בקבוק יין
צילום: יחצ
עיצוב

4 כוסות, בסטייל: על תוויות יין שעושות חשק לקנות בקבוק

בשני נסוב לשולחן החג ולא נדלג כמובן על שתיית היין. יפעת אנלביץ מסבירה איך בקבוק ותווית מחפים על מוצר שאנו לא יודעים את טיבו עד פתיחתו
יפעת אנזלביץ' |

יינות נהוג לבחור לפי העפיצות וטאנינים (טאנין גורם לשימור טבעי של יין), הצבע והניחוח. הפעם חשבנו לבחור יין לפי התווית שלו. בניגוד למוצרים אחרים, יין בוחרים בלי לפתוח, בלי לדעת במה מדובר, אפילו קופסא רבת רושם לרוב אין.

אז מה נשאר לנו? רק בקבוק, לרוב סטנדרטי שלא מבדיל בין מוצר למוצר וכמובן התווית. מכאן העניין שלנו בנושא ומכאן נולד הטור שאתם קוראים. אספנו מגוון רחב של תוויות שאהבנו ונשמח לראות על שולחן הסדר.

הקלאסיים

מתאפיינים בטיפוגרפיה בצבע שחור על גבי תווית בהירה. עיצוב הטקסט בצורה מעודנת אך עם טוויסט, כמעט ללא צבעים נוספים, הופך את התוויות משמרנית לקלאסית אך עכשווית. הערך המוסף מתקבל בחיתוך התוויות והאופן בו היא נמצאת על הבקבוק - כך נוצרת קונפוזיציה מעניינת בדיוק כמו שאנחנו אוהבות.

בקטגוריה זו מצאנו נציג כחול-לבן: יקב אדיר, בעיצובו של סטודיו 'בלנד-איט'. מערך טיפוגרפי מטופל היטב, עושה כבוד לאותיות, עקרון שעליו מבוסס כל המותג.

הגראנג'יים

התווית במראה הגראנג'י משלבות בין מראה אורבאני-תעשייתי למראה הקלאסי המתבקש של היין. טיפוגרפיה ב-2 צבעים בלבד, יחסים של גדול וקטן ושבירת הגריד הקלאסי יוצרים תווית בועטת אך מאופקת. תוויות אלה משדרות משהו נגיש יותר, חמים ופחות מנוכר.

תווית ללא תווית

למה לכתוב על נייר אם אפשר ישר על הבקבוק? תווית בלי גבולות עושה לנו חשק לשתות עוד ועוד. ללא ספק הקונספט המוצלח מבין הקטגוריות והעדכני ביותר לבקבוקי יין. הבקבוק הופך לדימוי עצמו, כך שבסיום השתייה סביר להניח שהיינו מסרבות לזרוק אותו לפח.

המאוירים

תמיד הייתה לנו חיבה לאיורים והתוויות המאוירות שמצאנו הן ממש חגיגה. הן לא רק עושות חשק לשתות את היין, אלא למצוא סיבה לחגוג בסעודה גדולה וצבעונית.

פסח, ובכלל חגים, הם הזדמנות לפרוץ מעבדות לחירות, להשתחרר ממוסכמות, לשתות יין ולזרום. תוויות של יין הן תמיד דוגמא טובה לאיך עושים את זה, איך לוקחים תחום מסורתי, עתיר קונבנציות ואילוצים, והופכים אותו לתמנון שמשתרע על סדרת בקבוקים. הכל אפשרי והתעוזה משתלמת. חג שמח.

אנחנו תמיד שמחות לשמוע רעיונות מרעננים וחידושים מעניינים. למי מכם שיש לו מה להוסיף או לומר לנו, נשמח אם תהיו בקשר - סטודיו אנזלביץ לעיצוב גרפי או במייל [email protected]

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.