בקבוק יין
צילום: יחצ
עיצוב

4 כוסות, בסטייל: על תוויות יין שעושות חשק לקנות בקבוק

בשני נסוב לשולחן החג ולא נדלג כמובן על שתיית היין. יפעת אנלביץ מסבירה איך בקבוק ותווית מחפים על מוצר שאנו לא יודעים את טיבו עד פתיחתו
יפעת אנזלביץ' |

יינות נהוג לבחור לפי העפיצות וטאנינים (טאנין גורם לשימור טבעי של יין), הצבע והניחוח. הפעם חשבנו לבחור יין לפי התווית שלו. בניגוד למוצרים אחרים, יין בוחרים בלי לפתוח, בלי לדעת במה מדובר, אפילו קופסא רבת רושם לרוב אין.

אז מה נשאר לנו? רק בקבוק, לרוב סטנדרטי שלא מבדיל בין מוצר למוצר וכמובן התווית. מכאן העניין שלנו בנושא ומכאן נולד הטור שאתם קוראים. אספנו מגוון רחב של תוויות שאהבנו ונשמח לראות על שולחן הסדר.

הקלאסיים

מתאפיינים בטיפוגרפיה בצבע שחור על גבי תווית בהירה. עיצוב הטקסט בצורה מעודנת אך עם טוויסט, כמעט ללא צבעים נוספים, הופך את התוויות משמרנית לקלאסית אך עכשווית. הערך המוסף מתקבל בחיתוך התוויות והאופן בו היא נמצאת על הבקבוק - כך נוצרת קונפוזיציה מעניינת בדיוק כמו שאנחנו אוהבות.

בקטגוריה זו מצאנו נציג כחול-לבן: יקב אדיר, בעיצובו של סטודיו 'בלנד-איט'. מערך טיפוגרפי מטופל היטב, עושה כבוד לאותיות, עקרון שעליו מבוסס כל המותג.

הגראנג'יים

התווית במראה הגראנג'י משלבות בין מראה אורבאני-תעשייתי למראה הקלאסי המתבקש של היין. טיפוגרפיה ב-2 צבעים בלבד, יחסים של גדול וקטן ושבירת הגריד הקלאסי יוצרים תווית בועטת אך מאופקת. תוויות אלה משדרות משהו נגיש יותר, חמים ופחות מנוכר.

תווית ללא תווית

למה לכתוב על נייר אם אפשר ישר על הבקבוק? תווית בלי גבולות עושה לנו חשק לשתות עוד ועוד. ללא ספק הקונספט המוצלח מבין הקטגוריות והעדכני ביותר לבקבוקי יין. הבקבוק הופך לדימוי עצמו, כך שבסיום השתייה סביר להניח שהיינו מסרבות לזרוק אותו לפח.

המאוירים

תמיד הייתה לנו חיבה לאיורים והתוויות המאוירות שמצאנו הן ממש חגיגה. הן לא רק עושות חשק לשתות את היין, אלא למצוא סיבה לחגוג בסעודה גדולה וצבעונית.

פסח, ובכלל חגים, הם הזדמנות לפרוץ מעבדות לחירות, להשתחרר ממוסכמות, לשתות יין ולזרום. תוויות של יין הן תמיד דוגמא טובה לאיך עושים את זה, איך לוקחים תחום מסורתי, עתיר קונבנציות ואילוצים, והופכים אותו לתמנון שמשתרע על סדרת בקבוקים. הכל אפשרי והתעוזה משתלמת. חג שמח.

אנחנו תמיד שמחות לשמוע רעיונות מרעננים וחידושים מעניינים. למי מכם שיש לו מה להוסיף או לומר לנו, נשמח אם תהיו בקשר - סטודיו אנזלביץ לעיצוב גרפי או במייל [email protected]

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.