סין הודיעה כי לא תעמוד ביעד רכש הסויה מארצות הברית
הודעה של סין כי לא תעמוד ביעד רכש הסויה מארצות הברית, שנחתם כחלק מהשלב הראשון בהסכם הסחר, מטילה צל על היתכנותו של ההסכם והחוזים העתידיים עברו מעליות של עד 0.5% לירידות של עד 0.5%.
המתיחות הגוברת בין ארצות הברית לסין נותנת את אותותיה. סין הודיעה כי תפחית את רכש הסויה מתוצרת אמריקאית, בניגוד להסכם שנחתם בין המעצמות בתחילת השנה. הפגיעה בהסכם מפילה כאמור את החוזים העתידיים - כאשר באסיה המדדים ננעלו בעליות שערים - הבורסה בשנחאי עלתה ב-2.2% והבורסה בהונג קונג עלתה ב-3.4%.
במקביל הודיעה סין לפני כמה ימים כי תגביר את רכש הסויה מברזיל. ההודעה נחשבת למכה עבור האמריקאים, כשהצפי הוא שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ יגיב בחריפות - מה שכנראה יוביל להמשך ההתדרדרות ביחסים וההיפרדות בין שתי המעצמות נראית כמגיעה לנקודת אל חזור.
למרות העלייה במתחים שהחלו כבר במלחמת הסחר, ששם עוד היה נראה כי האש בין המעצמות הייתה יחסית תחת שליטה, נראה שמגפת הקורונה שמקורה בסין והסיפוח של הונג קונג בשבוע שעבר (הרחבה כאן) - שהוביל לאיומים במערב לשלילת מעמדה המיוחד של העיר - יובילו את טראמפ לתגובת נגד ואולי אף הכרזה כי הסכם הסחר מת. ומזה מאוד חוששים בוול סטריט, בשל המצב הרגיש והמגפה העולמית.
- הצעת חוק בארה"ב לחייב חברות לדווח על פיטורים בעקבות ה-AI
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, בתחילת החודש הקודם דווח שבחודש אפריל יבוא הסויה לסין פחת ב-12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. זאת בשל השפעות הקורונה והמכה שהיא היוותה לשרשרת האספקה העולמית. אבל, כאמור, סין עדיין צריכה לייבא סויה. פשוט לא מארצות הברית.
- 17.מיכאל 02/06/2020 17:22הגב לתגובה זוהוא יותר חכם מהם, יש לו עוד כמה תרגילים בארסנל
- 16.לא לרכוש כלום מהסינים והם נגמרים (ל"ת)כהן 02/06/2020 07:09הגב לתגובה זו
- 15.אלי 02/06/2020 03:58הגב לתגובה זועכשיו נראה אם העם האמריקאי יודע להאבק ולנצח בדרך הפטריוטיות או שישברו ויחזרו לנשיאים פרוגרסיביים כנועים. (אישית מקווה מאד שיתאפסו על עצמם ויפרצו קדימה..)
- 14.שלמה לייטנר 01/06/2020 16:06הגב לתגובה זו38 מיליון מובטלים , יותר מ105000מתים מהנגיף ,אמריקה בוערת והבורסה מגיבה בירדות קלות בגלל מלחמת הסחר אין קשר בין המניות למציאות
- 13.0.5% זה נחשב ל מפיל?????????????????? כרגיל שליליים (ל"ת)אייל 01/06/2020 12:50הגב לתגובה זו
- שמעון דן 01/06/2020 16:04הגב לתגובה זואיפה קראת "מפיל " ?
- 12.יעקב 01/06/2020 12:47הגב לתגובה זומה הוא חושב ששי פראייר
- דודאברהםandjelכהן 01/06/2020 14:54הגב לתגובה זוהוא מנסה, אם לא יצליח התוצאה תהא כמו בשיר טמבל
- 11.מה אני אגיד לכם ממש מפיל אף אל פי שמפולת בדרך (ל"ת)רמי 01/06/2020 12:40הגב לתגובה זו
- 10.אתם בסגר מעצר ובידוד ורסן שם על פיך מן השמיים (ל"ת)פורום השואה 20 01/06/2020 12:33הגב לתגובה זו
- 9.צחנת ראש ממשלתך טביעות אצבעותיו יעד נגיף צדק חכם (ל"ת)אמריקה אמריקה FIRST 01/06/2020 12:31הגב לתגובה זו
- 8.ישות ציונית ביד רומי והקרמלין קרועה ואין מושיע בשרך (ל"ת)אמריקה אמריקה FIRST 01/06/2020 12:30הגב לתגובה זו
- 7.הבעיר כל אמריקה עוד ב2015 זרע שנאה וקוצר ברינה (ל"ת)אמריקה אמריקה FIRST 01/06/2020 12:29הגב לתגובה זו
- 6.יושב במרתף הבית הלבן לא קרה מעולם נשיא יהיר גזען ומושפל (ל"ת)אמריקה אמריקה FIRST 01/06/2020 12:28הגב לתגובה זו
- 5.שטויות- קטן על המווסתים (ל"ת)רפי 01/06/2020 12:10הגב לתגובה זו
- 4.רבקה 01/06/2020 12:10הגב לתגובה זולפני יום או יומיים קראתי שזה מה שהסינים עומדים לעשות.
- 3.כנראה שזה הטריגר לירידות כאן. (ל"ת)הערה 01/06/2020 12:04הגב לתגובה זו
- 2.השפוי 01/06/2020 11:56הגב לתגובה זוסין. חברים יקרים תברחו היום מהמניות שעוד שוות משהו,בעוד שבוע הם כבר לא יהיו רלוונטיים..ראו הוזהרתם !
- לוציפר 01/06/2020 14:45הגב לתגובה זו100
- 1.הוא ינבח ... 01/06/2020 11:54הגב לתגובה זוהוא יודע שמסביב לבית הלבן מחכים לו זאבים גדולים שחורים שרק רוצים לטרוף אותו ...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
