ה"אם תרצו אין זו אגדה" המעודכן: הסלוגן שיקדם את האירוויזיון
הסלוגן עליו הכריז רה"מ נתניהו Dare to dream הוא במידה פרפראזה על "הסלוגן" של חוזה המדינה הרצל. אבי זיתן על תדמית האירוע ותדמית המדינה
האירוויזיון הוא קודם כל אירוע תרבותי וגם אירוע בידורי. אבל לא פחות מכך הוא אירוע תדמיתי עם נגזרות של הסברה, מיתוג ובניית התדמית של המדינה המארחת. על אף שהאירוויזיון בהגדרה הוא אירוע לא פוליטי, עדיין יש לו כוח רב. רבבות התיירים שצפויים להגיע, תשומת לב שתוקדש לאירוע וכמובן – השידור החי שהוא הזדמנות להציג לא רק "שואו" אלא גם את הפנים והאופי של ישראל – הם כולם כלים הסברתיים חשובים.
העובדה שאת הסלוגן מציג ומקדם לא אחר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו תומכת בנקודת המבט הזו. יש כאן אירוע שמקרין על כולנו והוא בעל משמעות – לא רק לחובבי המוזיקה או לגרופים של התחרות שצופים בה מדי שנה. יש לנו את האוזניים של הקהל במדינות אירופה ואף מעבר לכך. חשוב שנדע לנצל נכון הן את זמן המסך והן את האירועים וההתרחשויות שמסביב לאירוע.
בראיה הזו, ניתן להביט על הסלוגן שנבחר להוביל את האירוויזיון בישראל השנה – Dare to dream כמוצלח למדי. וניתן לתמוך בכך ב-2 זוויות. הראשונה, התאמה לקהל היעד. בשנים האחרונות ישנה התעוררות בצפייה באירוויזיון שסוחפת קהלים חדשים - בעיקר את החלק הצעיר של דור ה-Y ואת דור ה-Z. צעירים שנולדו לתוך מציאות שבה הכל אפשרי. צעירים שהציפיות שלהם מהחיים הן לכבוש את העולם. הם מאמינים שכל העולם הוא במה לכישרון שלהם. שבכל רגע הם יכולים לעשות אקזיט שיכול להפוך אותם למיליארדרים, להמציא אפליקציה שתשנה את העולם, לכתוב שיר שיהפוך ללהיט, לפתוח חשבון אינסטגרם ולזכות במאות אלפי עוקבים. החלומות שלהם בשמיים.
אבל המציאות לא תמיד תומכת בחלומות האלה. מציאות של מיתון כלכלי ברוב העולם המערבי, של תחרות גדולה בשוק העבודה ושל חוסר ביטחון ויציבות יוצרת תסכול רב. במציאות כזו - המסר "העזו לחלום" הוא בדיוק מה שהם צריכים לשמוע. לא לוותר על החלומות שלהם. הם יכולים להזדהות עם הזמרים שעל הבמה. לרצות להיות הם ולהצליח כמותם. לכוון גבוה. Dare to Dream מדבר אל כל אחד מהם באופן אישי.
זווית שניה - התאמה למותג של מדינת ישראל. כפי שציינתי, אנחנו לא מוכרים כאן רק אירוע של תחרות זמר. אנחנו "מוכרים" את התדמית של מדינת ישראל. Dare to dream יושב מצוין על החוזקות של מדינת ישראל, ה-Start up nation, שבה רעיונות הופכים למציאות. מדינת היזמות וההיי טק. העובדה שהאירוויזיון מתקיים בתל אביב, עיר דינמית ותוססת עם חיי תרבות ועסקים פורחים, מאפשר לנו להמחיש את הרובד הזה במדינת ישראל ביתר עוצמה.
אבל בעצם, התמונה גדולה יותר כי הרי מדינת ישראל עצמה היא חלום שהתגשם. סיפור הצלחה כנגד כל הסיכויים, שהצליח רק בזכות אנשים שהעזו לחלום עליו ולא לוותר. במילים אחרות - Dare to dream הוא במידה פרפראזה על "הסלוגן" של חוזה המדינה ומייסד הציונות - "אם תרצו, אין זו אגדה".
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
אבי זיתן הוא מומחה לשיווק ואסטרטגיה
- 1.משה 02/11/2018 10:17הגב לתגובה זואמיל זולה הישראלי. רגע אבל הקומוניסטים שהיו פה שהם הדת הכי מסוכנת באמת צינזרו יומנים של הרצל שהיו נגועים באנטישמיות. לא רצו להציל חרדים בשואה קראו להם אבק אדם וגזרו להם בכוח פאות וזקן. והעיפו את העלייה הציונית האמיתית של יואל משה סלומון החרדית מתל אביב לגטאות. הסיתו נגדם עד היום בכדי ליצור שמאל חדש ימני מלה פן בראשות אנשי תישקורת לכנסת. ולעצור גל של חזרה בתשובה ולימודי יהדות אני ועוד מלא לא חרדים מצאנו כ30 עובדות אילוצים זוויות ראייה רוחניות דוגמאות מהעולם הסברים סוציולוגים שיצדיקו את זווית הראייה שלי כל קבוצות החרדים. ויראו בנוסף שהגיבנת החילונית בלי קשר למה שכתבתי גדולה יותר

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7