ארביטראז'ים שליליים צפויים לגרור לפתיחה אדומה
לאחר שלושה ימי מסחר אפרוריים עם מחזורי מסחר דלים, צפויה הבורסה לניירות ערך גם הבוקר לפתיחה שלילית, כך מבשרים לפי שעה פערי הארביטראז', מכיוונם של המניות הישראליות בוול סטריט. כל חמשת חברות המעו"ף הנסחרות בניו יורק יפתחו את המסחר עם פער ארביטראז' שלילי, כשאליהם תצטרפנה מרבית הישראליות אף הן עם פערים שליליים. מדדי וול סטריט חתמו אמש במגמה שלילית על רקע נתוני מאקרו לא מעודדים.
מדד תל אביב 25 יפתח בקו 659.73 נקודות, מדד תל אביב 100 יחל להיסחר סביב רמת 686.7 נקודות, ומדד הטכנולוגיה, טל תק 15 יבחן את רמת 423.89 הנקודות.
מעריב מספר הבוקר כי בעקבות מכירת בנק סיגנצ'ר מנהלים בבנק הפועלים מגעים להפיכת סניף הפועלים בניו יורק לסניף אשר ירכז את פעילות הבנק בארה"ב. על פי מעריב, מהלך זה יאפשר לסניף הניו יורקי לבצע פעילויות נוספות שלא מתאפשרות לו במבנה הפעילות הנוכחי.
אלביט מערכות תסחר על רקע דבריו של נשיא החברה, יוסי אקרמן, כי שנת 2004 הייתה טובה מאוד עבור אלביט מערכות, ומעריך כי שנת 2005 תהיה טובה יותר. נזכיר כי אתמול פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיים לשנת 2004. החברה דיווחה על מכירות בהיקף של 940 מיליון דולר וגידול ברווחים בשורה התחתונה שהסתכמו ב-52.9 מיליון דולר.
יצרנית אגני השמן - תדירגן, מפרסמת הבוקר את תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2005 כולה. מדוחות החברה עולה כי ההכנסות ב-2004 הסתכמו ב-123 מיליון שקל, גידול של כ-16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ב-2004 הסתכם ב-15.5 מיליון שקל, לעומת כ-12.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-25%. השיפור ברווח הנקי נבע בעיקר מגידול בהיקף פעילות החברה ומהתחזקות שע"ח של היורו לעומת השקל.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל-150 דולר והלחץ עובר לשוק המקומי
התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובשוק המקומי מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים
הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.
הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.
ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.
איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה
הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.
- ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.
