חן גולן נקסט ויזן
צילום: יחצ
דוחות

ההכנסות של נקסט ויז'ן קפצו פי 3: צופה צמיחה של 110% ב-2024

החברה הישראלית שנהנית מגידול בביקושים על רקע הימשכות המלחמה דיווחה על זינוק בהכנסות שעמדו על 27 מיליון דולר, לצד קפיצה של 256% ברווח הנקי שהגיע לכ-14.5 מיליון דולר; החברה מעלה תחזיות וצופה כי תסיים את 2024 עם הכנסות של 110 מיליון דולר

חברת נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 1.31%  המספקת פתרונות למערכות צילום צבאיות, דיווחה על זינוק חד בשורה העליונה והתחתונה, על רקע הימשכות מלחמת חרבות ברזל, עם הכנסות של 27 מיליון דולר לצד רווח נקי של 14.5 מיליון דולר. החברה צופה כי תמשיך להציג צמיחה ברבעונים הקרובים, ותסיים את השנה עם הכנסות של 110 מיליון דולר. נקסט ויז'ן היא המניה הכי טובה בבורסה עם תשואה של 90% מתחילת השנה ופי 7 מתחילת 2023.

הכנסות החברה ברבעון הראשון עמדו על כ-27.2 מיליון דולר, זינוק של כ-219% ביחס לכ-8.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נבע מגידול כמותי במספר הלקוחות והיחידות הנמכרות.

בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-14.5 מיליון דולר, צמיחה של כ-256% ביחס לכ-4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

נכון להיום, צבר ההזמנות של החברה עומד על כ-91.7 מיליון דולר. במהלך הרבעון הראשון מספר הלקוחות הפעילים של החברה ל-105 לקוחות בהשוואה ל-83ברבעון המקביל אשתקד.

בנוסף, החברה מעלה את יעד הצמיחה השנתי לכ-112%, המשקף הכנסה צפויה של כ-110 מיליון דולר לשנת 2024

חן גולן, יו"ר ומייסד נקסט ויז'ן: "ביוני 2021 ציינו אבן דרך משמעותית עם הנפקת החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב. במסגרת תשקיף החברה, פרסמנו כי "...הנהלת החברה תתאכזב לו הכנסות החברה יהיו פחות מסך של 100 מיליון דולר ארה"ב בשנת 2024". אנו גאים לעדכן היום את יעדי הדירקטוריון למכירות החברה לשנת 2024 לכ-110 מיליון דולר. מרגע הנפקתנו והפיכתנו לחברה ציבורית הקפדנו לעמוד בכל יעדי הדירקטוריון ובכוונתנו להמשיך לנהוג באחריות זו גם בהמשך.

ביקושים גבוהים, אמינות, ביצועים ומחיר תחרותי של מוצרי החברה נוסכים בנו את האמונה בהמשך הצמיחה המהירה. נמשיך להשקיע בפיתוח מוצרים חדשים ובגיוס ההון האנושי המתאים ביותר, שיסייע לנו לשמר ולחזק את מעמדנו כמובילי שוק. במקביל, אנו ממשיכים לבחון אפשרויות להרחבת הפעילות של החברה ואנו ממשיכים לבחון רכישת פעילות בשווקים שונים בעולם, לרבות בארצות הברית ובאירופה.. אנו מחויבים להמשיך ולעבוד קשה בכדי לספק את המוצרים והשירותים האיכותיים והטובים ביותר ללקוחותינו, ולהשיא ערך לבעלי המניות".

ההנפקה המוצלחת היחידה מגל ההנפקות 

התוצאות החזקות של החברה מגיעות על רקע מלחמת רוסיה-אוקרינה ובהמשך מלחמת "חרבות הברזל", שהביאה לגידול בהזמנות של מוצרי החברה מצד לקוחות ישראלים. אלו, הביאו בין היתר לזינוק של מעל 300% במחיר המניה ב-12 החודשים האחרונים, שנסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-4.5 מיליארד שקל. למעשה, נקסט ויז'ן היא ההנפקה הטובה ביותר (ובין היחידות שהניבו תשואה חיובית) בגל ההנפקות של 2020-2021. מאז ההנפקה היא זינקה במעל לפי 8!

גרף מניית החברה מאז שהחלה להיסחר בבורסה בתל אביב

בשל ביצועי החברה נבחר מנכ"ל החברה, חן גולן, על ידי גולשי ביזפורטל לאחד מאנשי השנה של האתר. במסגרת וועידת ההשקעות של ביזפורטל נשאל גולן אם היכולות של החברה תורמות לצה"ל במלחמה "כמובן, נקסט ויז'ן מפתחת פתרון צילומי לכלים אוויריים וזה חלק מהציוד שצה"ל משתמש בו בלחימה.  אנחנו נותנים עדיפות ראשונה לאספקת הזמנות בזמן המלחמה ללקוחות ישראלים. אנחנו תגברנו את הייצור בשנה האחרונה במקביל לעלייה במכירות שלנו בכל העולם".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    מניה מעניינת.אני קונה. (ל"ת)
    רמי 16/05/2024 12:38
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גיא 16/05/2024 12:23
    הגב לתגובה זו
    עכשיו מרוויח אבל מלחמות לא נמשכות לעד. זה עניין של טיימינג. מלחמה חרבות ברזל תיגמר בחודשים הקרובים ואם לא תהיה מלחמה בצפון ( ארה"ב והעולם פועלות בנושא) אז המניה תיחתך ביותר מחצי ויותר. יש כבר צבר הזמנות ולקוחות ישראלים לא יצטרכו לתקופה בינונית - ארוכה את המצלמות ויש גם תחרות שמתחילה להרים ראש אז בכלל.
  • חרבות ברזל היא ממש לא הלחם והחמאה של החברה הזו (ל"ת)
    משה 19/05/2024 09:51
    הגב לתגובה זו
  • משקיע ותיק 16/05/2024 23:12
    הגב לתגובה זו
    זה לא רק חרבות ברזל יש עוד מלחמות בעולם והמוצר שלהם מיוחד ונצרך ביותר בכל מדינה בעולם.
  • 5.
    למה לא מחלקים דיבידנד רבעוני ומחלקים מתנות לבעלים (ל"ת)
    NUNH 16/05/2024 12:13
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    תוהה 16/05/2024 12:05
    הגב לתגובה זו
    חברה מדהימה, תוצאות מדהימות, אז למה בקושי עולה היום?
  • 3.
    חן יא אלוף (ל"ת)
    אלון 16/05/2024 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    HAKY1 16/05/2024 11:53
    הגב לתגובה זו
    לא לרוץ לקנות זה זמן המימושים
  • 1.
    ראובן 16/05/2024 10:00
    הגב לתגובה זו
    עין שלישית
  • בני 23/06/2024 21:40
    הגב לתגובה זו
    האם קונה את העין השלישיח
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.