בחירות 2019ב': הכלים ערוכים אחרת, כעת הקרב על הקול הרוסי
פרק ב' של בחירות 2019 לא יהיו שידור חוזר של פרק א'. הכלים ערוכים אחרת והמטרות מסומנות בצורה שונה. על רקע מלחמות בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן, כבר בעת ברור שאחד מהקהלים האסטרטגיים לקביעת תוצאות הבחירות הוא המגזר הרוסי. בליכוד, בישראל ביתנו ובמפלגות אחרות מחפשים את הדרך לליבם ולפתקם של העולים ממדינות חבר העמים, או כפי שהם מכונים "ישראלים דוברים רוסית".
אחת הסיבות שהאתגר הזה הוא כה מורכב, היא שמדובר בפלח תקשורתי מתעתע כלפיו קיימות 2 תפיסות: הראשונה שמגדירה את המגזר במושגים "של פעם", בדפוסי הצבעה ישנים, בשיוכים תרבותיים ומנהגים שהיו מאפיינים את המגזר עם העלייה של שנות ה-90, והתפיסה המנוגדת שגורסת שכבר אין בעצם "מגזר רוסי" וכי העולים מחבר העמים השתלבו לחלוטין בחברה הישראלית.
אלא שהאמת נמצאת לא כאן ולא כאן. המגזר הרוסי קיים וההערכות על פי סקרים הן שהוא מונה כ-15 מנדטים. בהחלט קהל רחב עם פוטנציאל להכריע את הכף. ראינו למשל, כיצד בתקופת המתיחות הביטחונית בחודשים האחרונים, הקהל הרוסי חזר לצפות בחדשות ואקטואליה בשפה הרוסית בערוץ 9 ובפלטפורמות דיגיטליות בשפה הרוסית. נתוני הצפייה מעידים על התכנסות בתוך הקהילה שהיא חשובה בתכנון המדיה ויצירת כיסוי בקרב המגזר.
נראה כי המפתח להבנת המגזר הרוסי נמצאת דווקא בדור 1.5, הדור שעלה לארץ בצעירותו או אפילו נולד כאן וחי בין התרבות שבבית, לבין ההשתלבות בחברה הישראלית. מעניין לדעת כי בבחירות 1992 זכה יצחק רבין בכמעט מחצית הקולות של העולים מחבר העמים, והיו שסימנו את המילה העברית "עבודה" כמונח שהיה אטרקטיבי לעולים מחבר העמים שהתמודדו באותה תקופה עם שיעורי אבטלה גבוהים יחסית וסברו כי מפלגת העבודה כמפלגה שתקדם תעסוקה ו"עבודה" - מילים בעברית שגם עולים חדשים כבר הכירו.
כיום הצרכים של המגזר הרוסי שונים: בצורה מכלילה ניתן לזהות את המגזר כ"ניצים" בתחום המדיני וכ"ליברליים" בתחומי דת ומדינה. מגמות אלו עשויות להיתפס כסותרות את המציאות הישראלית בה יש זהות בין ימין מדיני ובין נושאי דת – כפי שאנו רואים במגזר אחר, הציבור הדתי-לאומי.
הנקודה החשובה ביותר היא לשוחח עם המגזר הרוסי בגובה העיניים ובאופן אותנטי. אחת התופעות המעניינות של "פרק א'" בבחירות 2019 הייתה מפלגתו של כוכב הרשת סמיון גרפמן – מפלגה הומוריסטית/פארודית שהצליחה לגרוף 0.11% מהקולות בבחירות. נכון - רחוק מאוד מאחוז החסימה (שעומד על 3.25%), אך במציאות שבה כל קול קובע, זהו הישג שיכול לשנות את המציאות הפוליטית בישראל לאחר יום הבחירות, במיוחד אם הפרסום על תכניתו של נתניהו כי גרפמן יהיה זה שימשוך קולות מליברמן וישראל ביתנו, שנואי נפשו של ראש הממשלה בימים אלו.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.