יובל מטלון לייבפרסון
צילום: ענבל מרמרי
ראיון

למה מניית לייבפרסון מזנקת ב-33%?

יובל מטלון, מנכ"ל לייבפרסון ישראל, מסביר למה צ'אט בוטים הם העתיד, איך הקורונה תרמה לעסקים של החברה; מדגיש כי לייבפרסון היא המובילה הגלובלית בתחומה ומאמין שהעתיד שלה וורוד 
איתן גרסטנפלד | (6)

מניית חברת לייבפרסון -7.5% הדואלית (סימול:LPSN) זינקה היום בכ-33% בבורסה בתל אביב לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון של 2020 ועולה כעת בוול סטריט בשיעור דומה. החברה אמנם דיווחה על הפסד של 18 סנט למניה, אבל הכתה את צפי האנליסטים וסיפקה תחזית חזקה לשנת 2020. אז אם החברה עדיין מפסידה כסף, איך זה שהמשקיעים כל כך מאמינים במניה? בכדי להבין לאן החברה הולכת, ביזפורטל ערך ראיון עם יובל מטלון, מנכ"ל לייבפרסון ישראל, אשר הדגיש את ההשפעה החיובית של משבר הקורונה על פעילות החברה ומאמין שמדובר באירוע שצפוי לשנות את העולם העסקי ולנתב אותו ישירות אל תחום המומחיות של החברה.

איך הקורונה השפיעה עליכם?

"הקורונה הביאה איתה הזדמנויות משמעותיות ללייבפרסון, בעיקר מאחר והיא חיזקה את הנקודה אותה אנחנו מנסים לגרום לחברות להבין כבר שנים - השתמשו בטכנולוגיה מתקדמת ותהפכו את התקשורת שלכם עם הלקוחות לפשוטה וקלה עבורם כדי להמשיך לצמוח ולייצר ערך תחרותי מול המתחרים".

"חברות רבות במשבר הזה שילמו מחיר כבד על שנים של הזנחה של עולמות שירות הלקוחות והמכירות מרחוק. זו הייתה בעצם קריאת השכמה לחברות הללו על הצורך בפיתוח פלטפורמות תקשורת מתקדמות עם לקוחות, והערך שזה נותן לעסק בשגרה ובמיוחד בתקופות כאלה. לכן אנחנו עובדים היום במאומץ הן לסייע לחברות כאלו לאמץ פלטפורומות מתקדמות של מסג׳ינג ובוטים כדי לתקשר עם הלקוחות שלהם, ובמקביל מסייעים ללקוחות שלנו להעביר את כלל מערך מתן השירות שלהן לעבודה מרחוק".

למה בעצם עולם הצ'טבוטים קיבל דחיפה במשבר הנוכחי?

"חברות אשר השכילו להשתמש היום בצ’אטים ובוטים עם בינה מלאכותית רואים עלייה של 30 אחוז בשביעות הרצון של לקוחות. הבינה המלאכותית משנה את עולם שירות הלקוחות. היום בוטים יודעים לתת מענה לכ-80% מהפניות למוקדי השירות של החברות עם יכולת לזהות כוונות ורגשות של לקוחות ולתת שירות מהיר ויעיל. אנחנו צופים שהמהפכה הזאת רק תתגבר ושחברות שלא יאמצו את הטכנולוגיה הזאת ישארו מאחור".

באיזה מתכונת אתם עובדים? עבודה מהבית?

"עובדי החברה החלו לעבוד מהבית עוד לפני שיצאו הנחיות ראשונות ורשמיות בנושא וזאת על מנת שנוכל לשמור על בריאותם ולהמשיך לקיים שגרת עבודה תקינה. במשך התקופה הזאת אנחנו ממשיכים לתמוך בעובדים מרחוק. נתנו מענקים כספיים לעובדים כדי שיוכלו להרגיש בנוח בעמדת העבודה שלהם בבית, וכן המשכנו לקיים פעילויות הפגתיות כגון יוגה וכן התנדבויות מרחוק, כדי לשמור על האנשים בריאים ופעילים". 

כמה מהעובדים בארץ וכמה בחו"ל? האם אתם מתכננים גיוס כח אדם?

