בזק מסכמת את 2008: ירידה של 5.4% ברווח ברבעון הרביעי ל-298 מיליון שקל

נמוך מהתחזיות. מחלקת דיבידנד בהיקף 792 מיליון שקל. בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 3.06 מיליארד שקלים. הרווח ב-2008 הסתכם בכ-1.52 מיליארד שקל
קובי ישעיהו |

קבוצת בזק הציגה לפני זמן קצר את תוצאותיה לשנת 2008 ולרבעון הרביעי. בשורה התחתונה דיווחה החברה על ירידה של 32% ברווח ברבעון הרביעי ל-298 מיליון שקל, לעומת 431 מיליון שקל ברבעון השלישי. לעומת הרבעון המקביל ב-2007 נרשמה נסיגה מתונה יחסית של כ-5.4% ברווח.

בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 3.06 מיליארד שקלים ברבעון, ירידה של 1.8% לעומת הרבעון המקביל ב-2007.

החברה רשמה עליה בהוצאות תפעוליות ואחרות, בעיקר עקב הפעילות במגזר התקשורת הפנים ארצית הנייחת. במגזר זה חל גידול ברבעון הרביעי כתוצאה מרישום הפרשה לפרישה מוקדמת בשל החלטה להרחיב את הסכם הפרישה המוקדמת גם לשנת 2009. בנוסף עודכנו ברבעון זה התחייבויות אקטואריות אחרות. עליה ברווחי הון ברבעון קיזזה בחלקה עלויות אלו.

בהוצאות המימון של בזק נרשמה ירידה של כ-74 מיליון שקל לעומת הרבעון השלישי, בעיקר עקב ירידה במדד המחירים לצרכן אליו צמודות עיקר ההתחייבויות בקבוצה. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של שנת 2008 ירד בכ- 3.8% לסך של 531 מיליון שקל בהשוואה ל-552 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי, הרווח הנקי וה- EBITDA של הרבעון הרביעי של שנת 2008 הושפעו מהפרשות גבוהות לפרישה מוקדמת שבוצעה במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2008 בהשוואה לרבעון הרביעי של שנת 2007.

בהכנסות הקבוצה בשנת 2008 לא חלו שינויים לעומת השנה המקבילה והם הסתכמו בכ-12.41 מיליארד שקל. היציבות בהכנסות נובעת מגידול בהכנסות במגזר הרדיו טלפון נייד והטלויזיה הרב ערוצית שקוזז במלואו בשל ירידה במגזר תקשורת פנים ארצית נייחת.

הוצאות שכר העבודה של הקבוצה בשנת 2008 הסתכמו בסך של כ-2.35 מיליארד שקל לעומת כ-2.37 מיליארד שקל בשנה המקבילה, קיטון של כ-1%. הקיטון נובע מירידה בהוצאות השכר במגזר התקשורת פנים ארצית נייחת שקוזז בחלקו בשל עליה בהוצאות השכר בשאר מגזרי הקבוצה.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ב-22.3% בהשוואה לשנה שעברה לשיא של 1.63 מיליארד שקל, לעומת כ-1.36 מיליארד שקל ב-2007. ה-EBITDA עלה ב-9% בהשוואה ל-2007, לשיא של 4.52 מיליארד שקל. הנהלת החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בהיקף 792 מיליון שקל.

שיפור בחברת הלוויין

בחלוקה למגזרים דיווחה בזק כי היקף ההכנסות בשנה שעברה בתחום הטלפוניה הנייחת הסתכם בכ-5.5 מיליארד שקל, לעומת כ- 5.71 מיליארד שקל בשנת 2007, ירידה של 3.8%. הירידה בהכנסות המגזר נבעה מירידה בדמי הקישוריות לרשתות הסלולריות בסך של כ-137 מיליון שקל (במקביל ישנה ירידה בהוצאה). ירידה נוספת נבעה מירידה במספר הקווים (בעיקר עקב ניידות המספרים), מירידה בתנועת השיחות ומהפחתת תעריפים ביוני 2007 וביוני 2008 .

הירידה בהכנסות עקב גידול במספר (ADSL) מותנה בעיקר בשל המשך הגידול בהכנסות משירותי האינטרנט המהיר המנויים ובמכירות רשת ביתית וכן בשל גידול בהכנסות מתמסורת ותקשורת נתונים.

היקף ההכנסות במגזר הסלולר (פלאפון) הסתכם בכ-4.71 מיליארד שקל לעומת 4.68 מיליארד שקל בשנת 2007, גידול של כ-0.6%. העליה נבעה בעיקר מגידול במספר המנויים ובפרט מנויי דור 3 שהביא לגידול בהכנסות מדמי שימוש ובהכנסות משרותי תוכן. הגידול בהכנסות קוזז חלקית על ידי שחיקה בהכנסה הממוצעת למנוי בעיקר בשל שחיקת תעריפים ומקיטון בדקות תנועה. כמו כן חלה ירידה בהכנסות ממכירת ציוד קצה עקב ירידה בכמות המכירות והשדרוגים של ציוד קצה שהתקזזה על ידי עליה במחירי המכירות והשדרוגים.

בחברת הלוויין YES נרשם שיפור והיקף היקף ההכנסות בשנת 2008 הסתכם בכ-1.51 מיליארד שקל לעומת כ-1.41 מיליארד שקל בשנת 2007, גידול של כ- 7%. העליה נבעה מגידול במספר המנויים ומגידול בהכנסה הממוצעת ללקוח.

הרווח התפעולי השנתי, הרווח הנקי וה-EBITDA של בזק בינלאומי עלו בשיעור דו ספרתי ביחס לשנה שעברה. ההכנסות השנתיות הסתכמו ב-1.31 מיליארד שקל, בעקבות עלייה במכירת שירותים הנמצאים בליבת הפעילות, הכוללים שרותי אינטרנט בפס רחב, שיחות בינלאומיות ופתרונות תקשורת לארגונים.

שלמה רודב: העסקים שלנו חזקים

שלמה רודב, יו"ר בזק, אמר כי "ביצועיה המצוינים של בזק בכל הפרמטרים הפיננסיים לשנת 2008 משקפים את עמדתה האסטרטגית של בזק בשוק כחברה המובילה בישראל לפתרונות תקשורת לצרכנים ולשוק העסקי. התוצאות כוללות הכנסות שיא וצמיחה ברווח התפעולי, ברווח הנקי וב-EBITDA השנתי? כולם משקפים רמת שיא ב-2008.

היכולת שלנו לספק את המגוון הרחב ביותר של שירותי תקשורת היתה ברורה כאשר בזק הרחיבה את עמדתה המובילה בשוק באזורי צמיחה מרכזיים בתחומי פעילותה. כדי להעמיק את עמדתנו בשוק הסלולרי, בינואר 2009 פלאפון השיקה בהצלחה את רשת ה-HSPA החדשה שלה עם כיסוי ארצי מלא, והיום יש לפלאפון 100 אלף לקוחות ברשת החדשה.

"הרשת החדשה מספקת היצע תחרותי עבור גיוס לקוחות פרטיים חדשים כמו גם לקוחות עסקיים ומספקת תזרים הכנסות משירותי ערך מוסף חדשים, תמיכה בשפות רבות וכיסוי נדידה ב-207 ארצות. אנו ממשיכים גם בפרישה הדרגתית של רשת ה-NGN שצפויה לשרת מספר משמעותי של לקוחות עד 2010. אנו ממשיכים לעבוד בסביבה הרגולטורית הנוכחית והמשתנה כדי לספק ללקוחות שלנו פתרונות בעלי ערך גבוה וחסכוניים כדי לענות על צרכיהם הפרטיים והעסקיים המגוונים".

ההישגים האסטרטגיים והפיננסיים שלנו ב-2008 תמכו ביכולתנו להמשיך ביצירת ערך לבעלי המניות שלנו בצורה של דיבידנד במזומן. עם 1.51 מיליארד שקל בדיבידנדים ששולמו לבעלי המניות ב-2008 וההודעה מהיום בדבר המלצת דירקטוריון החברה לדיבידנד חדש בהיקף של 792 מיליון שקל, אנו ממשיכים לספק ערך למשקיעים בסביבה כלכלית גלובלית מאתגרת, אשר מעיד על חוזקם של עסקינו", סיכם רודב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה