תמר רשף בצלאל
צילום: ירון יצחקוב

החממה של קבוצת אדלר חומסקי: תקים קרן להשקעות בחברות סטארט אפ

תנוהל על ידי תמר רשף בצלאל שמונתה לאחרונה לסמנכ"לית פיתוח עסקי בקבוצה. הקרן תשקיע עד מיליון דולר בחברות בעיקר בשלב ה-early stage
משה בנימין | (7)

קבוצת 'אדלר חומסקי' מסמנת את מנוע הצמיחה הבא בשוק הפרסום והיוזמות הטכנולוגיות. הקבוצה מרחיבה את פעילותה ומשיקה קרן חדשה שתשקיע בחברות סטארט אפ. את הקרן תנהל תמר רשף בצלאל שמונתה לאחרונה לסמנכ"לית פיתוח עסקי בקבוצה.

פעילות הקרן כוללת איתור, השקעה, ליווי ופיתוח של מיזמים טכנולוגיים בעיקר בשלב ה-early stage ועסקים חדשים בשלבים אחרים בהם הקבוצה תהיה שותפה.

חזון הקבוצה הוא להרחיב את תחומי פעילותה באמצעות גופים שהיא מזהה כמובילי העתיד של עולם השיווק והפרסום, תוך מינוף ומתן ערך מוסף ללקוחות הקבוצה בהיבטים של חדשנות טכנולוגית באפיקי פרסום ובכל תחומי התקשורת השיווקית. במשרד מסבירים כי אסטרטגיית ההשקעה בחברות הסטארט אפ עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית ההתרחבות של קבוצת הפרסום WPP, אליה משתייכת חברת GREY הנמצאת בהסכם אפיליאציה עם אדלר חומסקי.

על פי התכנון, הקרן תשקיע עד מיליון דולר בכל חברה ובתוך כך תנסה לתרום לצמיחה מהירה של החברות בהן היא מושקעת באמצעות הידע המקצועי והקשרים של קבוצת אדלר חומסקי בארץ ובעולם. ההשקעות יתמקדו בחברות שנמצאות אחרי שלב הדמו או בתחילת שלב הבטא ובתחומים של e-commerce, ad-tech, Mobile ,marketing research, social, ובדגש על b2b או b2b2c.

יצוין עוד, כי בשנים האחרונות קבוצת 'אדלר חומסקי' השקיעה בחברות סטארט אפ ומיזמים נוספים, בין היתר, החברה השקיעה בעבר ב-kenshoo 5min ,Focalinfo. ב-3 השנים האחרונות הגבירה הקבוצה את הפעילות בתחום וכיום פורטפוליו החברות בהן הקבוצה מושקעת מונה 11 חברות, ביניהן, GamEffectiv, mipso, supportmachines, zoomd, flayvr, mobli banner play ועוד.

לדברי רשף בצלאל: "אדלר חומסקי הוא משקיע אסטרטגי ואני בטוחה שהרקע, הניסיון והקשרים שלנו כמשרד פרסום מוביל בשוק, יעזרו למנף את ההצלחה".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בהצלחה תמר! (ל"ת)
    ערן 31/03/2014 07:54
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אדי 30/03/2014 17:03
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה תמר!
  • 2.
    שאפו, תותחים! (ל"ת)
    יונתן 30/03/2014 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דני ידעני 30/03/2014 14:35
    הגב לתגובה זו
    היא לא תזהה סטארט אפ מוצלח גם אם יהיה כתוב לו וייז על המצח...זה לא זה...
  • לא חומסקי 30/03/2014 16:29
    הגב לתגובה זו
    שאחרי כל הסטארטאפים המוצלחים שזיהית, הגיוסים ההיסטריים והאקזיטים המטורפים, אתה עדיין מקפיד לשמור על קשר עם העם, ולכתוב טוקבקים באתר הבית של תעשיות ההייטק וההון-סיכון - אייס.
  • טל ליאור 30/03/2014 15:34
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לעבוד תחתיה ואני יכולה לומר שהיא אחת החכמות והמקסימות. גם הכיוון הזה הוא נכון מאוד לאדלר מהרבה סיבות, מה שמוכיח עוד יותר כמה היא חכמה
  • ערן 30/03/2014 15:33
    הגב לתגובה זו
    אפשר לחשוב שצריך להיות מדען אטום בשביל לזהות סטארטאפים. מה שצריך זה בעיקר מזל (וכסף). תמר היא בחורה אינטיליגנטית, מחוברת ואפילו די שנונה. שמו לה מיליון דולר ביד. אני בטוח שהיא תדע לחלק את הכסף בחוכמה. בהצלחה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.