שופרסל לאומי קארד ופז השיקו רשמית את כרטיס המועדון

יהיה מיזם מועדוני הלקוחות הגדול בישראל. גולת הכותרת תהיה כרטיס ה-Multi, המציע מסגרת אשראי חוץ בנקאית ללא קשר למצב העו"ש
שי פאוזנר |

ראשי שופרסל הודיעו היום רשמית, כי החליטו לחבור ללאומי קארד ולפז ולהנפיק כרטיס אשראי חדש על בסיס מועדון הלקוחות של רשת שופרסל. בשופרסל מעריכים, כי שיתוף הפעולה בין שלושת הגופים, צפוי להיות מיזם האשראי הגדול מסוגו בישראל.

נזכיר, כי שופרסל זיגזגה בתקופה האחרונה בין שתי חברות האשראי הגדולות בישראל, לאומי קארד וישראכרט, ודיווחים סותרים פורסמו בעניין "ההליכה" שלה עם אחת מהן לשת"פ שיוליד את מועדון הלקוחות החדש שלה. שופרסל הפעילה עד כה כרטיס מועדון לקוחות פנימי - ללא חבירה לחברת אשראי תחת השם, סופר-קארד שעל פי ההערכות בשוק הרשתות - לא נחשב להצלחה.

שופרסל תנפיק כרטיס אשראי בשיתוף עם חברת לאומי קארד וחברת הדלק פז ורשת חנויות הנוחות Yellow. מחזיקי כרטיס האשראי יוכלו ליהנות מהטבות ומוצרים שונים, חלקם ייחודיים, בשלוש החברות, כמו גם ברשתות שונות. מיזם זה, צפוי להיות מיזם האשראי הגדול מסוגו בישראל. כרטיס האשראי יהיה ממגוון סוגי כרטיסי האשראי כאשר גולת הכותרת תהיה הכרטיס עם האשראי המתגלגל של לאומי קארד (Multi), המציע מסגרת אשראי חוץ בנקאית ויכולת ניהול הוצאות במנותק מחשבון העו"ש בבנק.

המוצרים וההטבות להם יזכו משתמשי כרטיס האשראי שופרסל כוללים כאמור מסגרת אשראי חוץ בנקאית, אשר תינתן מלאומי קארד, עם יכולת קביעת גובה החיוב החודשי, הנחות ברכישות מוצרים ברשתות של השותפים, לצד הטבות אשר ייתפרו במיוחד הכוללות מבצעים, תנאי תשלום נוחים ובעתיד אף מוצרים מתחום הפיננסיים, הביטוח, הסלולר וכו'.

מודי בן שך, מנכ"ל פז אמר כי "חבירתם של שני הגופים הקמעונאיים הגדולים במדינה יחד עם חברת כרטיסי אשראי מובילה מייצרת תשתית מוצלחת וענקית ליצירת מועדון של לקוחות, היכולים להינות מהנחות ומהטבות משמעותיות על מגוון מוצרים רחב, המצוי בנגישות גבוהה ובפרישה ארצית. המשמעות היא ערך מוסף אמיתי ללקוח המועדון". לדבריו, "מידי יום פוקדים את תחנות פז וסניפי YELLOW למעלה מ-150 אלף לקוחות – שעכשיו יוכלו גם להינות מהמוצר החדשני".

אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, אמר היום: "בעקבות השינויים מרחיקי הלכת שעבר שוק הצריכה הפרטית בישראל, במיוחד לאור שינוי מסגרות האשראי, אנו רואים חשיבות עליונה במתן מגוון אפשרויות תשלום ללקוחותינו. באמצעות השותפות בין שופרסל, הרשת הקמעונאית המובילה בישראל, לבין חברת פז, חברת הדלק המובילה בישראל ובין לאומי קארד, כרטיס אשראי מוביל במדינה, נוכל להציע ללקוחות הרשת קניות בתנאים אופטימאליים והטבות ייחודיות. השותפות תעסוק בשיווק קמעונאי של מוצרים פיננסיים מגוונים, כאשר בשלב הראשון יהיה גיוס חברים על בסיס כרטיס אשראי ושיווק מוצרי אשראי קמעונאים. הפריסה הארצית של רשת שופרסל ותחנות דלק פז מהווה את הפוטנציאל הגבוה ביותר למימוש ההטבות הצרכניות בכל רחבי הארץ".

אריה היילוייל, מנכ"ל לאומי קארד אמר, כי "הפלטפורמה הטבעית לכל מועדון צרכנים הוא כלי התשלום – כרטיס האשראי, כאשר עליו וסביבו ניתן לתפור מגוון של מוצרים, הטבות צרכניות מתחומים רבים החורגים מתחום הפיננסים, ובהם קימעונאות, דלק, סלולר, ביטוח, תיירות נופש ופנאי, תוך שהוא מקנה אפשרויות תשלום חכמות יותר. כלי התשלום ומסגרת האשראי העצמאית אשר הוא מקנה מאפשרים יכולת התנהלות צרכנית חכמה ומשתלמת יותר. החבירה יחדיו של גופים חזקים הבאים מתחומי הפיננסים, הקימעונאות והדלק, מאפשר תפירת עולם צרכנות משתלם ומיטיב עם לקוחותיו".

יו"ר שופרסל, אברהם ביגר מסר, "הנהלת שופרסל זיהתה הזדמנות עסקית לחבור לגוף פיננסי מוביל ולקמעונאי דלק מוביל להציע מוצר חדשני המשלב בין תחום הקמעונאות והשוק הפננסי. ראינו כי נוצרה הזדמנות עסקית לפתח קמעונאות פיננסית על בסיס ניצול תשתית הלקוחות הקיימת לשיווק מוצרים פיננסים בסניפים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה