אפליקציה גילי
צילום: יבואן

12 ש"ח לחודש עבור שימוש באפליקציה של ג'ילי לרכב

חברת ג'יאו מוביליטי בע"מ, יבואנית דגמי ג'ילי ג'יאומטרי דורשת מהלקוחות 12 ש"ח בחודש עבור שימוש באפליקציה לניהול הרכב, זאת כאשר יבואנים מתחרים לא דורשים תשלום עבור התחברות לאפליקציה. 
יואב פולס | (4)

תפעול כלי רכב חדשים באמצעות אפליקציה הפך נפוץ יותר ויותר ככל שכלי הרכב הופכים למתקדמים. על רגל אחת ניתן למנות את טסלה, BYD, MG אקספנג ואחרים.

למעשה, שימוש באפליקציה הפך כלי חיוני ובסיסי עד שיש צרכנים שפוסלים רכישת דגמים שלא מוצעת להם אפליקציה. השימוש באפליקציה ברכב מסייע רבות החל מהפעלת המזגן כמה דקות לפני כניסה לרכב, חיווי למצב הטעינה של הרכב, פתיחת הרכב מרחוק ועוד. (חבר ציין כי שליחים שמגיעים לביתו גם כאשר הוא בנסיעות עסקים בחו"ל, נענים כי הוא פותח להם את הטסלה, ומנחה אותם להניח את המשלוח בתא המטען הקדמי, ולאחר מכן נועל חזרה את הרכב, וזה כשהוא נמצא בעמק הסיליקון).  בחלק מכלי הרכב האפליקציה מאפשרת לבעלים הראשי של הרכב לתת הרשאות למשתמשים נוספים, דוגמת בני משפחה חלף שימוש במפתח פיזי.

חלק מהיצרנים ומהיבואנים רואים באפליקציה פונקציונליות הכרחית לטובת הצרכן, ובהתאם לא גובים שום תשלום עבור השימוש באפליקציה.

לאחרונה התקבלו במערכת 'ביזפורטל' פניות מלקוחות של ג'יאו מוביליטי יבואנית ג'ילי ג'יאומטרי C בהן הם מציינים כי על מנת להשתמש באפליקציה החדשה של הג'יאומטרי C ברכב הם נדרשים לשלם מעל 10 שקלים לחודש עבור השימוש. לאחר לא מעט ספקנות מצידנו לאמיתות המידע, במענה לפניית 'ביזפורטל' אישר היבואן כי הוא דורש מלקוחותיו 12 ₪ לחודש עבור שימוש באפליקציה.  

עוד נוסיף כי אין הכרח להשתמש באפליקציה, והלקוחות יכולים לבחור להמשיך להשתמש ברכב ללא האפליקציה וללא כל פגיעה בתפקוד הרכב, וכמובן ללא כל תשלום.

 

תגובת ג'יאו מוביליטי, יבואני דגמי ג'ילי לישראל:

אפליקציית My GEELY  פותחה בישראל במיוחד עבור לקוחותינו ואינה משויכת ליצרן. השימוש באפליקציה ללא שירותיCONNECT  הכוללים מגוון שירותים כמו איתור, מידע וניווט לעמדות טעינה, ניהול תורים, מידע על הרכב ועוד, אינו כרוך בתשלום.

לשירותיCONNECT  מותקנת ברכב חומרה ייעודית, הקוראת את הנתונים באופן מאובטח ומעבירה אותם לאפליקציה. כך ניתן לספק ללקוחותינו מידע בזמן אמת על מצב הרכב, מצב הטעינה, מיקום הרכב, התנהגות הנהג ועוד, לצד שירותים נוספים לשיפור חוויית השימוש והנהיגה.

התשלום החודשי עבור שירותיCONNECT  נועד לכיסוי עלויות העברת הדאטה לשרתים מאובטחים, אשר מנוהלים על ידי ספק חיצוני מקומי, כדי להבטיח פרטיות ובטיחות מקסימלית למידע האישי של המשתמשים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בעלים של ג׳ילי 05/11/2024 11:54
    הגב לתגובה זו
    אין אפליקציה נורמאלית(לראות את מצב הסוללה ומיקום הרכב זה לא אפליקציה לרכב חשמלי) למרות שבעת הרכישה הובטחה לי אפליקציה. לא סתם הרכב החשמלי השני שקניתי הוא טסלה.
  • 3.
    בן 04/11/2024 22:37
    הגב לתגובה זו
    להעניש את היבואן.
  • 2.
    חיים 04/11/2024 10:23
    הגב לתגובה זו
    מבקשים כאן כסף על אפליקציה מבקשים כסף על צבע רכב שהוא לא לבן מבקשים כאן כסף על מה שבחוץ לארץ נותנים כברירת מחדל מייבאים לכאן רכבים מסחריים ומתקינים בהם כיסאות ומזגן בכדי לעשות קומבינה על גב האזרחים ומוכרים להם אותם כרכבי לוקסוס
  • 1.
    בעלים של ג'ילי 04/11/2024 08:16
    הגב לתגובה זו
    לא פתיחת הרכב, לא הדלקת מזגן. רק שירותי מיקום רכב ומצב סוללה. לי אישית, לא שווה 12 ש"ח בחודש כי גם בשנה הראשונה לא באמת השתמשתי בזה. בהחלט היה עוזר אם הייתה אפליקציה תפעולית שנותנת ערך מוסף. אין. פרט לכך, רכב מעולה, אמין, נוח. מרוצה מאוד
קיה EV3 אקזקיוטיב. הבטחה ל- 589 ק"מ. צילום יואב פולסקיה EV3 אקזקיוטיב. הבטחה ל- 589 ק"מ. צילום יואב פולס

קיה EV3-איך כוכב אחד לבד מעז? (מול מיטב תוצרת סין)

הקיה EV3 זוכה להצלחה גדולה מאוד במערב אירופה. עם ההשקה בישראל, ובמחירים בהם היא הושקה היא עוד יותר מסקרנת. בישראל ה EV3 מתחרה מול מגוון קרוסאוברים מתוצרת סין. 

