סער בל, מנכ"ל בלה פוינט: "כך אנחנו מגדילים אתרי מסחר בארץ ובחו"ל למחזור מכירות של יותר ממיליון שקל בחודש"
מודל הפרפורמנס, שעדיין נחשב חדש בארץ, מתמקד בדבר אחד - להגדיל את ההכנסות של המותג. בזמן שמשרדי פרסום "ישנים" עדיין מתרכזים בליצור מודעות יפות, להגדיל את כמות הלייקים והעוקבים, בלה פוינט של סער מתמקדת אך ורק בדבר אחד - ביצועי הקמפיינים של הלקוחות, או במילים אחרות - להכניס מקסימום כסף מהפרסום ולהגדיל את מחזור המכירות של הלקוחות, בצורה המהירה ביותר.
כך פועל עולם השיווק והפרסום - בו זמני השהייה באתר, יחסי ההמרה, כמויות הלידים המכירות והלייקים למעשה מכוונים כולם למטרה אחת ויחידה - הגדלת מספר הרכישות מהאתר. כך לדברי סער בל, מנכ"ל חברת BellaPOINT העוסקת בשיווק מבוסס-ביצועים ללקוחות, אמנם יש חשיבות עצומה להצלחתו של קמפיין ולחשיבה ממוקדת עליו, אך פרטיו המדויקים של הקמפיין, כמו גם תוצאותיו בנתונים שאינם כסף ממש, אף פעם אינם יכולים להיות העיקר - שכן לכל קמפיין שהוא צריכה להיות מטרה אחת, ממוקדת ומוגדרת ביעדים מדויקים, והיא הגדלת ההכנסות של העסק.
השיטה של BellaPOINT
בלה פוינט אמנם עוסקת בפרסום, אך תהיה זו טעות להגדיר אותה כ"משרד פרסום" קלאסי, שכן הקמפיינים השיווקיים בחברה מהווים אמצעי בלבד להשגת מטרת העל שלה, שהיא, בפשטות - פיתוח עסקי ללקוחות קצה. אז מהו סוד הקסם של המודל המצליח? בשתי מילים: מדברים כסף. ממש כשם שבונים תקציב במשק הבית או בחברה, שאלות כמו "כמה טראפיק יש כרגע באתר"? פשוט אינן רלוונטיות, והן מפנות את מקומן לטובת השאלות המהותיות באמת: כמה עולה לי לקוח? מה הפער בין הכסף שהשקעתי בקמפיין לעומת הרווח שהפקתי ממנו? מה היה סכום המכירות הכולל שלי היום?
יועצים פיננסיים ומלווי תקציב יודעים להגיד שהדרך הטובה ביותר לצבור הון ולשגשג באמת, תהיה חייבת לערב בשלב כזה או אחר הכנסה פאסיבית, כזו שאין צורך לעבוד קשה בשבילה - או לעבוד בכלל. בדיוק על התפיסה הזו מושתת ממשק העבודה בבלה פוינט, ביצירת מנגנון הכנסה המזין את עצמו באופן קבוע מיד לאחר המכירה הראשונה, אחריו שאר הרכישות כבר יגדלו בו מעצמן.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתי בפעם האחרונה דיברתם על סעיף השיווק שלכם במאזן?
מושגים כמו 'מאזן בוחן' עשויים להיראות משעממים במבט ראשון, אך זהו למעשה לב ליבו של העסק, ובמיוחד בהקשר הפרסומי-שיווקי - תחום שכידוע תופס נתח אדיר בהצלחתן של חברות בעידן בו אנו חיים. לדברי בל, כל בעל עסק חייב להתייחס להכנסותיו והוצאותיו מקמפיין השיווק כמו אלה של המוצרים, חומרי הגלם או השירותים האחרים שהוא עושה בהם שימוש בתזרים השוטף, ולא זו בלבד אלא שעליו לוודא כי המאזן מציג נתונים חיוביים בהכנסות מסעיף השיווק והפרסום, בעלייה חדה ומתמדת.
במילים אחרות, אחת השאלות שחייבת להעסיק בעלי עסקים יותר מכל במאזן הבוחן היא דווקא הסעיף שהם בדרך כלל הכי פחות מתייחסים אליו במספרים; נגמרו הימים בהם הפגישות עם רואה החשבון היו מסתכמות ב"אין מה לעשות, זה הסכום שהקצבנו לפרסום ואנחנו מתייחסים לזה כ'שלח לחמך על פני המים'" - אם אינכם יודעים איך לתרגם מושגים בסיסיים שאתם עובדים איתם באופן יומיומי לכסף, אתם נמצאים בבעיה.
"ומה אם זה לא יעבוד אצלי?"
סער והצוות המקצועי המלווה אותו, נתקלים בסקפטיות על בסיס כמעט יומיומי. אחרי הכל, קשה לשנות דפוסי חשיבה שהורגלנו כל כך לעבוד על פיהם, ובמיוחד כאשר גדולי המומחים בשיווק ובפרסום דיגיטלי בארץ מדברים כמעט רק על הנתונים הלא-חשובים הללו. עם זאת, הוא מקפיד לציין כי כל העובדים בבלה פוינט הם אנשי מדיה ויוצאי משרדי פרסום מובילים, שהכירו את השיטה מבפנים וניסיונם המקצועי - בהווה ובעבר - עוסק רובו ככולו ב - E-commerce.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
כך, הפלטפורמות שבהן פועלת החברה זהות לפלטפורמות שבהן עוסקות חברות הפרסום המובילות: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טאבולה, יוטיוב וסנאפ'צאט, וכן דיוור ישיר במייל ובהודעות SMS ללקוחות. "חובת ההוכחה היא עלינו" כך אומר סער, שכן הוא מאמין שאין צורך להתחייב בחוזה. "אם אנחנו מכניסים פי 2,3 ופי 4 החזר על כל שקל שלקוח שם על מדיה, למה צריך לקשור אותו לחוזה? הלקוחות שלנו בוחרים להישאר איתנו מרצון. בזכות התוצאות. את מודל הקמת הקמפיינים שלנו אנחנו מפרסמים בפומבי – אפשר לראות אותו כאן."
הנתונים מדברים בעד עצמם
אם הרעיונות הללו נשמעים לכם טוב מדי על הנייר, הנה כמה דוגמאות שמביא בל מהשטח: לפני מספר חודשים פנתה לחברה לקוחה שהתאכזבה ממספר משרדי פרסום גדולים בארץ, ולמעשה היא הודתה כבר במעמד הפגישה הראשונה עם החברה כי היא לא מאמינה בכוחו של קמפיין לחולל שינוי של ממש בטראפיק שלה באתר, וודאי שלא במכירות. לאחר 60 ימי עבודה ממוקדת והעברת הזרקור לנתונים החשובים באתר שלה - מחזור המכירות דרך אתר האינטרנט עלה מ- 50,000 ש"ח ל- 500,000 שקלים - לרבות תקדים שהיא חיכתה לו זמן רב: רכישות ראשונות מחו"ל.

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.