שר הביטחון ישראל כ"ץ (צליום: אלעד מלכה)
שר הביטחון ישראל כ"ץ (צליום: אלעד מלכה)

כץ מסמן יעד חדש: השגת עליונות הגנתית והתקפית בחלל

שר הביטחון אמר בכנס המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור כי ישראל צריכה לפתח לא רק יכולות הגנה ואיסוף מודיעין בחלל, אלא גם יכולת לשבש מערכות ולבצע תקיפה קינטית ממנו. במקביל, הוא הזהיר כי כל הזרמת כספים לאיראן עלולה לחזק את מערך הטילים ואת ארגוני הפרוקסי באזור

מירב ארד |

שר הביטחון ישראל כ"ץ פתח את כנס "המערכה הכלכלית" של המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון. בכנס השתתפו ראש השב"כ דוד זיני, ראש המוסד רומן גופמן, ראש המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור הנכנס יוראי מצלאוי ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

כץ בירך את מצלאוי לרגל כניסתו לתפקיד והתייחס למערכה הכלכלית שמנהלת ישראל נגד מקורות המימון של איראן ושל ארגוני הטרור הנתמכים על ידה.

"המשטר בטהראן בנה במשך עשרות שנים מכונת טרור אזורית המבוססת על הזרמת משאבים בלתי פוסקת לשלוחיו ברחבי המזרח התיכון", אמר כץ. "במקום להשקיע את משאבי המדינה בשיפור חייהם של אזרחי איראן, בפיתוח הכלכלה, בתשתיות, בחינוך ובבריאות - המשטר האיראני בחר להשקיע בטרור".

"כל דולר הופך לטיל, לרחפן או לכטב"ם"

שר הביטחון אמר כי ישראל רואה במאבק במקורות המימון של איראן חלק מרכזי מהמערכה הביטחונית.

"כל דולר שנכנס לקופת האייתולות הוא דולר שהפך לטיל בליסטי באיראן, לרחפן בלבנון, לרקטה בעזה ולכטב"ם בתימן", אמר. "כל דולר שיגיע לאיראן הוא דולר שעלול למצוא את דרכו לחיזבאללה, לחמאס, לחות'ים וליתר שלוחי הטרור שלה".

לדבריו, "המערכה הכלכלית נגד איראן היא אחת מזירות הלחימה החשובות ביותר לביטחון מדינת ישראל. לכן אסור לנו להסתפק במה שהשגנו עד כה".

350 מיליארד שקל לבניין הכוח

כץ התייחס גם לתוכנית בניין הכוח של מערכת הביטחון בעשור הקרוב. "ראש הממשלה החליט להוסיף 350 מיליארד שקלים לתקציב הביטחון במשך העשור הבא, מעל תקציב הביטחון, לבניית הכוח", אמר.

לדבריו, "זו החלטה מנהיגותית ומעשית שמתבססת על האמון בכלכלה שנבנתה וגם על היכולת לייצר כאן כחול לבן, אולי חוץ ממטוסים, כמעט כל דבר אחר".

"לא רק להיות בחלל - אלא לפעול ממנו"

בהמשך דבריו הציג כץ את תחום החלל כאחד מיעדי ההתעצמות של מערכת הביטחון.

"אחת המטרות שראש הממשלה ואני סימנו, והנחיתי את צה"ל, היא הנושא של החלל", אמר. "החלל הוא המקום שבו אין משמעות לשטח שאתה אוחז בו למטה, אין משמעות לגודל האוכלוסייה שלך ואין משמעות להרבה דברים אחרים".

כ"ץ אמר כי היעד אינו מסתכם בהצבת לוויינים ובהגנה עליהם. "לא רק להיות בחלל, לא רק להיות מסוגלים להגן על מה שאנחנו שמים שם ולסכל מה שאחרים שמים שם — אלא לפעול משם כלפי מטה: גם בשיבוש, שזה יהיה די מוקדם, שיבוש מערכות וגם בתקיפה קינטית".

שר הביטחון הוסיף: "אנחנו מגייסים עכשיו את מיטב המוחות. היום אין לאף מדינה יכולת של תקיפה מהחלל. עלינו להיות המדינה המובילה בעולם ביכולת הזאת. אם נשיג את היכולת הזאת, זה יבטיח לנו יתרון בהרתעה, ביכולת תקיפה, השמדה וכל הדברים האחרים מול אויבים עם משאבים גדולים".

הוספת תגובה

תגובות לכתבה:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה