4 כוסות, בסטייל: על תוויות יין שעושות חשק לקנות בקבוק
יינות נהוג לבחור לפי העפיצות וטאנינים (טאנין גורם לשימור טבעי של יין), הצבע והניחוח. הפעם חשבנו לבחור יין לפי התווית שלו. בניגוד למוצרים אחרים, יין בוחרים בלי לפתוח, בלי לדעת במה מדובר, אפילו קופסא רבת רושם לרוב אין.
אז מה נשאר לנו? רק בקבוק, לרוב סטנדרטי שלא מבדיל בין מוצר למוצר וכמובן התווית. מכאן העניין שלנו בנושא ומכאן נולד הטור שאתם קוראים. אספנו מגוון רחב של תוויות שאהבנו ונשמח לראות על שולחן הסדר.
הקלאסיים
מתאפיינים בטיפוגרפיה בצבע שחור על גבי תווית בהירה. עיצוב הטקסט בצורה מעודנת אך עם טוויסט, כמעט ללא צבעים נוספים, הופך את התוויות משמרנית לקלאסית אך עכשווית. הערך המוסף מתקבל בחיתוך התוויות והאופן בו היא נמצאת על הבקבוק - כך נוצרת קונפוזיציה מעניינת בדיוק כמו שאנחנו אוהבות.
בקטגוריה זו מצאנו נציג כחול-לבן: יקב אדיר, בעיצובו של סטודיו 'בלנד-איט'. מערך טיפוגרפי מטופל היטב, עושה כבוד לאותיות, עקרון שעליו מבוסס כל המותג.
הגראנג'יים
התווית במראה הגראנג'י משלבות בין מראה אורבאני-תעשייתי למראה הקלאסי המתבקש של היין. טיפוגרפיה ב-2 צבעים בלבד, יחסים של גדול וקטן ושבירת הגריד הקלאסי יוצרים תווית בועטת אך מאופקת. תוויות אלה משדרות משהו נגיש יותר, חמים ופחות מנוכר.
תווית ללא תווית
למה לכתוב על נייר אם אפשר ישר על הבקבוק? תווית בלי גבולות עושה לנו חשק לשתות עוד ועוד. ללא ספק הקונספט המוצלח מבין הקטגוריות והעדכני ביותר לבקבוקי יין. הבקבוק הופך לדימוי עצמו, כך שבסיום השתייה סביר להניח שהיינו מסרבות לזרוק אותו לפח.
המאוירים
תמיד הייתה לנו חיבה לאיורים והתוויות המאוירות שמצאנו הן ממש חגיגה. הן לא רק עושות חשק לשתות את היין, אלא למצוא סיבה לחגוג בסעודה גדולה וצבעונית.
פסח, ובכלל חגים, הם הזדמנות לפרוץ מעבדות לחירות, להשתחרר ממוסכמות, לשתות יין ולזרום. תוויות של יין הן תמיד דוגמא טובה לאיך עושים את זה, איך לוקחים תחום מסורתי, עתיר קונבנציות ואילוצים, והופכים אותו לתמנון שמשתרע על סדרת בקבוקים. הכל אפשרי והתעוזה משתלמת. חג שמח.
אנחנו תמיד שמחות לשמוע רעיונות מרעננים וחידושים מעניינים. למי מכם שיש לו מה להוסיף או לומר לנו, נשמח אם תהיו בקשר -
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאלטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
