אריק רייכמן: שוק הבשר בישראל - ממש הפקרות
חברת תנובה משיקה הודיעה היום כי היא משיקה סדרת מוצרי בשר בקר טרי, תחת המותג "אדום אדום". בסה"כ יכלול מותג "אדום אדום" 11 מוצרים במדף השירות העצמי ו- 19 נתחים לקצב. המוצרים ימכרו בקצביות שברשתות השיווק ובאטליזים פרטיים. לדברי מנכ"ל תנובה, אריק רייכמן, "השקת מוצרי בשר הבקר הטרי, מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בענף הבשר בישראל. הצרכן הישראלי יקבל לראשונה בשר בקר טרי אמיתי, שלא עבר כל תהליך של הקפאה, הפשרה או הזרקה, בדומה לבשר הטרי המשובח שמוצע זה שנים לצרכנים באירופה, אוסטרליה, ארה"ב ובמקומות נוספים בעולם". רייכמן הוסיף כי תופעה הונאת הבשר המופשר הינה תופעה ייחודית לישראל – בשר שהיה קפוא, הופשר ונמכר לצרכן במסווה של בשר טרי ובמחירי בשר טרי, שהינם גבוהים ממחיר הבשר הקפוא. חשוב לציין כי בשר קפוא שהופשר נחות באופן משמעותי מבחינת האיכות, המרקם והטעם מבשר בקר טרי אמיתי. לטענת החברה, בניגוד לבשר הבקר הקפוא והמופשר הנמכר כיום בשוק, כשהוא רווי תוספות של כימיקלים, פוספטים, מים ועוד, "אדום אדום" הינו בשר בקר טרי, טבעי וללא תוספות כלשהן. כדי שהצרכן יהיה בטוח בטריותו של הבשר, יצוין על האריזות הכיתוב: "100% טרי" ו"לא הוקפא מעולם". זאת, כדי לבדל את "אדום אדום" מהבשר המופשר הנמכר כיום במסווה של בשר טרי. שוק בשר הבקר בישראל נאמד כיום ב- 76 אלף טון לשנה ובהיקף כספי של מיליארד ו- 350 אלף ש"ח בשנה. כ- 70% מהמכירות (במונחי כסף) הן של בשר קפוא והשאר הן של בשר טרי ומופשר.