D&B: עליה של 16.4% במספר עורכי הפטנטים
מסקירה שערכה חברת דן אנד ברדסטריט ישראל, במסגרת חשיפת דרוג דנס 100 לשנת 2005 של משרדי עורכי הפטנטים המובילים בישראל. עולה כי מספר עורכי הפטנטים בישראל רשם השנה עלייה של 16.4% לעומת שנת 2003. עלייה של 9% נרשמה במספר הפטנטים שהוגשו, ועלייה של 38% חלה במספר הפטנטים שנרשמו.
את דרוג דנס 100 של משרדי עורכי הפטנטים בישראל, מוביל כאשתקד, משרד ריינהולד כהן שות'. ריינהולד כהן ושות' שהוקם בשנת 1934, ממשיך לצמוח, ובמהלך השנה האחרונה נוספו למשרד 3 עורכי פטנטים.
במקום השני מדורג משרד ארליך ושות', שקפץ אל המקום השני מהמקום החמישי בדרוג בשנה שעברה. משרד ארליך ושות', שהוא המשרד הצעיר ביותר בין המשרדים המדורגים (הוקם בשנת 2000) הגדיל השנה את מספר עורכי הפטנטים הפועלים במשרד ב-33%.
במקום השלישי ממוקם משרד, סנפורד ט. קולב, שדורג בשנה שעברה במקום השני.
במקום הרביעי (מקום שלישי בדרוג אשתקד) מדורג משרד איתן פרל, לצר וכהן-צדק, וזאת על פי הנתונים,לפני ההשפעות של חילוקי הדעות בין השותפים, עליהם פורסם לאחרונה.
משרד לוצאטו את לוצאטו, המשרד הותיק בישראל בתחום, שהוקם בשנת 1869, מדורג במקום החמישי ומשרד ירמיהו מ. בן דוד, במקום השישי, כמו בשנה שעברה.
כלכלני דרוג דנס 100 מדווחים כי, על פי נתוני משרד המשפטים, בשנת 2004 עמד מספר עורכי הפטנטים בישראל על 198 עורכים – כלומר תוספת של 28 עורכי פטנטים המשקפת עלייה של 16.4% לעומת 2003. בשנת 2004 חלה גם עלייה של כ-9% במספר הפטנטים שהוגשו, ועלייה של כ-38% במספר הפטנטים שנרשמו, על פי הנתונים, בשנת 2003 הוגשו לרישום 5898 פטנטים ומתוכם נרשמו 1814 כלומר כ-30%, בשנת 2004 הוגשו לרישום 6414 פטנטים מתוכם נרשמו 2499, כ-39%.
בדיקת שיעור הפטנטים המקומיים, מתוך כלל הבקשות שהוגשו בישראל, מעלה כי, ב-2004 הוגשו 1344 בקשות מקומיות לרישום פטנטים, מתוך סך כולל של 6414 בקשות שהוגשו, כלומר כחמישית מכלל הבקשות. סך הבקשות המקומיות שאושרו עמד על 357, מתוך סך כולל של 2499 בקשות שאושרו על ידי רשם הפטנטים בישראל. לשם השוואה, בשנת 2003 עמד מספר הבקשות המקומיות לפטנטים שאושרו על 311, כלומר חל גידול של כ-15%.
כלכלני דרוג דנס 100, מציינים כי הגידול הן במספר הפטנטים המקומיים שהוגשו, והן במספר הפטנטים שאושרו, מהווה אינדיקציה למצב המשק ומתקשר להתאוששות הכלכלית שנרשמה במשק הישראלי במהלך שנת 2004.
עוד עולה מהסקירה כי, בשנת 2003, 23% מסך בקשות הפטנטים שהוגשו בישראל, היו בקשות מקומיות, וישראל דורגה שנייה אחרי ארה"ב שהגישה 36% מסך הבקשות. שאר המדינות: גרמניה (8%), בריטניה (7%), צרפת (4%), יפן (3%) ושאר המדינות (19%).

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס
משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"
משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים.
במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית.
בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות.
נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים.
- טסט פעם בשנתיים? צעד מתבקש להורדת הבירוקרטיה
- מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".