"בלייפרסון עובדים כ-1,300 עובדים בעולם, מהם כ-350 בישראל. אנחנו אכן ממשיכים לגייס למגוון תפקידים בארץ ובעולם כדי להמשיך ולהצליח לתת מענה לביקוש הרב שיש היום לפלטפורמות תקשורת מרחוק".

איפה אתם נמצאים ביחס למתחרות בתחום? מי המתחרות הגדולות שלכם?

"לייבפרסון היא החברה החלוצה והגדולה ביותר בתחום המסחר השיחתי Conversational Commerce הן ביכולת הטכנולוגית והן בהיקפי הפעולה. ישנן חברות נוספות המפתחות פתרונות אחרים בעולמות המסחר השיחתי, אך הן קטנות משמעותית ועדיין לא מצליחות לתת ללקוחות את החוויה השלמה של מסחר שיחתי באמצעות מסג׳ינג, בוטים עם בינה מלאכותית בערוצי שיחה מגוונים ובהיקפים גדולים".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

מה המצב של התחום הזה בישראל? יש פניות חדשות גם מהארץ?

"בישראל אנחנו נמצאים לצערי קצת מאחור בעולמות השירות. חברות רבות עדיין משתמשות בטלפון כערוץ מרכזי למתן שירות, ועדיין לא הפנימו את הקשר בין מתן שירות לקוחות מעולה באמצעים טכנולוגיים, לבין היכולת לצמוח ולהרחיב את מעגל הלקוחות. למרות זאת, אנחנו רואים התעוררות בשנים האחרונות, וחברות כמו gett אימצו את המודלים המתקדמים הללו ומצליחים לייצר חוויה מאוד שונה ממה שאנחנו מכירים בנוף הישראלי".

בהינתן התוצאות האלו נראה שהתחזית קדימה מעט צנועה? ממה זה נובע?

"אנחנו מאוד אופטימיים לגבי העתיד. התחום נמצא כולו בצמיחה משמעותית ואין לנו ספק שאחרי הקורונה יותר חברות יבינו שהמעבר לשירות לקוחות מתקדם ומסחר שיחתי הוא בגדר להיות או לחדול".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    את מי בכלל מעניינת החברה הזאת ? לא שווים כלום ומפסידים (ל"ת)
    חברה פח, עדיין בהפסד 07/05/2020 10:50
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לרון 07/05/2020 07:12
    הגב לתגובה זו
    זה תמיד אוברשוטינג ועוד בחברה מפסידה,יש להזהר,או שלא?!
  • 3.
    מגייסים, אבל השבוע גם מפטרים. לא הכל ורוד (ל"ת)
    חיים 07/05/2020 00:27
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    את מי בכלל מעניינת החברה הזאת ? לא שווים כלום ומפסידים (ל"ת)
    חברה פח, עדיין בהפסד 07/05/2020 00:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה 06/05/2020 20:32
    הגב לתגובה זו
    אין עתיד לחברה הזאת. טכנולוגיה מיושנת. ושווי שוק שלא מייצג
  • דוד 07/05/2020 06:52
    הגב לתגובה זו
    משה- עדיף לשתוק ולהחשב כטיפש מאשר לפתוח את הפה (מקלדת) ולהוכיח שזה נכון
בזק
צילום: לילך צור

תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר: בי קום בדרך לפירוק אחרי מכירת בזק

אחרי מכירת יתרת ההחזקה בבזק, הערך הנכסי עומד על 27 שקל למניה מול כ 25 שקל בשוק. הפער מגלם 8%, כששורה של הוצאות ותשלומים משפטיים יכולה לצמצם את המספר לאזור 5% עד 6% בחישוב שמרני מאוד

ליאור דנקנר |

בי קומיוניקיישנס 5.8%  מתקדמת לפירוק וחלוקה לבעלי המניות אחרי שמכרה את יתרת המניות שלה בבזק 5.1% . לפי מצגת החברה הערך הנכסי למניה עומד על 27 שקל, בזמן שבשוק היא נסחרת סביב 25 שקל. הפער מגלם תשואה סולידית של 8% בחצי שנה על הנייר, עם שחיקה אפשרית בגלל הוצאות ותשלומים משפטיים.

