הרשת שמשלימה את פייסבוק: העולם של בני הנוער בווטסאפ
בני הנוער של היום התבגרו לעולם שאין בו פרטיות ואין בו סודות. הכל עולה לרשת, הכל משותף והכל גלוי. נראה כאילו חוקי הפייסבוק הפכו להיות גם חוקי החיים האמתיים. אם אתה לא שם אתה לא קיים. לא שיתפת - לא חווית.
אם יש לך המון חברים אתה יותר פופולארי וככל שאתה מקבל יותר לייקים ככה אתה יותר מעניין. עבור בני נוער זה עלול להיות מאוד מבלבל. לא פלא שלאחרונה הוגדרה הפרעת התנהגות חדשה תחת השם FOMO שפירושה FEAR OF MISSING OUT כלומר הפחד לפספס ולהפסיד. בן הנוער (ובואו נודה באמת - גם המבוגרים) חיים בתחושה של פספוס והחמצה. הרי בפייסבוק נראה כאילו כולם עושים חיים ונהנים ורק אני לבד בבית.
במקביל קרו מספר דברים שאט אט שינו את התמונה. הפייסבוק הצעיר והמגניב שהיה המקום הסודי של בני הנוער, מקום ללא פיקוח, ללא מבוגר אחראי וללא הורים שיציקו הפך להיות נחלת הכלל. למעלה מ-50% מבני הנוער מדווחים שהם חברים של אחד מההורים שלהם ולמעלה מ-20% מבני הנוער מדברים עם המורים שלהם בפייסבוק. כלומר, זו כבר מזמן לא הטריטוריה הפרטית והסודית של בני הנוער.
יותר ויותר גופי תקשורת החלו לתקשר ולחשוף את מה שקורה בפייסבוק בין בני הנוער, יותר כתבות על חרמות של ילדות, יותר פעולות כנגד בריונות ברשת ויותר תחקירים על עד כמה צריך להיות פיקוח הורים צמוד מידי. בני הנוער בפייסבוק הרגישו שהם תחת התקפה. כל סטטוס שלהם הפך לסיפור וכל שיתוף שלהם הפך לסערה. כבר אי אפשר להגיד הכל ולהרגיש חופשי וצריך לשים לב לכל מילה שכותבים. וזה הרי הפוך מטבעם האימפולסיבי של בני הנוער.
לאט לאט גם ירד השימוש של בני הנוער במחשב הביתי, שלרוב גם היה מחשב משותף לעוד חברי משפחה ולעיתים גם ממוקם בסלון לטובת הגדלת הפיקוח ההורי. הסמארטפון הפך להיות המחשב האישי הנייד של בני הנוער. הזירה החברתית החדשה עברה לסלולאר. שם אף אחד לא יכול להציץ ולהציק לי, הוא עלי 24/7 והוא רק שלי. כיום למעלה מ-80% מבני הנוער מדווחים שיש ברשותם מכשיר סלולארי חכם והשנה לראשונה עקף אחוז הגולשים בפייסבוק דרך הסלולארי את אלה שגולשים דרך המחשב.
אבל זה לא הספיק כדי להשלים את המהפכה שעוברת על בני הנוער. מהפכת הפרטיות. היה צורך באימוץ של רשת חברתית חדשה שתספק את הפרטיות שבני הנוער מחפשים ותחזיר להם את תחושת הביטחון. הרשת שזכתה בכל הקופה הייתה ה'ווטסאפ'. חלק מהמבוגרים אפילו לא מגדירים אותה כרשת חברתית אלא כ"סמסים בחינם" אבל עבור בני הנוער זוהי רשת חברתית לכל דבר. אפשר להתחלק לקבוצות, להגדיר מי בפנים ומי בחוץ, אפשר לדבר על הכל והכל גלוי ופתוח אבל בשליטה ולמי שאני בוחר.
יש קבוצה מיוחדת למשפחה שמופרדת מקבוצת החברים שמופרדת מקבוצת החברים הממש ממש טובים. והכי חשוב, הכל קורה בסלולאר. הווטסאפ השתלט לבני הנוער על החיים. בכל רגע נתון רצות בו אלפי שיחות באלפי קבוצות. לבן נוער ממוצע יש למעלה מ-10 קבוצות שונות כשבכל אחת מהן בממוצע 30 חברים. כל שיחה מתקיימת לעיניהם של עשרות חברים אחרים שבכל רגע יכולים להתערב. כללי המשחק השתנו.
האתגר שלנו כפרסומאים וכאנשי שיווק שרוצים להישאר רלוונטיים ולדבר עם בני הנוער במקום בו הם חיים הפך להיות גדול יותר. הקבוצות נחסמו בפני מבוגרים ומפרסמים והיום אנו נדרשים לבקש יפה כדי להיכנס, להיות מנומסים, מעניינים ולתת ערך מוסף אמתי כדי שנהיה חלק מהשיחה הזו . אחרת מהר מאוד ניחסם ונישאר בחוץ.
אז מה צריך כדי להצליח במשימה כדי לדבר עם בני הנוער בווטסאפ?
1.תוכן מתאים - עדיפות לתוכן וידאו שיהיה קצר מאוד, מצחיק מאוד, מפתיע מאוד ושיוכל להשתלב בשיחה הקיימת בלי להפריע.
2.שגרירי מותג בווטסאפ - כדי להצליח כדאי שיהיו לכם חברים מבפנים שיפתחו לך את הדלת. שגרירי המותג שפעלו עד היום בפייסבוק פועלים כיום בווטסאפ והם הדור-מן של הקבוצות אשר יחליטו מי נכנס ומי לא. טפחו את השגרירים האלה.
3.קבוצות ייעודיות - לא תמיד חייבים להידחף לקבוצות הקיימות ולהשתלב בשיחה. אפשר לפתוח (ועדיף באמצעות השגרירים) קבוצות ייעודיות ורלוונטיות לאותו מפרסם ולהזמין את בני הנוער להצטרף לקבוצה.
4.ערך מוסף - בואו נודה בזה, לא באמת מעניין את בני הנוער בווטסאפ מה יש לכם להגיד. במקום לחפור להם פשוט תציעו להם משהו שווה.
5.שמרו על חוקי המקום - הכי חושב הוא להבין את החוקים ולשמור עליהם. לבני הנוער ברור מה באתם לעשות אז אל תנסו להסוות או להסתיר. תהיו ישירים, קצרים וכנים.
- 2.הומואים לא סובלים אותו אז איך בני נוער? (ל"ת)נדב 25/05/2013 23:40הגב לתגובה זו
- 1.מישו 22/05/2013 12:05הגב לתגובה זוhttp://en.wikipedia.org/wiki/User:Thomasmwells/Fomo ויצמן, קרו עוד כמה דברים בעולם לפני הרשתות החברתיות.מאמין??

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.