מינויים בבנק לאומי: עומר זיו ימונה לראש חטיבת שוקי הון
בושמת בן צבי תמונה לראש חטיבת הביקורת במקומה של חגית ארגוב; חגית ארגוב תמונה לראש החטיבה הפיננסית; עו"ד מיכל אלטרמן, כיום היועצת המשפטית של מקס, תמונה ליועצת המשפטית הראשית במקום עו"ד מור פינגרר שהודיעה על רצונה לפרוש
בנק לאומי הודיע על סבב מינויים בהנהלת הבנק. הסבב הנוכחי יוצא לפועל כדי לאפשר לחברי הנהלה מכהנים להתפתח לכיוונים מקצועיים נוספים, ולממש את הניסיון שצברו בתפקידיהם הקודמים גם בתפקידי המפתח החדשים שאליהם מונו. זאת, כדי לאפשר קפיצת מדרגה משמעותית נוספת במובילות העסקית של לאומי.
רו"ח עומר זיו, ששימש ב-6 השנים האחרונות בתפקיד ראש החטיבה הפיננסית, יתמנה לראש חטיבת שוקי הון, משנה למנכ"ל ויו"ר לאומי פרטנרס. לזיו ניסיון עשיר בשוק ההון. טרם הצטרפותו ללאומי ב-2016 שימש בשורת תפקידים בכירים, בהם: סמנכ"ל הכספים ומשנה למנכ"ל של קבוצת הפניקס והחשבונאי הראשי של קבוצת מגדל.
רו"ח חגית ארגוב, ראש חטיבת הביקורת בשנתיים האחרונות, תמונה לראש החטיבה הפיננסית. טרם הצטרפותה ללאומי שימשה ארגוב במגוון תפקידים בכירים בשוק ההון, בהם: סמנכ"לית הכספים של הראל ביטוח וחשבת ניירות ערך והשקעות במגדל חברה לביטוח.
רו"ח בושמת בן צבי, ראש חטיבת שוקי הון בשנתיים האחרונות, תמונה לראש חטיבת הביקורת. בן צבי כיהנה בשנים האחרונות בכמה תפקידי מפתח בלאומי. בין השאר, שימשה ראש החטיבה לניהול סיכונים ומנהלת הסיכונים הראשית, ראש אגף אסטרטגיה וראש מטה מנכ"ל לאומי.
- דיסקונט יתן לכם 25 שקל בחודש וירוץ לעשות קמפיין באיילון
- בנק לאומי הרוויח 2.6 מיליארד שקל ברבעון, התשואה 16.2% על ההון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עו"ד מיכל אלטרמן, היועצת המשפטית וראש מטה מנכ"ל של חברת כרטיסי האשראי מקס, תמונה לתפקיד היועצת המשפטית הראשית, במקומה של עו"ד מור פינגרר, שהודיעה על רצונה לפרוש. אלטרמן היא בעלת ניסיון רב בעולם הייעוץ המשפטי הבכיר בתחום הפיננסים. בשנים האחרונות שימשה, כאמור, היועצת המשפטית הראשית של חברת מקס.
השינויים ייכנסו לתוקף לאחר קבלת אישור מבנק ישראל. הכהונה של היועצת המשפטית הראשית החדשה תחל לאחר סיום כהונתה במקס.
מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן, בירך את חברי ההנהלה: "אני גאה על כך שיש בשורותינו מגוון רחב של מנהלים מצוינים, דבר המאפשר לנו לבצע מהלכים להאצת העשייה שלנו, כגון סבב המינויים הנוכחי. העובדה כי מרבית הקידומים הם מתוך הבנק מעידה כי למצוינים בלאומי השמיים הם הגבול. השינויים יאפשרו לנו לבצע קפיצת מדרגה נוספת במימוש האסטרטגיה שלנו – במגוון תחומי העשייה. לצד חברי ההנהלה המכהנים, תצטרף לשורותינו עו"ד מיכל אלטרמן, משפטנית מצוינת ובעלת ניסיון עשיר בפיננסים. אני סמוך ובטוח שחברי ההנהלה שמתפתחים כעת לכיוונים מקצועיים נוספים, יביאו מכישרונם ומניסיונם בתפקידיהם הקודמים לתפקידי המפתח החדשים שאליהם ייכנסו".

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