הרשת שמשלימה את פייסבוק: העולם של בני הנוער בווטסאפ
בני הנוער של היום התבגרו לעולם שאין בו פרטיות ואין בו סודות. הכל עולה לרשת, הכל משותף והכל גלוי. נראה כאילו חוקי הפייסבוק הפכו להיות גם חוקי החיים האמתיים. אם אתה לא שם אתה לא קיים. לא שיתפת - לא חווית.
אם יש לך המון חברים אתה יותר פופולארי וככל שאתה מקבל יותר לייקים ככה אתה יותר מעניין. עבור בני נוער זה עלול להיות מאוד מבלבל. לא פלא שלאחרונה הוגדרה הפרעת התנהגות חדשה תחת השם FOMO שפירושה FEAR OF MISSING OUT כלומר הפחד לפספס ולהפסיד. בן הנוער (ובואו נודה באמת - גם המבוגרים) חיים בתחושה של פספוס והחמצה. הרי בפייסבוק נראה כאילו כולם עושים חיים ונהנים ורק אני לבד בבית.
במקביל קרו מספר דברים שאט אט שינו את התמונה. הפייסבוק הצעיר והמגניב שהיה המקום הסודי של בני הנוער, מקום ללא פיקוח, ללא מבוגר אחראי וללא הורים שיציקו הפך להיות נחלת הכלל. למעלה מ-50% מבני הנוער מדווחים שהם חברים של אחד מההורים שלהם ולמעלה מ-20% מבני הנוער מדברים עם המורים שלהם בפייסבוק. כלומר, זו כבר מזמן לא הטריטוריה הפרטית והסודית של בני הנוער.
יותר ויותר גופי תקשורת החלו לתקשר ולחשוף את מה שקורה בפייסבוק בין בני הנוער, יותר כתבות על חרמות של ילדות, יותר פעולות כנגד בריונות ברשת ויותר תחקירים על עד כמה צריך להיות פיקוח הורים צמוד מידי. בני הנוער בפייסבוק הרגישו שהם תחת התקפה. כל סטטוס שלהם הפך לסיפור וכל שיתוף שלהם הפך לסערה. כבר אי אפשר להגיד הכל ולהרגיש חופשי וצריך לשים לב לכל מילה שכותבים. וזה הרי הפוך מטבעם האימפולסיבי של בני הנוער.
לאט לאט גם ירד השימוש של בני הנוער במחשב הביתי, שלרוב גם היה מחשב משותף לעוד חברי משפחה ולעיתים גם ממוקם בסלון לטובת הגדלת הפיקוח ההורי. הסמארטפון הפך להיות המחשב האישי הנייד של בני הנוער. הזירה החברתית החדשה עברה לסלולאר. שם אף אחד לא יכול להציץ ולהציק לי, הוא עלי 24/7 והוא רק שלי. כיום למעלה מ-80% מבני הנוער מדווחים שיש ברשותם מכשיר סלולארי חכם והשנה לראשונה עקף אחוז הגולשים בפייסבוק דרך הסלולארי את אלה שגולשים דרך המחשב.
אבל זה לא הספיק כדי להשלים את המהפכה שעוברת על בני הנוער. מהפכת הפרטיות. היה צורך באימוץ של רשת חברתית חדשה שתספק את הפרטיות שבני הנוער מחפשים ותחזיר להם את תחושת הביטחון. הרשת שזכתה בכל הקופה הייתה ה'ווטסאפ'. חלק מהמבוגרים אפילו לא מגדירים אותה כרשת חברתית אלא כ"סמסים בחינם" אבל עבור בני הנוער זוהי רשת חברתית לכל דבר. אפשר להתחלק לקבוצות, להגדיר מי בפנים ומי בחוץ, אפשר לדבר על הכל והכל גלוי ופתוח אבל בשליטה ולמי שאני בוחר.
יש קבוצה מיוחדת למשפחה שמופרדת מקבוצת החברים שמופרדת מקבוצת החברים הממש ממש טובים. והכי חשוב, הכל קורה בסלולאר. הווטסאפ השתלט לבני הנוער על החיים. בכל רגע נתון רצות בו אלפי שיחות באלפי קבוצות. לבן נוער ממוצע יש למעלה מ-10 קבוצות שונות כשבכל אחת מהן בממוצע 30 חברים. כל שיחה מתקיימת לעיניהם של עשרות חברים אחרים שבכל רגע יכולים להתערב. כללי המשחק השתנו.
האתגר שלנו כפרסומאים וכאנשי שיווק שרוצים להישאר רלוונטיים ולדבר עם בני הנוער במקום בו הם חיים הפך להיות גדול יותר. הקבוצות נחסמו בפני מבוגרים ומפרסמים והיום אנו נדרשים לבקש יפה כדי להיכנס, להיות מנומסים, מעניינים ולתת ערך מוסף אמתי כדי שנהיה חלק מהשיחה הזו . אחרת מהר מאוד ניחסם ונישאר בחוץ.
אז מה צריך כדי להצליח במשימה כדי לדבר עם בני הנוער בווטסאפ?
1.תוכן מתאים - עדיפות לתוכן וידאו שיהיה קצר מאוד, מצחיק מאוד, מפתיע מאוד ושיוכל להשתלב בשיחה הקיימת בלי להפריע.
2.שגרירי מותג בווטסאפ - כדי להצליח כדאי שיהיו לכם חברים מבפנים שיפתחו לך את הדלת. שגרירי המותג שפעלו עד היום בפייסבוק פועלים כיום בווטסאפ והם הדור-מן של הקבוצות אשר יחליטו מי נכנס ומי לא. טפחו את השגרירים האלה.
3.קבוצות ייעודיות - לא תמיד חייבים להידחף לקבוצות הקיימות ולהשתלב בשיחה. אפשר לפתוח (ועדיף באמצעות השגרירים) קבוצות ייעודיות ורלוונטיות לאותו מפרסם ולהזמין את בני הנוער להצטרף לקבוצה.
4.ערך מוסף - בואו נודה בזה, לא באמת מעניין את בני הנוער בווטסאפ מה יש לכם להגיד. במקום לחפור להם פשוט תציעו להם משהו שווה.
5.שמרו על חוקי המקום - הכי חושב הוא להבין את החוקים ולשמור עליהם. לבני הנוער ברור מה באתם לעשות אז אל תנסו להסוות או להסתיר. תהיו ישירים, קצרים וכנים.
- 2.הומואים לא סובלים אותו אז איך בני נוער? (ל"ת)נדב 25/05/2013 23:40הגב לתגובה זו
- 1.מישו 22/05/2013 12:05הגב לתגובה זוhttp://en.wikipedia.org/wiki/User:Thomasmwells/Fomo ויצמן, קרו עוד כמה דברים בעולם לפני הרשתות החברתיות.מאמין??
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.49% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
