קן אישרה המיזוג בין UTI לטרנסכלל ב-35 מיליון שקל

בדיקת המחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים העסקיים העלתה, כי ענף השילוח הבינלאומי הינו ענף תחרותי מספיק כדי להכיל את המיזוג
שי פאוזנר |

הממונה על הגבלים עסקיים אישרה ב-6 ביוני 2007, לאחר שהתייעצה בוועדה לפטורים ולמיזוגים, מיזוג בין UTI אילת, ניולוג (שבבעלות צים) וטרנסכלל. בבסיס העסקה איחוד הפעילות של UTI אילת, ניולוג וטרנסכלל בתחומי עמילות המכס ושילוח מטענים בינלאומי. החברה הממוזגת תהיה בשליטת החברה הבינלאומית UTI ואילו צים תחזיק ברבע מהון המניות ובשליש מזכויות ההצבעה בה. מדובר בעיסקה של 35 מיליון שקל.

למיזוג היבטים אופקיים בתחום שילוח מטענים בינ"ל ועמילות המכס והיבטים אנכיים בשרשרת הטיפולים בענף השילוח הבינ"ל; הובלה ימית, הובלה יבשתית, מימון, ביטוח ואחסנה.

בדיקת המחלקה הכלכלית ברשות ההגבלים העסקיים העלתה, כי ענף השילוח הבינלאומי הינו ענף תחרותי, בו פועלות חברות רבות המעניקות מגוון רחב של שירותים תחת קורת גג אחת, וכי קיומה של תחרות זו לצד נתחי השוק של החברה הממוזגת אינם מעלים חשש לפגיעה בתחרות בענף זה.

עוד נמצא, כי בפן האנכי המיזוג מקטין את הקשר בין החברה הממוזגת לבין צים, ששלטה עד כה באופן מלא בניולוג. יצוין כי צים פועלת בתחום ההובלה הימית באמצעות צי הספנות שלה, בשוק האחסון בערובה ובמסופי מטען ושירותי לוגיסטיקה באמצעות חברת אוברסיז, ובמקטע ההובלה היבשתית באמצעות ת.י.ם.

בתחום התובלה הימית, המהווה את תחום עיסוקה הדומיננטי של צים, גדל לאחרונה מספר המתחרים וכיום פועלות בארץ חברות ישראליות ובינלאומיות כגון: מארסק, MSC, צ'ינה שיפינג, אלאלוף וקוסקו (המחזיקים גם סוכנות לשילוח ועמילות מכס) ועוד. לאור כל אלה נמצא, כי המיזוג אינו מעלות חששות תחרותיים ועל כן הוחלט לאשרו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה