חן גולן נקסט ויזן
צילום: יחצ

אחרי זינוק של פי 8 - מה יהיה הצעד הבא של נקסט ויז'ן?

חן גולן, יו"ר נקסט ויז'ן נבחר על ידי גולשי ביזפורטל לנבחרת אנשי השנה; בוועידת ההשקעות הוא מפרט על העזרה של נקסט ויז'ן לצה"ל, על התכנון להמשך ועל ה-DNA של החברה
רוי שיינמן | (1)

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן 4.49% היה יחסית אנונימי עד לפני שנה, אבל בשנה שעברה החברה שהקים הפכה לאהודת המשקיעים עם תשואה של מעל פי 3 כשמתחילת השנה היא מוספיה 33% למחיר של מעל 40 שקל למניה ושווי של 3.2 מיליארד שקל. הזינוק במניה נובע מגידול מרשים בפעילות ובצבר. נקסט ויז'ן היא חברה ביטחונית ולא "סתם" ביטחונית. היא במקום שמתברר כעת במלחמה בעזה (בהמשך למלחמה ברוסיה-אוקראינה) כאחד החשובים ביותר - תחום הרחפנים.

האמת, ונחמיא קצת לעצמנו - שלפני שנתיים ושלושה חודשים הגדרנו אותה כמעניינת -  - חברת צמיחה במחיר שפוי? האם נקסט ויז'ן היא הזדמנות. היא עלתה מאז פי 8, אבל הזינוק הזה הוא הרבה מעבר להזדמנות בשל מחיר שפוי. הוא מבול של ביקושים בשל יכולות מכניות וטכנולוגיות ובום גדול בתחום הרחפנים. 

נקסט ויזן הצליחה לייצר מצלמות יציבות לרחפנים וזה לא עניין של מה בכך. זה ההבדל בין פגיעה לפספוס, זה ההבדל בין מודיעין איכותי לכשל מודיעיני. זה הביא לביקושים עצומים למוצרי החברה, תוצאות משובחות, אבל זה גם מעלה שאלה חשובה - האם זה יכול להימשך? שוק צומח וגדל מביא מתחרות. חן גולן, שנבחר על ידי גולשי ביזפורטל לאחד מאנשי השנה בזכות יכולתו להביא חברה של עשרות בודדות למיליארדים ועל רקע השנה האחרונה המדהימה בתוצאות ובשוק ההון, לא מודאג. הוא סבור שהיכולות של החברה מספיק חזקות, שגודל השוק והצמיחה בו פנומנליים והוא מספק הערכה חיובית גם להמשך. 

גולן נשאל במסגרת וועידת ההשקעות של ביזפורטל אם היכולות של החברה תורמות לצה"ל במלחמה וענה - "כמובן. נקסט ויז'ן מפתחת פתרון צילומי לכלים אוויריים וזה חלק מהציוד שצה"ל משתמש בו בלחימה.  אנחנו נותנים עדיפות ראשונה לאספקת הזמנות בזמן המלחמה ללקוחות ישראלים. אנחנו תגברנו את הייצור בשנה האחרונה במקביל לעלייה במכירות שלנו בכל העולם".

הפכתם מחברה קטנה יחסית לחברה מובילה בתחום וגדולה יחסית. יכול לדבר על השינוי בשנה האחרונה מבחינתך?

"אני פה היום כנציג של נקסט ויז'ן.  הזכייה היא של כל החברה. יש לנו הנהלה מאוד חזקה ועובדים שעושים כל הזמן עבודה טובה ואת מה שצריך כדי שנוכל להמשיך ולצמוח. אנחנו ב-DNA אוהבים להיות לידרים, להוביל את השוק במה שאנחנו עושים. אנחנו מתמקדים בפיתוח אנחנו מפתחים כל הזמן טכנולוגיות חדשות כדי להוביל את השוק ולשמור על ההובלה. בשנה שעברה הביצועים השתפרו מאוד וזה שילוב של הביקושים הגדולים בעולם והיכולות הטכנולוגיות הטובות שלנו.

"האתגר הגדול שלנו הוא להמשיך ולהגדיל מכירות, לצמוח. צמחנו בשלוש שהנים האחרונות במעל 70% בכל שנה ואנחנו רוצים לשמור על המומנטום".

איפה תהיו בעוד שנתיים-שלוש מהיום?

"מאוד קשה להמשיך לצמוח במספרים שדיברתי עליהם לאורך הרבה שנים. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים להתמקד בפעילות של רכישות M&A כדי לא לבסס את הצמיחה שלנו רק על צמיחה אורגנית למרות שהעולם של הרחפנים רק בתחילת הדרך. לדעתחי אנחנו בשליש הראשון של הצמיחה. אבל נצטרך למצוא את הרכישה הנכונה ולשלב אותה בנקסט ויז'ן ולהמשיך לגדול יחד איתה". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    פוטנציאל אדיר. בהצלחה (ל"ת)
    ליזי 18/02/2024 08:17
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.