צילום: צילום מסך, אתר החברה
סיטרון: "הונאה מוחלטת בניקולה", המניה צונחת בעוד 16%
יום לאחר שגוף המחקר Himdenburg טען כי הדוחות של החברה שופצו, בגוף המחקר סיטרון משבחים את הממצאים ומסכימים לכסות כמחצית מהעלויות המשפטיות שצפויות להגיע בתקופה הקרובה. ניקולה: "משימה של שורטיסטים להוריד את ערך המניה"
שבוע תנודתי במיוחד עבר על משקיעי חברת יצרנית המשאיות החשמליות ניקולה (סימול:NKLA). השבוע דווקא התחיל טוב עם הודעה על שיתוף פעולה עם יצרנית הרכבים ג'נרל מוטורס. עם זאת, היומיים האחרונים היו כואבים במיוחד. מניית החברה צונחת כעת בקרוב ל-16% לשווי שוק של 33 מיליארד דולר - 17 מיליארד דולר פחות מהשיא שקבעה ביום שני האחרון.
אמש פרסם גוף המחקר Himdenburg מחקר מקיף על החברה ובו טנען כי הדוחות של החברה "שופצו" על ידי הנהלת החברה. לטענתם, הנהלת החברה העריכה יתר על המידה את יכולות הסוללה ותאי הדלק שהיא פיתחה.
"ניקולה הודיעה ב-2019 שתעשה מהפכה בתעשיית הסוללות", כתבו מחברי המחקר. ניקולה תכננה לקנות טכנולוגיה חדשה, אך העסקה ע"פ Himdenburg נפלה. עם זאת "ניקולה מעולה לא ביטלה את הטענות הנוגעות לטכנולוגיית הסוללה שלה. במקום זאת, היא המשיכה לטעון בפומבי על יכולות מוגזמות של הסוללה".
היום גוף המחקר סיטרון מפרסם ציוץ ובו נכתב " מזל טוב ל על חשיפה שנראית כהונאה מוחלטת בניקולה. סיטרון מוכנה לכסות בחצי מכלל ההוצאות המשפטיות. לא ניתן לסטות מהאמת".
הציוץ של סיטרון: מעניק אישור למחקר שפורסם על החברה
בתוך כך, בניקולה מגיבים היום להאשמות וטוענים כי Himdenburg מנסים להשפיע על מחיר המניה ולהרוויח מכך. "כדי להיות ברור, זה לא דו"ח מחקרי והוא לא מדויק. זו משימה מוצלחת להרוויח מהירידות במחיר המניה"' טוענים בחברה. בניקולה מוסיפים כי הם שכרו יועץ חיצוני שאמור לעבוד עם הרשות לניירות ערך האמריקנית במטרה לשלול את הטענות המוצגות. ע"פ התגובה בשווקים, נראה כי המשקיעים מאמינים יותר ל-2 גופי המחקר מאשר לחברה.Congrats to Hindenburg for exposing what appears to be a total fraud with $NKLA. Citron will cover half of all legal expenses. You can’t SLAPP the truth away. Explains why Milton sold at $10 this June $NKLA response warrants an SEC investigation to maintain integrity of EV mkt
— Citron Research (@CitronResearch) September 11, 2020
- 5.סוללות נטענות (ל"ת)Booda 12/09/2020 11:42הגב לתגובה זו
- 4.מנדלשיט 12/09/2020 09:45הגב לתגובה זומחיר הסוללות ליתיום יקר יותר מהרכב, לכן זה לא משתלם כלכלית. ועדיף להשתמש בדלק.
- 3.האם MG השקיעו 2 מיליארד בלי בדיקה מעמיקה? מה הם טבע? (ל"ת)מה MG פרעייארים? 11/09/2020 23:16הגב לתגובה זו
- אלון 12/09/2020 21:59הגב לתגובה זועל מציאות לא פחות "אטרקטיביות"
- 2.כמו טסלה, בלוף אחד גדול (ל"ת)אני 11/09/2020 23:04הגב לתגובה זו
- הנביא 12/09/2020 09:28הגב לתגובה זוניקולא לא מגיעה לקרסוליים של טסלה
- אני 13/09/2020 00:56מתי שהוא הסיפור בטבלה יתפוצץ.ואני מסכים המצב בטסלה יותר בעייתי.הנה טיפ שאולי יציל אותךחפש פודקאסט בשם TC's chartcastתקשיב לשני הפרקים האחרונים (מראיינים שם חושף שחיתות שעבד בטסלה).
- 1.בטריה בלוף טסלה ניקו 11/09/2020 20:41הגב לתגובה זובדקתי בקנדה הולכת חצי בטריה.
- Booda 12/09/2020 11:46הגב לתגובה זואלקטריאון ביצעה בהצלחה ניסוי מוצלח בשוודיה בתנאי חורף מושלג למשאית ניטענת . כמו כן ביצעה בתל אביב באוטובוס ציבורי הניסוי מוצלח זו טכנולוגיה מתקדמת . ללא ספקולציות.