סער בל, מנכ"ל בלה פוינט: "כך אנחנו מגדילים אתרי מסחר בארץ ובחו"ל למחזור מכירות של יותר ממיליון שקל בחודש"
מודל הפרפורמנס, שעדיין נחשב חדש בארץ, מתמקד בדבר אחד - להגדיל את ההכנסות של המותג. בזמן שמשרדי פרסום "ישנים" עדיין מתרכזים בליצור מודעות יפות, להגדיל את כמות הלייקים והעוקבים, בלה פוינט של סער מתמקדת אך ורק בדבר אחד - ביצועי הקמפיינים של הלקוחות, או במילים אחרות - להכניס מקסימום כסף מהפרסום ולהגדיל את מחזור המכירות של הלקוחות, בצורה המהירה ביותר.
כך פועל עולם השיווק והפרסום - בו זמני השהייה באתר, יחסי ההמרה, כמויות הלידים המכירות והלייקים למעשה מכוונים כולם למטרה אחת ויחידה - הגדלת מספר הרכישות מהאתר. כך לדברי סער בל, מנכ"ל חברת BellaPOINT העוסקת בשיווק מבוסס-ביצועים ללקוחות, אמנם יש חשיבות עצומה להצלחתו של קמפיין ולחשיבה ממוקדת עליו, אך פרטיו המדויקים של הקמפיין, כמו גם תוצאותיו בנתונים שאינם כסף ממש, אף פעם אינם יכולים להיות העיקר - שכן לכל קמפיין שהוא צריכה להיות מטרה אחת, ממוקדת ומוגדרת ביעדים מדויקים, והיא הגדלת ההכנסות של העסק.
השיטה של BellaPOINT
בלה פוינט אמנם עוסקת בפרסום, אך תהיה זו טעות להגדיר אותה כ"משרד פרסום" קלאסי, שכן הקמפיינים השיווקיים בחברה מהווים אמצעי בלבד להשגת מטרת העל שלה, שהיא, בפשטות - פיתוח עסקי ללקוחות קצה. אז מהו סוד הקסם של המודל המצליח? בשתי מילים: מדברים כסף. ממש כשם שבונים תקציב במשק הבית או בחברה, שאלות כמו "כמה טראפיק יש כרגע באתר"? פשוט אינן רלוונטיות, והן מפנות את מקומן לטובת השאלות המהותיות באמת: כמה עולה לי לקוח? מה הפער בין הכסף שהשקעתי בקמפיין לעומת הרווח שהפקתי ממנו? מה היה סכום המכירות הכולל שלי היום?
יועצים פיננסיים ומלווי תקציב יודעים להגיד שהדרך הטובה ביותר לצבור הון ולשגשג באמת, תהיה חייבת לערב בשלב כזה או אחר הכנסה פאסיבית, כזו שאין צורך לעבוד קשה בשבילה - או לעבוד בכלל. בדיוק על התפיסה הזו מושתת ממשק העבודה בבלה פוינט, ביצירת מנגנון הכנסה המזין את עצמו באופן קבוע מיד לאחר המכירה הראשונה, אחריו שאר הרכישות כבר יגדלו בו מעצמן.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתי בפעם האחרונה דיברתם על סעיף השיווק שלכם במאזן?
מושגים כמו 'מאזן בוחן' עשויים להיראות משעממים במבט ראשון, אך זהו למעשה לב ליבו של העסק, ובמיוחד בהקשר הפרסומי-שיווקי - תחום שכידוע תופס נתח אדיר בהצלחתן של חברות בעידן בו אנו חיים. לדברי בל, כל בעל עסק חייב להתייחס להכנסותיו והוצאותיו מקמפיין השיווק כמו אלה של המוצרים, חומרי הגלם או השירותים האחרים שהוא עושה בהם שימוש בתזרים השוטף, ולא זו בלבד אלא שעליו לוודא כי המאזן מציג נתונים חיוביים בהכנסות מסעיף השיווק והפרסום, בעלייה חדה ומתמדת.
במילים אחרות, אחת השאלות שחייבת להעסיק בעלי עסקים יותר מכל במאזן הבוחן היא דווקא הסעיף שהם בדרך כלל הכי פחות מתייחסים אליו במספרים; נגמרו הימים בהם הפגישות עם רואה החשבון היו מסתכמות ב"אין מה לעשות, זה הסכום שהקצבנו לפרסום ואנחנו מתייחסים לזה כ'שלח לחמך על פני המים'" - אם אינכם יודעים איך לתרגם מושגים בסיסיים שאתם עובדים איתם באופן יומיומי לכסף, אתם נמצאים בבעיה.
"ומה אם זה לא יעבוד אצלי?"
סער והצוות המקצועי המלווה אותו, נתקלים בסקפטיות על בסיס כמעט יומיומי. אחרי הכל, קשה לשנות דפוסי חשיבה שהורגלנו כל כך לעבוד על פיהם, ובמיוחד כאשר גדולי המומחים בשיווק ובפרסום דיגיטלי בארץ מדברים כמעט רק על הנתונים הלא-חשובים הללו. עם זאת, הוא מקפיד לציין כי כל העובדים בבלה פוינט הם אנשי מדיה ויוצאי משרדי פרסום מובילים, שהכירו את השיטה מבפנים וניסיונם המקצועי - בהווה ובעבר - עוסק רובו ככולו ב - E-commerce.
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
כך, הפלטפורמות שבהן פועלת החברה זהות לפלטפורמות שבהן עוסקות חברות הפרסום המובילות: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טאבולה, יוטיוב וסנאפ'צאט, וכן דיוור ישיר במייל ובהודעות SMS ללקוחות. "חובת ההוכחה היא עלינו" כך אומר סער, שכן הוא מאמין שאין צורך להתחייב בחוזה. "אם אנחנו מכניסים פי 2,3 ופי 4 החזר על כל שקל שלקוח שם על מדיה, למה צריך לקשור אותו לחוזה? הלקוחות שלנו בוחרים להישאר איתנו מרצון. בזכות התוצאות. את מודל הקמת הקמפיינים שלנו אנחנו מפרסמים בפומבי – אפשר לראות אותו כאן."
הנתונים מדברים בעד עצמם
אם הרעיונות הללו נשמעים לכם טוב מדי על הנייר, הנה כמה דוגמאות שמביא בל מהשטח: לפני מספר חודשים פנתה לחברה לקוחה שהתאכזבה ממספר משרדי פרסום גדולים בארץ, ולמעשה היא הודתה כבר במעמד הפגישה הראשונה עם החברה כי היא לא מאמינה בכוחו של קמפיין לחולל שינוי של ממש בטראפיק שלה באתר, וודאי שלא במכירות. לאחר 60 ימי עבודה ממוקדת והעברת הזרקור לנתונים החשובים באתר שלה - מחזור המכירות דרך אתר האינטרנט עלה מ- 50,000 ש"ח ל- 500,000 שקלים - לרבות תקדים שהיא חיכתה לו זמן רב: רכישות ראשונות מחו"ל.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
