רכב חשמלי
צילום: pexels

שקט נפשי בדרכים – כך תתמודדו עם חרדת טווח ברכב חשמלי

נוסעים ברכב חשמלי וחוששים שהסוללה תתרוקן לפני שתגיעו ליעד? לפניכם כל מה שצריך לדעת על מיקומי עמדות הטעינה, ועל טווחי הנסיעה ועל פתרונות נוספים  
נושאים בכתבה רכב חשמלי

צילום: Pexels

צילום: Pexels

המעבר ממכוניות סטנדרטיות המונעות בדלק למכוניות חשמליות המופעלות על סוללות נתקל בהתרגשות ובחשש כאחד. למרות שהיתרונות של רכבים חשמליים הם רבים וברורים, דאגות לגבי טווח נסיעה וזמינות תשתיות הטעינה מהוות את השיקולים המרכזיים בנוגע ליישום השינוי והשדרוג לרכב חשמלי. אם גם אתם שוקלים להתחדש ולעשות שינוי חיובי לסביבה ולעצמכם, בשורות הבאות תוכלו לדעת כיצד חרדת הטווח ברכב חשמלי יכולה לדעוך ולהתחלף בשקט נפשי, נוחות והנאה בנסיעות בדרכים.

 

החשיבות של עמדות טעינה

בלב מהפכת הרכב החשמלי נמצאת עמדת הטעינה. עמדות חיוניות אלו משמשות כ"חבלי הצלה" עבור כלי רכב חשמליים, ומציעים את הכוח הדרוש כדי לשמור על פעילותם החלקה. בדומה לתחנות דלק למכוניות המונעות על בנזין, תחנות טעינה לרכב חשמלי הן תשתית חיונית לנהגים על רכבים חשמליים המאפשרות להם לטעון את הסוללות של רכביהם בצורה נוחה. אחד החששות העיקריים של אנשים השוקלים לעבור לרכב חשמלי הוא "חרדת טווחים" - הפחד שסוללת הרכב תתרוקן לפני שהם מגיעים לתחנת טעינה. החשש הזה נובע מהתפיסה המוטעית שתשתית הטעינה בארץ מועטה ולא אמינה. יחד עם זאת חשוב לדעת כי הודות להתקדמות בטכנולוגיה, ומאמצים משותפים של משרד האנרגיה והתשתיות וגופים פרטיים, רבים מהחששות הללו התפוגגו. כיום, עמדות הטעינה הופכות להיות יותר ויותר נפוצות בכל מקום, ובפרט באזורים מרכזיים ונגישים כמו ערים מרכזיות, לאורך כבישים בינעירוניים ואפילו באזורים מרוחקים. זמינות נרחבת זו לא רק מטפלת בחרדת טווח, אלא גם פותחת אפשרויות חדשות לנסיעות וטיולים בכל רחבי הארץ.

 

שקט נפשי על הדרך

תארו לעצמכם שאתם יוצאים לטיול משפחתי ברכב החשמלי שלכם, כשבתכנון יש לא מעט עצירות ומקומות לראות והיעד הוא במרחק כמה מאות מטרים מביתכם. בעבר, טיול כזה אולי היה מלווה בדאגות טורדניות לגבי מציאת עמדות טעינה בדרך. אבל כיום, עם ריבוי עמדות הטעינה בפריסה ארצית, החשש הזה הופך לנחלת העבר. בין אם אתם נוסעים ברחובות של ערים גדולות או עוברים בין יישובים מרוחקים, הנוכחות של עמדות טעינה מבטיחה שתוכלו להטעין את הרכב שלכם בכל עת ובכל מקום שצריך. נגישות זו מתורגמת לשקט נפשי, המאפשרת לנהגים להתמקד בהנאות הנסיעה במקום לדאוג מרמות הסוללה. בנוסף לכך, אפשר לומר כי הנוחות של עמדות הטעינה חורגת מעבר לפונקציונליות בלבד. תחנות טעינה מודרניות רבות מציעות שירותים נוספים במתחם הטעינה כמו אזורי ישיבה ומנוחה, חנויות נוחות ובתי שימוש, וכך הופכות את פעולת הטעינה לחוויה נעימה וגם מרעננת. במקום לראות בעצירות הטעינה כהפרעות במהלך הנסיעה, אפשר לנצל אותן בחוכמה ולהתייחס אליהן כהזדמנויות להירגע, לנהל שיחות טלפון בנחת, וכמובן כדי להיטען - גם מבחינת סוללת הרכב וגם מבחינה פיזית ונפשית לאחר נשנוש טעים ומנוחה קצרה.

 

חרדת טווח – שיקול מעשי במעבר לרכב חשמלי

למי ששוקל את המעבר לרכב חשמלי, זמינות תשתית הטעינה היא גורם מכריע לשקלול. למרבה המזל, חברות וגופים פרטיים רבים פועלים ללא הפסקה כדי להנגיש כמה שיותר עמדות טעינה לרכבים חשמליים. בנוסף לתחנות טעינה ציבוריות, לבעלי רכב חשמלי יש גם אפשרות להתקין יחידות טעינה ביתיות, מה שמשפר עוד יותר את הנוחות בבעלות על רכב חשמלי. פתרון טעינה ביתי זה מספק דרך אמינה וחסכונית למלא את סוללת הרכב שלך בכל לילה, ולהבטיח שהוא מוכן לנסיעה בכל עת.

ההתקדמות בטכנולוגיית רכבי EV דוחפת ללא הרף את גבולות הטווח והיעילות. רכבים חשמליים מודרניים מציעים טווחי נסיעה מרשימים, כאשר חלק מהדגמים מסוגלים לנסוע גם מאות קילומטרים בטעינה אחת. בשילוב עם התשתית ההולכת וגדלה של עמדות טעינה בפריסה ארצית, הפיתוחים הללו הופכים את כלי הרכב החשמליים לאופציה מעשית וכדאית עבור מגוון רחב של נהגים.

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.