כוחה של הרשת: IN שורטים - OUT
קרן הגידור סיטרון שמתמקדת בשורטים על מניות שלהערכתה יקרות במקביל לפרסום אנליזות שליליות, החליטה כי תפסיק לפרסם סקירות שליליות על מניות. שלשום דיווחה חברת המחקר כי סגרה את הפוזיציה שלה על מניית גיימסטופ בהפסד כבד.
המרוויח המפתיע מהזינוקים בגיימסטופ
קרן הגידור בעצם מוותרת על הביזנס העיקרי שלה. קצת תמוה, והשאלה היא אם מדובר בתרגיל ביח"צ או מהלך אמיתי מתמשך. בינתיים היא מדגישה כי תתמקד בניתוחים על מניות להשקעה לטווח ארוך ומנהליה מסבירים שכשהם התחילו את הפעילות לפני 20 שנה הכוונה שלהם היתה להיות נגד הממסד (אז שורטיסטים היו יחסית בשוליים) והם מבינים כעת שהפכו לממסד עצמו - מקום שהם לא רוצים להיות חלק ממנו.
נראה שהתופעה של משקיעים שנלחמים נגד שורטיסטים דרך רכישות מניות עם שיעור שורט גבוה, שהתעצמה בשבוע האחרון מלמדת יותר מכל על כוחה של הרשת - כוחו של ההמון. יש כאן תופעה של כלכלה שיתופית שמאחדת המוני אנשים שנלחמים בשורטיסטים ומנצחים אותם. מול ההמון הזה שלא פועל על פי הגיון כלכלי אלא מונע כעדר להיכנס למניות מסוימות, השורטיסטים מפסידים. זו לא תופעה מבורכת. שוק ההון צריך לבטא ערכים כלכליים ולא לפעול על פי שיקולים אחרים, אך התופעה הזו מלמדת על כוח אדיר שצריך לקחת אותו בחשבון בעת ההשקעות - נוצרים גופים חדשים וחזקים שיכולים להיות מאוד משמעותיים במסחר במניות. הבעיה הגדולה שזה כבר לא השקעה, זה הימור.
- השורטיסט שהולך נגד המניה החמה ביותר בוול סטריט
- גל הספקולציה חוזר, האם הוא יסתיים כמו ב-2021?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 7.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 30/01/2021 08:40הגב לתגובה זו
- 6.שימי 29/01/2021 20:40הגב לתגובה זוזה חדשות ישנות. תראו מה קורה עכשיו בפברואר השחור של 2021
- 5.פנחס 29/01/2021 20:07הגב לתגובה זוכי ברגע הזה הם רצים נגד שורטים מתישהו ירוצו הפוך
- 4.רק מזומן 29/01/2021 20:01הגב לתגובה זוחמסנים נצלנים מלשיני המס.אין יותר גדולים מכדי ליפול.השורט הגדול הוא על הזהב והכסף כדי לשמור על הנייר הירוק.רבית אפס זה האסון שהמליך את קרנות הגידור הממונפות שאוחזות את הבנקים בגרון.
- 3.ףזמו השורטים והפוטים (ל"ת)עמי 29/01/2021 19:53הגב לתגובה זו
- 2.חמורים עכשיו רק שורטים (ל"ת)טומי 29/01/2021 19:53הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 29/01/2021 18:51הגב לתגובה זוi like the stock
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
