12 ש"ח לחודש עבור שימוש באפליקציה של ג'ילי לרכב
תפעול כלי רכב חדשים באמצעות אפליקציה הפך נפוץ יותר ויותר ככל שכלי הרכב הופכים למתקדמים. על רגל אחת ניתן למנות את טסלה, BYD, MG אקספנג ואחרים.
למעשה, שימוש באפליקציה הפך כלי חיוני ובסיסי עד שיש צרכנים שפוסלים רכישת דגמים שלא מוצעת להם אפליקציה. השימוש באפליקציה ברכב מסייע רבות החל מהפעלת המזגן כמה דקות לפני כניסה לרכב, חיווי למצב הטעינה של הרכב, פתיחת הרכב מרחוק ועוד. (חבר ציין כי שליחים שמגיעים לביתו גם כאשר הוא בנסיעות עסקים בחו"ל, נענים כי הוא פותח להם את הטסלה, ומנחה אותם להניח את המשלוח בתא המטען הקדמי, ולאחר מכן נועל חזרה את הרכב, וזה כשהוא נמצא בעמק הסיליקון). בחלק מכלי הרכב האפליקציה מאפשרת לבעלים הראשי של הרכב לתת הרשאות למשתמשים נוספים, דוגמת בני משפחה חלף שימוש במפתח פיזי.
חלק מהיצרנים ומהיבואנים רואים באפליקציה פונקציונליות הכרחית לטובת הצרכן, ובהתאם לא גובים שום תשלום עבור השימוש באפליקציה.
לאחרונה התקבלו במערכת 'ביזפורטל' פניות מלקוחות של ג'יאו מוביליטי יבואנית ג'ילי ג'יאומטרי C בהן הם מציינים כי על מנת להשתמש באפליקציה החדשה של הג'יאומטרי C ברכב הם נדרשים לשלם מעל 10 שקלים לחודש עבור השימוש. לאחר לא מעט ספקנות מצידנו לאמיתות המידע, במענה לפניית 'ביזפורטל' אישר היבואן כי הוא דורש מלקוחותיו 12 ₪ לחודש עבור שימוש באפליקציה.
עוד נוסיף כי אין הכרח להשתמש באפליקציה, והלקוחות יכולים לבחור להמשיך להשתמש ברכב ללא האפליקציה וללא כל פגיעה בתפקוד הרכב, וכמובן ללא כל תשלום.
תגובת ג'יאו מוביליטי, יבואני דגמי ג'ילי לישראל:
אפליקציית My GEELY פותחה בישראל במיוחד עבור לקוחותינו ואינה משויכת ליצרן. השימוש באפליקציה ללא שירותיCONNECT הכוללים מגוון שירותים כמו איתור, מידע וניווט לעמדות טעינה, ניהול תורים, מידע על הרכב ועוד, אינו כרוך בתשלום.
לשירותיCONNECT מותקנת ברכב חומרה ייעודית, הקוראת את הנתונים באופן מאובטח ומעבירה אותם לאפליקציה. כך ניתן לספק ללקוחותינו מידע בזמן אמת על מצב הרכב, מצב הטעינה, מיקום הרכב, התנהגות הנהג ועוד, לצד שירותים נוספים לשיפור חוויית השימוש והנהיגה.
התשלום החודשי עבור שירותיCONNECT נועד לכיסוי עלויות העברת הדאטה לשרתים מאובטחים, אשר מנוהלים על ידי ספק חיצוני מקומי, כדי להבטיח פרטיות ובטיחות מקסימלית למידע האישי של המשתמשים.
- 4.בעלים של ג׳ילי 05/11/2024 11:54הגב לתגובה זואין אפליקציה נורמאלית(לראות את מצב הסוללה ומיקום הרכב זה לא אפליקציה לרכב חשמלי) למרות שבעת הרכישה הובטחה לי אפליקציה. לא סתם הרכב החשמלי השני שקניתי הוא טסלה.
- 3.בן 04/11/2024 22:37הגב לתגובה זולהעניש את היבואן.
- 2.חיים 04/11/2024 10:23הגב לתגובה זומבקשים כאן כסף על אפליקציה מבקשים כסף על צבע רכב שהוא לא לבן מבקשים כאן כסף על מה שבחוץ לארץ נותנים כברירת מחדל מייבאים לכאן רכבים מסחריים ומתקינים בהם כיסאות ומזגן בכדי לעשות קומבינה על גב האזרחים ומוכרים להם אותם כרכבי לוקסוס
- 1.בעלים של ג'ילי 04/11/2024 08:16הגב לתגובה זולא פתיחת הרכב, לא הדלקת מזגן. רק שירותי מיקום רכב ומצב סוללה. לי אישית, לא שווה 12 ש"ח בחודש כי גם בשנה הראשונה לא באמת השתמשתי בזה. בהחלט היה עוזר אם הייתה אפליקציה תפעולית שנותנת ערך מוסף. אין. פרט לכך, רכב מעולה, אמין, נוח. מרוצה מאוד
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
