מטוס תעופה תיירות . בואינג 737
צילום: בואינג

בואינג מאכזבת (שוב) בדוחות, אך המניה עולה ב-4.8%

ענקית התעופה האמריקנית מציגה תזרים מזומנים שלילי ברמה של 4.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2020. ההכנסות ירדו ב-26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. אך האם לנוכח הקריסה בחודשים האחרונים הנתונים הגרועים כבר לא מתומחרים במחיר המניה?
עמית נעם טל | (7)

אחת המניות שסבלו בשנה האחרונה בצורה המשמעותית ביותר היא בואינג (סימול:BA), זה התחיל עם השבתת מטוסי ה-737 מקס והמשיך עם פגיעה משמעותית בהזמנות העתידיות של החברה ובסימנים למצוקת נזילות בעקבות השיתוק בפעילות הכלכלית בעולם. החברה כצפוי פרסמה נתונים חלשים לרבעון האחרון, אך מניית החברה עולה ב-4.8%. 

הכנסות החברה ברבעון האחרון הסתכמו ב-16.9 מיליארד דולר, ירידה של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתון הנמוך מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על הכנסות של 17.28 מיליארד דולר. 

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה שלילי ברבעון האחרון ברמה של 4.3 מיליארד דולר, לעומת תזרים של 2.8 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד התפעולי של החברה הסתכם ברבעון האחרון ב-1.3 מיליארד דולר, לעומת רווח של 2.3 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד של 641 מיליון דולר או 1.1 דולר למניה, לעומת רווח של 2.1 מיליארד דולר או 3.75 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד המתואם של החברה עמד על 1.7 דולר למניה, הפסד גבוה מהצפי המוקדם שעמד על הפסד של 1.31 דולר למניה. 

קופת המזומנים של החברה גדלה משמעותית ברבעון האחרון, בעיקר בגלל ניצול מסגרות אשראי. בהס"כ לחברה יש כעת 15 מיליארד דולר בקופה, לעומת 9.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. סה"כ החובות של החברה הסתכמו ב-38.9 מיליארד דולר, לעומת 27.3 מיליארד דולר בתחילת הרבעון. 

"מגיפת COVID-19 משפיעה על כל היבט של העסק שלנו, כולל דרישת לקוחות של חברות תעופה, המשכיות ייצור ויציבות שרשרת האספקה," טען נשיא ומנכ"ל בואינג, דייוויד קאלון. "המאמץ העיקרי שלנו הוא הבריאות והבטיחות של האנשים והקהילות שלנו, בעוד אנו נוקטים בפעולה קשה אך הכרחית כדי לנווט את משבר הבריאות חסר התקדים הזה ולהסתגל לשוק משתנה". 

במכתב לעובדים היום טען קאלון כי החברה מכוונת לקיצוץ של 10% מכוח האדם בחברה, בעיקר באמצעות עזיבה מרצון של עובדים. "אני מצטער על ההשפעה שיש לרבים מכם. אני מאחל בכנות שתהיה דרך אחרת" סיכם קאלון.  

קיראו עוד ב"גלובל"

בתוך כך, הסוגייה החשבוה עבור החברה נותרה ההשבתה של מטוסי ה-737 מקס. בחברה מעדכנים היום כי הם צופים שמטוסי החברה יחזרו לאוויר במהלך הרבעון השלישי של השנה.

גרף מנית החברה בשנים האחרונות: יכולה להתאושש מהחודשים האחרונים?

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דירה=קורת גג 29/04/2020 19:39
    הגב לתגובה זו
    דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
  • 4.
    הנביא 29/04/2020 19:02
    הגב לתגובה זו
    יש מניות שהייתי מתרחק מהן, למרות שיכולות לשבור שיאים. בואינג זו אחת מהן. סיטיבנק - דווקא לא אחת מהן. בתקופה של "משבר" תראו הרבה מקרים שכביכול מתעלמים מהדוחות.
  • ישראלים 29/04/2020 19:26
    הגב לתגובה זו
    בחדות ועכשיו זה הרגע שמתייעלים ומחפשים לצאת לשיפור ברווחים ועל כך המניה מגיבה בעליות . ויש עוד הרבה מקום לעליות . בהצלחה :)
  • 3.
    ישראלים 29/04/2020 18:31
    הגב לתגובה זו
    לשמור שלו יברח כי אחרת תפסידו בגדול . עכשיו בהצלחה כי הכל מגולם וכולם כבר יודעים וידעו מה תוצאות הדוחות והיה ברור שהמניה כבר ירדה וזה הרגע להתחיל לחזור לשפיות למעלה .
  • 2.
    עאלק קופת המזומנים גדלה ....יחד עם החוב. (ל"ת)
    בורסה מנופחת 29/04/2020 17:19
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ועל סטריט 29/04/2020 17:16
    הגב לתגובה זו
    אז מה אם כל החברות בקריסה כלכלית טראמפ קונה הכל ועדיף במחיר יקר!! שרק יעלה ויעלה ויעלה...בטח לראות את הפרצוף שלו עכשיו- כמו עגבניה מאושרת אדומה וטיפשה...איכס...
  • גדי 29/04/2020 18:44
    הגב לתגובה זו
    לגמריי !!! יש לו בחירות עוד מעט והמטרה מקדשת את כל האמצעים ( בחסות הפד ... )
אינטל 18A (X)אינטל 18A (X)

אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור

מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינטל אנבידיה

מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה. 

הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי  להשתפר דרמטית בשנה הקרובה. 

מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?

הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.

עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה. 

תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.


פורטוגל
צילום: יחצ

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל

בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע

ענת גלעד |
נושאים בכתבה דירה להשקעה

רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.

בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.

יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק

לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.

במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב",  המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.

טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא

בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.