אהבנו: עיצוב, שלדה והיגוי, ממשק, מחיר

פחות אהבנו: אופן הפעולה של חלק ממערכות הבטיחות

ציון מסכם 4.2 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה קיה EV3

על הקיה EV3 קראתם באריכות עם השקתו בישראל, כשהוא נושא עימו תג מחיר סביר / נמוך ביחס לקטגוריה. עתה הגיע הזמן לבחון את הרכב בזמן אמת, 'על הכביש', ולאורך מאות ק"מ מאתגרים יותר ופחות.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר C-Suv
מימדים (מטר)            אורך 4.3 /רוחב 1.85 /גובה 1.56 /בסיס גלגלים 2.68
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    חשמלית, קדמית
הספק ומומנט              204 כ"ס / 29.0 קג"מ
סוללה וטעינה             58.3Kwh או 81.4Kwh. הטעינה  AC 11Kw / DC 150Kw
טווח ותקן                    432 ק"מ  / 589 ק"מ. תקן יצרן
בטיחות                    ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבי בטיחות EuroNcap.
מחיר                     165.0 אש"ח / 170.0 אש"ח / 187.0 אש"ח

לא נחזור על תיאור הרכב עליו כבר הרחבנו עם ההשקה, נציין שקיבלנו את דגם האקזקיוטיב, היקר מבין שלושת הדגמים. האקזקיוטיב מצויד בסוללה הגדולה יותר, והבטחה לטווח של 589 ק"מ.

כבר בחניה התת קרקעית של 'טלקאר' היבואנית, ה EV3 מתחיל לחשוף את היתרונות. הצימוד מיידי, מהיר, בלי מתאמים למיניהם, ובעיקר אינטואיטיבי. הרכב לא מצריך הסתגלות של לחפש 'מה עושה מה'. חלק מזה נובע שאני עובר מהרכב הפרטי שלי שאמנם בן שלוש וחצי שנים אבל מצויד באותו ממשק בדיוק.

בניגוד למרבית הדגמים החשמליים של קיה (ויונדאי) המבוססים על פלטפורמת E-GMP ושהם בעלי הנעה אחורית, ה- EV3 הוא בעל הנעה קדמית, המורגשת בעיקר בהאצות חזקות.

קיה EV3 אקזקיוטיב. הבטחה ל- 589 ק"מ. צילום יואב פולסקיה EV3 אקזקיוטיב. הבטחה ל- 589 ק"מ. צילום יואב פולס

קיה EV3-איך כוכב אחד לבד מעז? (מול מיטב תוצרת סין)

הקיה EV3 זוכה להצלחה גדולה מאוד במערב אירופה. עם ההשקה בישראל, ובמחירים בהם היא הושקה היא עוד יותר מסקרנת. בישראל ה EV3 מתחרה מול מגוון קרוסאוברים מתוצרת סין. 

אהבנו: עיצוב, שלדה והיגוי, ממשק, מחיר

פחות אהבנו: אופן הפעולה של חלק ממערכות הבטיחות

ציון מסכם 4.2 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה קיה EV3

על הקיה EV3 קראתם באריכות עם השקתו בישראל, כשהוא נושא עימו תג מחיר סביר / נמוך ביחס לקטגוריה. עתה הגיע הזמן לבחון את הרכב בזמן אמת, 'על הכביש', ולאורך מאות ק"מ מאתגרים יותר ופחות.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר C-Suv
מימדים (מטר)            אורך 4.3 /רוחב 1.85 /גובה 1.56 /בסיס גלגלים 2.68
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    חשמלית, קדמית
הספק ומומנט              204 כ"ס / 29.0 קג"מ
סוללה וטעינה             58.3Kwh או 81.4Kwh. הטעינה  AC 11Kw / DC 150Kw
טווח ותקן                    432 ק"מ  / 589 ק"מ. תקן יצרן
בטיחות                    ציון איבזור בטיחות 7. חמישה כוכבי בטיחות EuroNcap.
מחיר                     165.0 אש"ח / 170.0 אש"ח / 187.0 אש"ח

לא נחזור על תיאור הרכב עליו כבר הרחבנו עם ההשקה, נציין שקיבלנו את דגם האקזקיוטיב, היקר מבין שלושת הדגמים. האקזקיוטיב מצויד בסוללה הגדולה יותר, והבטחה לטווח של 589 ק"מ.

כבר בחניה התת קרקעית של 'טלקאר' היבואנית, ה EV3 מתחיל לחשוף את היתרונות. הצימוד מיידי, מהיר, בלי מתאמים למיניהם, ובעיקר אינטואיטיבי. הרכב לא מצריך הסתגלות של לחפש 'מה עושה מה'. חלק מזה נובע שאני עובר מהרכב הפרטי שלי שאמנם בן שלוש וחצי שנים אבל מצויד באותו ממשק בדיוק.

בניגוד למרבית הדגמים החשמליים של קיה (ויונדאי) המבוססים על פלטפורמת E-GMP ושהם בעלי הנעה אחורית, ה- EV3 הוא בעל הנעה קדמית, המורגשת בעיקר בהאצות חזקות.