התעשיינים: תעשיית המזון יוצאת מהמיתון אחרי 3 שנים

מכירות ענף המזון גדלו ריאלית בשנת 2004 ב-4% לעומת השנה שקדמה לה והסתכמו בכ-42 מיליארדי שקלים, מדווח באופטימיות, מנכ"ל קוקה קולה ישראל, רוני קוברובסקי
חזי שטרנליכט |

לאחר 3 שנים של קיפאון, תעשיית המזון יוצאת מהמיתון. כך אומר באופטימיות יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים ונשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה), רוני קוברובסקי. מכירות ענף המזון גדלו ריאלית בשנת 2004 ב-4% לעומת השנה שקדמה לה והסתכמו בכ-42 מיליארדי שקלים.

מסיכום הנתונים ל-2004 על תעשיית המזון מתברר כי לאחר 3 שנים של קפאון, גדל היקף העובדים בענף בשיעור של 1.3% בשנת 2004, כ-700 איש נקלטו בענף המזון. בתעשיית המזון כולה מועסקים כיום כ-56,700 עובדים.

עוד נמסר כי מכירות המזון לשוק המקומי גדלו ריאלית ב-3.6% והסתכמו בכ-39.5 מיליארדי שקלים. קוברובסקי מעריך, כי בשנת 2005 צפוי גידול נוסף של כ-6.5% במכירות הענף לשוק המקומי. במקביל גדל יצוא ענף המזון, משקאות וטבק בכ-11% דולרית בשנת 2004 לעומת השנה שקדמה לה והוא הסתכם בכ-566 מליוני דולרים. עם זאת, חל בשנת 2004 גידול חד של כ-15% ביבוא המזון שהסתכם בכ-975 מיליוני דולרים.

קוברובסקי מציין, כי הסיבות העיקריות לגידול ביצוא הינן היציאה בהדרגה מהמיתון העולמי, פעולות ממוקדות להגברת יצוא הענף, המיתון המקומי אשר הביא חברות רבות לחפש אחר שווקים אלטרנטיביים. להערכתו בשנת 2005 צפוי גידול דולרי של כ-11.5% ביצוא המזון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה