מה-1 בינואר "רשת" משתלטת על נתח השידור בישראל

הזכיינית עוברת ל-4 ימי שידור ותשיק בפתיחת 2008 את לוח השידורים החדש בהשקעה של כ-180 מיליון שקל
אפרת אדיר |

זכיינית ערוץ 2, "רשת", עוברת בתחילת ינואר 2008 ל-4 ימי שידור ותחזיק בנתח השידור הגדול בערוץ. בתוך כך, נערכת הזכיינית לשינויים בלוח השידורים של יום שישי ותעלה לשידור עשרות מותגי תוכן חדשים מז'אנרים שונים, כל זאת בהשקעה כספית של כ-180 מיליון שקל.

ימי השידור החדשים של רשת הם רביעי עד שבת. בשנתיים האחרונות בהן שידרה רשת 3 ימים בשבוע, הגיעו שיעורי הצפייה בערוץ 2 לגבוהים מזה 5 שנים.

יום שישי החדש ב"רשת"

כחלק מחילופי הימים, מקבלת רשת לידיה את יום שישי ומתכננת להרחיב את רצועת ה"פריים-טיים" של הערב לשעה 18:30, תוך הצבת 4 מותגים חדשים עם כוח משיכה גדול עד לשעה 23:00.

את הערב תפתח תוכנית האירוח החדשה של רבקה מיכאלי, במטרה להביא לראשונה בשנים האחרונות לשיעורי צפייה גבוהים במשבצת שידור זו. אולפן שישי יעבור גם הוא שינוי דרמטי לאור הצטרפותו של יאיר לפיד כמגיש.

דגש על הריאליטי

תוכנית הבידור המרכזית של הערב תהיה הריאליטי החדש "גריז" ולאחריה תשודר הסדרה ההומוריסטית החדשה "כפיות".

מנכ"ל "רשת", יוחנן צנגן, התייחס לדברים ואמר: "השנתיים האחרונות בפעילותה של "רשת" הציבו אותה בראש תעשיית הטלוויזיה בארץ. בשנתיים אלו השיקה החברה מותגי תוכן מצליחים יותר מכל גוף שידור בישראל ודי אם נציין את "רוקדים עם כוכבים", "הישראלים", "מרחק נגיעה", "1 נגד מאה", "השורה התחתונה" ו"הכל דבש"".

עוד הוסיף צנגן, כי "החל מינואר "רשת" תהיה גוף התקשורת עם נתח השוק הגדול ביותר בישראל, דבר שיבוא לידי ביטוי בעשרות תוכניות חדשות, שישודרו בחודשים הקרובים, ועוד עשרות פרויקטים חדשים בפיתוח שנמצאים בתהליכים שונים של עבודה".

היעד: השגת נתח של 60% מתקציבי הפרסום בערוץ 2

כחלק מהמעבר ל-4 ימי שידור ישנה היערכות מוגברת גם מצד מחלקות השיווק והמכירות של הזכיינית על מנת לעמוד ביעד המרכזי של החברה: השגת נתח של 60% מתקציבי הפרסום בערוץ 2 . על מנת להשיג יעד זה, אומרים בזכיינית, תספק החברה ללקוחותיה, החל מינואר הקרוב, מטריית שירותים רחבה, שתכלול תכנון מדיה, נתוני מחקר מפולחי קמפיין וייעוץ הפקתי בתחום הטלוויזיה, וכל זאת ללא תוספת עלות למפרסם.

"רשת" ברשת

גם אתר האינטרנט של "רשת" שהושק השנה, יציג, החל מה-1 בינואר, לוח שידורים מלא במשך 7 ימים בשבוע. במרכזו של הלוח, שידורים חיים של תוכניות המופקות בלעדית לאתר בימים ראשון, שני ושלישי, ביניהן "מהדורת חדשות גריז", "המומחים של רשת", ותוכניות לייף סטייל ואימון אישי בתחומים שונים.

לדברי אילן טוביהו, משנה למנכ"ל "רשת": "החל מחודש ינואר הופכת "רשת" לגורם המשמעותי ביותר בשוק הפרסום בטלוויזיה. 4 ימי שידור רצופים נותנים למפרסם אפשרויות פרסום חסרות תקדים וממקסמות את שיעורי החשיפה שלו. בשנתיים האחרונות קיימת מגמת עליית מתמדת בהיקף תקציבי הפרסום המופנים לטלוויזיה, הסיבה העיקרית לכך היא שיעורי הצפייה חסרי התקדים והאפקטיביות הפנומנאלית של פרסום בטלוויזיה בישראל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בניין אנבידיה
צילום: אנבידיה

כמה מס משלמת אנבידיה בישראל?

המס המינימלי הגלובלי מגיע לישראל - 15% על תאגידים רב-לאומיים; משרד האוצר מאמץ את כללי Pillar 2 של ה-OECD החל מ-2026 - מה המשמעות? 

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה מס

העולם משנה את כללי המשחק במיסוי חברות, וישראל מצטרפת לרפורמה. משרד האוצר פרסם תזכיר חקיקה שכולל מס מינימלי מקומי בשיעור 15% על חברות גדולות רב-לאומיות, החל משנת המס 2026. זה חלק ממגמה גלובלית שמובילה ארגון ה-OECD במסגרת "Pillar 2" - רפורמה בינלאומית שנועדה למנוע מחברות ענק להעביר רווחים למדינות עם מס נמוך.

המהלך לא נוגע לעסקים קטנים או בינוניים, אלא לענקיות טכנולוגיה וייצור שפועלות בישראל כחלק מקבוצה גלובלית. התזכיר מאמץ כללים הנקראים "QDMTT" - מס משלים מקומי מוסמך. זה מס "תוספת" שישראל תגבה על רווחים שנוצרו כאן, אם שיעור המס האפקטיבי יורד מתחת ל-15%.

מי חייב? רק חברות תושבות ישראל שהן חלק מקבוצה רב-לאומית שמגלגלת מחזור עולמי של לפחות 750 מיליון דולר. זה אומר ענקיות כמו מרכזי פיתוח תוכנה, מפעלי ייצור או משרדי מטה אזוריים.

עד היום, חברות רב-לאומיות בישראל יכלו ליהנות משיעורי מס אפקטיביים של 6% או פחות, בעיקר בזכות חוק עידוד השקעות הון. עכשיו, הרצפה עולה ל-15%, מה שמגדיל את הנטל על חברות שפעלו עם הטבות נמוכות.

הדוגמה המרכזית: מה יקרה לאנבידיה

כדי להמחיש את ההשפעה, נתמקד באנבידיה, ענקית השבבים שיש לה נוכחות משמעותית בישראל עם מרכזי פיתוח בתל אביב, חיפה ויוקנעם ואלפי עובדים. אנבידיה נערכת להשקעה שתכפיל את היקף העובדים שלה בארץ לכיוון ה-10,000 עובדים במקביל להקמת קמפוס ענק.  

בניין אנבידיה
צילום: אנבידיה

כמה מס משלמת אנבידיה בישראל?

המס המינימלי הגלובלי מגיע לישראל - 15% על תאגידים רב-לאומיים; משרד האוצר מאמץ את כללי Pillar 2 של ה-OECD החל מ-2026 - מה המשמעות? 

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה מס

העולם משנה את כללי המשחק במיסוי חברות, וישראל מצטרפת לרפורמה. משרד האוצר פרסם תזכיר חקיקה שכולל מס מינימלי מקומי בשיעור 15% על חברות גדולות רב-לאומיות, החל משנת המס 2026. זה חלק ממגמה גלובלית שמובילה ארגון ה-OECD במסגרת "Pillar 2" - רפורמה בינלאומית שנועדה למנוע מחברות ענק להעביר רווחים למדינות עם מס נמוך.

המהלך לא נוגע לעסקים קטנים או בינוניים, אלא לענקיות טכנולוגיה וייצור שפועלות בישראל כחלק מקבוצה גלובלית. התזכיר מאמץ כללים הנקראים "QDMTT" - מס משלים מקומי מוסמך. זה מס "תוספת" שישראל תגבה על רווחים שנוצרו כאן, אם שיעור המס האפקטיבי יורד מתחת ל-15%.

מי חייב? רק חברות תושבות ישראל שהן חלק מקבוצה רב-לאומית שמגלגלת מחזור עולמי של לפחות 750 מיליון דולר. זה אומר ענקיות כמו מרכזי פיתוח תוכנה, מפעלי ייצור או משרדי מטה אזוריים.

עד היום, חברות רב-לאומיות בישראל יכלו ליהנות משיעורי מס אפקטיביים של 6% או פחות, בעיקר בזכות חוק עידוד השקעות הון. עכשיו, הרצפה עולה ל-15%, מה שמגדיל את הנטל על חברות שפעלו עם הטבות נמוכות.

הדוגמה המרכזית: מה יקרה לאנבידיה

כדי להמחיש את ההשפעה, נתמקד באנבידיה, ענקית השבבים שיש לה נוכחות משמעותית בישראל עם מרכזי פיתוח בתל אביב, חיפה ויוקנעם ואלפי עובדים. אנבידיה נערכת להשקעה שתכפיל את היקף העובדים שלה בארץ לכיוון ה-10,000 עובדים במקביל להקמת קמפוס ענק.