בקבוק יין
צילום: יחצ
עיצוב

4 כוסות, בסטייל: על תוויות יין שעושות חשק לקנות בקבוק

בשני נסוב לשולחן החג ולא נדלג כמובן על שתיית היין. יפעת אנלביץ מסבירה איך בקבוק ותווית מחפים על מוצר שאנו לא יודעים את טיבו עד פתיחתו
יפעת אנזלביץ' |

יינות נהוג לבחור לפי העפיצות וטאנינים (טאנין גורם לשימור טבעי של יין), הצבע והניחוח. הפעם חשבנו לבחור יין לפי התווית שלו. בניגוד למוצרים אחרים, יין בוחרים בלי לפתוח, בלי לדעת במה מדובר, אפילו קופסא רבת רושם לרוב אין.

אז מה נשאר לנו? רק בקבוק, לרוב סטנדרטי שלא מבדיל בין מוצר למוצר וכמובן התווית. מכאן העניין שלנו בנושא ומכאן נולד הטור שאתם קוראים. אספנו מגוון רחב של תוויות שאהבנו ונשמח לראות על שולחן הסדר.

הקלאסיים

מתאפיינים בטיפוגרפיה בצבע שחור על גבי תווית בהירה. עיצוב הטקסט בצורה מעודנת אך עם טוויסט, כמעט ללא צבעים נוספים, הופך את התוויות משמרנית לקלאסית אך עכשווית. הערך המוסף מתקבל בחיתוך התוויות והאופן בו היא נמצאת על הבקבוק - כך נוצרת קונפוזיציה מעניינת בדיוק כמו שאנחנו אוהבות.

בקטגוריה זו מצאנו נציג כחול-לבן: יקב אדיר, בעיצובו של סטודיו 'בלנד-איט'. מערך טיפוגרפי מטופל היטב, עושה כבוד לאותיות, עקרון שעליו מבוסס כל המותג.

הגראנג'יים

התווית במראה הגראנג'י משלבות בין מראה אורבאני-תעשייתי למראה הקלאסי המתבקש של היין. טיפוגרפיה ב-2 צבעים בלבד, יחסים של גדול וקטן ושבירת הגריד הקלאסי יוצרים תווית בועטת אך מאופקת. תוויות אלה משדרות משהו נגיש יותר, חמים ופחות מנוכר.

תווית ללא תווית

למה לכתוב על נייר אם אפשר ישר על הבקבוק? תווית בלי גבולות עושה לנו חשק לשתות עוד ועוד. ללא ספק הקונספט המוצלח מבין הקטגוריות והעדכני ביותר לבקבוקי יין. הבקבוק הופך לדימוי עצמו, כך שבסיום השתייה סביר להניח שהיינו מסרבות לזרוק אותו לפח.

המאוירים

תמיד הייתה לנו חיבה לאיורים והתוויות המאוירות שמצאנו הן ממש חגיגה. הן לא רק עושות חשק לשתות את היין, אלא למצוא סיבה לחגוג בסעודה גדולה וצבעונית.

פסח, ובכלל חגים, הם הזדמנות לפרוץ מעבדות לחירות, להשתחרר ממוסכמות, לשתות יין ולזרום. תוויות של יין הן תמיד דוגמא טובה לאיך עושים את זה, איך לוקחים תחום מסורתי, עתיר קונבנציות ואילוצים, והופכים אותו לתמנון שמשתרע על סדרת בקבוקים. הכל אפשרי והתעוזה משתלמת. חג שמח.

אנחנו תמיד שמחות לשמוע רעיונות מרעננים וחידושים מעניינים. למי מכם שיש לו מה להוסיף או לומר לנו, נשמח אם תהיו בקשר - סטודיו אנזלביץ לעיצוב גרפי או במייל [email protected]

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.