות ונמצאות בישורת האחרונה.

הקשיים שחוות היצרניות המסורתיות לנוכח התחרות מהמזרח ובעיקר מסין, מחייבות פתרונות יצירתיים בהתאם. אחד מהם הוא בתחום שיתופי הפעולה.

בעבר הלא רחוק צוידו דגמי מרצדס במנועי בנזין פרי פיתוח משותף למרצדס ורנו, עם מנועי ה 1.33 טורבו בנזין, כך שלא מדובר באירוע יוצא דופן, ובתעשיית הרכב מקובלים שיתופי פעולה ושימוש ברכיבים בין יצרנים שונים. מה שפחות מקובל הוא שיתוף פעולה בין שתי יצרניות המתחרות ראש בראש לאורך עשרות שנים. עתה נראה ששתי היצרניות הגיעו לרצון לשתף פעולה לנוכח התחרות הגוברת והאיומים העסקיים ששתיהן רואות בתחרות העולה מהמזרח.

במרכז שיתוף פעולה אפשרי נמצא כרגע מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין של ב.מ.וו, שם קוד B48, שייתכן וימצא את דרכו לתא המנוע של דגמים עתידיים של המתחרה הגדולה שלה, מרצדס בדגמי הליבה של היצרנית ה C-Class, E-Class ה GLA, GLB, GLC ועוד.

טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרןטויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. צילום יצרן

מתיחת פנים לקורולה קרוס. החל מ 180.0 אש"ח

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה החלה בשיווק מתיחת הפנים לטויוטה קורולה קרוס, במחירים שבין 180.0 אש"ח ל - 193.0 אש"ח

יואב פולס |

כמעט שלוש שנים מאז שהושקה בישראל, מתחילה יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל בשיווק הדגם העדכני של הטויוטה הקורולה קרוס. הקורולה קרוס ששיווקה החל בספטמבר 2022 הלכה ותפסה נתח שוק משמעותי בסגמנט הקרוסאוברים ההיברידיים. עם הפסקת השיווק של הקורולה ההיברידית הרגילה, עקב החרם הטורקי על ישראל, ניסתה הקורולה קרוס לתפוס את מקומה של הקורולה סדאן, גם ללקוחות ציי הרכב אבל בעיקר ללקוחות הפרטיים, שמזמן כבר מעדיפים תצורת 'ג'יפון' על פני רכב סדאן משפחתי.

גם הלקוחות מצביעים בכיס, כאשר אם בכל שנת 2024 נמכרו בישראל 6744 קורולה קרוס, רק בשבעת החודשים הראשונים של 2025 הנתון עומד על 5355 יחידות שעלו לכבישי ישראל. חלק לא מבוטל מהגידול במכירות הוא בזכות מאמץ של היבואנית לגשר על המחסור בקורולה הרגילה, ולהציע לציי רכב את הקורולה קרוס במקומה. מאמץ זה נראה נושא פרי לפי מספרי המסירות.

המימדים של הקורולה קרוס העדכנית נותרו ללא שינוי, 'על המילימטר', עם אורך כולל של 4.46 מטר, רוחב של 1.825 מטר, גובה של 1.62 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר.

גם מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי מהותי, כשהקורולה קרוס העדכנית מצויידת המערכת ההיברידית דור 5 של טויוטה. המשמעות היא מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר יחד עם הנעה חשמלית. ההספק המשולב עומד על 140 כ"ס, ואין נתון מומנט משולב מאחר ונתוני המומנט המשולב משתנים בהתאם לשילוב אותו בוחר מחשב הרכב.


טויוטה קורולה קרוס - מתיחת פנים. סביבת נהג. צילום טויוטה