המכירה של בי קומיוניקיישנס מסמנת יציאה סופית של קרן סרצ'לייט ודוד פורר מההחזקה בבזק, אחרי קבלת אישורים שאפשרו ירידה מתחת לרף שמגדיר גרעין שליטה והפצה רחבה בשוק. בזק נשארת חברה בלי גרעין שליטה, והשאלה שחוזרת היא אם יתגבש בעל בית חדש דרך איסוף מניות מהמוסדיים ובמסחר בשוק.

במקביל, זה שבזק בלי גרעין שליטה לא מחייב מהלך מיידי. אבל זה כן מעלה מחדש את הדיון על גופים שמסתכלים על עסקה ארוכת טווח, בעיקר כאלה שיודעים לעבוד עם תזרים יציב ומינוף.


גרעין השליטה והאם בזק יכולה להתייעל

בין השמות שעולים בשיחות בשוק מופיעות קיסטון וקרן תש"י. ההיגיון של קרנות תשתית בבזק נשען על שני דברים שנוטים לעבוד להן טוב. הראשון הוא יציבות תזרימית של עסק תקשורת גדול עם תשתיות לאומיות. השני הוא יכולת לבצע רכישה במינוף, כלומר לשלב הון עצמי עם חוב, מתוך הנחה שמימון זול יחסית משפר את התשואה לאורך זמן.

אבל מול ההיגיון הזה עומדת נקודה פשוטה. בזק לא נסחרת כאילו היא מציאה. שווי השוק שלה סביב 18.5 מיליארד שקל והמניה במכפיל רווח של כ-13 עד 14. בהשוואה עולמית, מכפילים בענף התקשורת נוטים להיות נמוכים יותר, ולכן קשה לבנות תרחיש של אפסייד מהיר רק מתמחור מחדש.

אינטרקיור
צילום: אינטרקיור

אינטרקיור נופלת: חוב בספק של 27 מיליון שקל מבזלת

צניחה ש כ-13% במניה לשווי של 200 מיליון שקל; בזלת נמצאת בסוג של הסדר חוב. על התוצאות של אינטרקיור, היקף החשיפה ביחס לשווי והעתיד

רן קידר |
נושאים בכתבה אינטרקיור

מניית אינטרקיור -12.72%  ירדה ב-12.7% לאחר שבשבוע שעבר, בזלת שהיא ספקית של אינטרקיור החלה בהליך ארגון מחדש מטעם בית משפט. החשיפה הכספית של אינטרקיור מגיעה לכ-27 מיליון שקל. סכום משמעותי מתוך שווי השוק של החברה הפועלת בתחום הקנאביס שנסחרת ב-200 מיליון שקל. 

חלק מהסכום עשוי להיגבות במקביל להסדר חוב ומכירת הפעילות של בזלת, אך צפוי שתהיה תספורת. "המכה" הזו לאינטרקיור היא סוג של הוצאה חד פעמית, אבל בשנים האחרונות, יש הרבה "הוצאות חד פעמיות" לרבות הפסדים בגלל המלחמה והשיתוק של המפעל של החברה שנמצא סמוך לגדר. 

מנגד, הקנאביס גדל בביקושים בעולם, וצפוי לחזור לגדול גם בארץ, ואינטרקיור שהיא גם יבואנית, גם מייצרת בארץ וגם מייצאת לעולם, צופה ליהנות מהגידול העולמי. במחצית הראשונה של השנה 

במחצית הראשונה של השנה הסתמו הכנסות אינטרקיור ב-130 מיליון שקל, עלייה של 15% לעומת המחצית השנייה של 2024,. תזרים המזומנים התפעולי היה חיובי בסך של 12 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי של 43 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר במחצית האחת עשרה ברציפות שבה החברה מציגה EBITDA מתואם חיובי, שהסתכם ב-12.6 מיליון שקל (כ-10% מההכנסות). 

החברה מדווחת על המשך השיקום במתקן ניר עוז, שחידש את פעילות הייצור, הייבוא והמכירות לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר. במקביל הושקו יותר מ-40 מוצרים חדשים, ההשקות הראשונות מאז אוקטובר 2023. עד סוף התקופה קיבלה אינטרקיור מקדמות פיצוי של 81 מיליון שקל מהרשויות בגין נזקי מלחמה, מתוך תביעות כוללות בהיקף של 251 מיליון שקל. יתרות המזומנים הסתכמו ב-54 מיליון שקל וההון העצמי עמד על 432 מיליון שקל.