עליבאבא
צילום: Istock

4 מניות טכנולוגיה שצפויות להמשיך לעלות גם במקרה של חולשה בתחום

לאחר שהוביל את המדדים במשך תקופה ארוכה, סקטור הטכנולוגיה איבד בשבועות האחרונים את המומנטום, כאשר מניות חברות הענק כמו אפל ומיקרוסופט נסחרות תחת לחץ. אבל יש מי שעדיין רואה הזדמנויות מסוימות בתחום
ערן סוקול | (6)

לאחר שהוביל את המדדים במשך תקופה ארוכה, סקטור הטכנולוגיה איבד בשבועות האחרונים את המומנטום, כאשר מניות חברות הענק כמו אפל ומיקרוסופט נסחרות תחת לחץ. אבל, גם במקרה של חולשה בסקטור, יש מי שעדיין רואה הזדמנויות מסוימות בתחום.

מייקל בינג'ר, נשיא Gradient Investments, מהמר על עליבאבא (BABA) - "האמזון של סין".

"המניה הראשונה שאני רוצה לסמן היא עליבאבא". אמר בינג'ר בראיון ל-CNBC. "הם ממשיכים לצבור מניות, יש שינוי בסין בדיוק כמו שיש בארה"ב. אנחנו עוברים מלבנים וטיט לקניות באינטרנט".

מניית עליבאבא זינקה השנה ב-30%, פי שלוש מהתשואה של קרן הסל FXI China large-cap ETF.

"המניה השנייה שהייתי רוצה לסמן היא סיסקו מערכות (CSCO). לסיסקו היה רק עכשיו רבעון טוב. זה שינוי של הנרטיב שם. תזכרו, שברבעון הקודם הם החמיצו את התחזיות והנמיכו תחזיות להמשך", אמר בינג'ר.

בינג'ר ציין כי המניה נסחרת בזול יחסית לשאר תחום הטכנולוגיה. המניה נסחרת במכפיל 13 על הרווח העתידי, בעוד קרן הסל הטכנולוגית XLK נסחרת במכפיל 26.

מאט מאלי, אסטרטג השווקים הראשי ב-Miller Tabak, מעדיף את מניות השבבים ומדגיש מניה אחת לדוגמה.

"אתה רואה מניה כמו מיקרון טכנולוגיה (MU) שעולה לשיא כל הזמנים חדש", אמר מאלי, "המניה כבר מעט יקרה מדי, אבל היא עדיין מתפקדת טוב מאוד וצפויה להמשיך להראות ביצועים טובים גם בעתיד".

"מניה נוספת היא סיגייט - Seagate Technology (סימול: STX). זוהי מניה שהראתה סוג של ביצועי חסר במשך זמן מה, בשעה שאותן מניות של ענקיות הטכנולוגיה הראו ביצועים טובים יותר. אבל אף על פי שהיא לא הגיעה לשיא כל הזמנים כמו חלק ממניות השבבים, היא עדיין נראית טוב ברמה הטכנית, ונראה שהיא צפויה להמשיך במומנטום החיובי".

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בסון אליהו 25/11/2020 19:10
    הגב לתגובה זו
    אתם בעלי ידע מקיף ומענין
  • 3.
    זוהר אור זיו 25/11/2020 18:40
    הגב לתגובה זו
    מניה מצויינת
  • 2.
    הן שיוליכו לעתיד. (ל"ת)
    חצאי מוליכים 25/11/2020 08:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מניית אפל הוכיחה את עצמה תמיד שווה לטווח ארוך (ל"ת)
    .. 24/11/2020 22:58
    הגב לתגובה זו
  • גם נוקיה ב2002-2008 (ל"ת)
    משקיע 25/11/2020 08:28
    הגב לתגובה זו
  • אבי 25/11/2020 10:37
    זה תמיד מהדהד לי בראש לא לעולם חוסן מי שמשקיע צריך להיות עם יד על הדופק תמיד תמיד
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.