ה"אם תרצו אין זו אגדה" המעודכן: הסלוגן שיקדם את האירוויזיון
הסלוגן עליו הכריז רה"מ נתניהו Dare to dream הוא במידה פרפראזה על "הסלוגן" של חוזה המדינה הרצל. אבי זיתן על תדמית האירוע ותדמית המדינה
האירוויזיון הוא קודם כל אירוע תרבותי וגם אירוע בידורי. אבל לא פחות מכך הוא אירוע תדמיתי עם נגזרות של הסברה, מיתוג ובניית התדמית של המדינה המארחת. על אף שהאירוויזיון בהגדרה הוא אירוע לא פוליטי, עדיין יש לו כוח רב. רבבות התיירים שצפויים להגיע, תשומת לב שתוקדש לאירוע וכמובן – השידור החי שהוא הזדמנות להציג לא רק "שואו" אלא גם את הפנים והאופי של ישראל – הם כולם כלים הסברתיים חשובים.
העובדה שאת הסלוגן מציג ומקדם לא אחר מאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו תומכת בנקודת המבט הזו. יש כאן אירוע שמקרין על כולנו והוא בעל משמעות – לא רק לחובבי המוזיקה או לגרופים של התחרות שצופים בה מדי שנה. יש לנו את האוזניים של הקהל במדינות אירופה ואף מעבר לכך. חשוב שנדע לנצל נכון הן את זמן המסך והן את האירועים וההתרחשויות שמסביב לאירוע.
בראיה הזו, ניתן להביט על הסלוגן שנבחר להוביל את האירוויזיון בישראל השנה – Dare to dream כמוצלח למדי. וניתן לתמוך בכך ב-2 זוויות. הראשונה, התאמה לקהל היעד. בשנים האחרונות ישנה התעוררות בצפייה באירוויזיון שסוחפת קהלים חדשים - בעיקר את החלק הצעיר של דור ה-Y ואת דור ה-Z. צעירים שנולדו לתוך מציאות שבה הכל אפשרי. צעירים שהציפיות שלהם מהחיים הן לכבוש את העולם. הם מאמינים שכל העולם הוא במה לכישרון שלהם. שבכל רגע הם יכולים לעשות אקזיט שיכול להפוך אותם למיליארדרים, להמציא אפליקציה שתשנה את העולם, לכתוב שיר שיהפוך ללהיט, לפתוח חשבון אינסטגרם ולזכות במאות אלפי עוקבים. החלומות שלהם בשמיים.
אבל המציאות לא תמיד תומכת בחלומות האלה. מציאות של מיתון כלכלי ברוב העולם המערבי, של תחרות גדולה בשוק העבודה ושל חוסר ביטחון ויציבות יוצרת תסכול רב. במציאות כזו - המסר "העזו לחלום" הוא בדיוק מה שהם צריכים לשמוע. לא לוותר על החלומות שלהם. הם יכולים להזדהות עם הזמרים שעל הבמה. לרצות להיות הם ולהצליח כמותם. לכוון גבוה. Dare to Dream מדבר אל כל אחד מהם באופן אישי.
זווית שניה - התאמה למותג של מדינת ישראל. כפי שציינתי, אנחנו לא מוכרים כאן רק אירוע של תחרות זמר. אנחנו "מוכרים" את התדמית של מדינת ישראל. Dare to dream יושב מצוין על החוזקות של מדינת ישראל, ה-Start up nation, שבה רעיונות הופכים למציאות. מדינת היזמות וההיי טק. העובדה שהאירוויזיון מתקיים בתל אביב, עיר דינמית ותוססת עם חיי תרבות ועסקים פורחים, מאפשר לנו להמחיש את הרובד הזה במדינת ישראל ביתר עוצמה.
אבל בעצם, התמונה גדולה יותר כי הרי מדינת ישראל עצמה היא חלום שהתגשם. סיפור הצלחה כנגד כל הסיכויים, שהצליח רק בזכות אנשים שהעזו לחלום עליו ולא לוותר. במילים אחרות - Dare to dream הוא במידה פרפראזה על "הסלוגן" של חוזה המדינה ומייסד הציונות - "אם תרצו, אין זו אגדה".
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
אבי זיתן הוא מומחה לשיווק ואסטרטגיה
- 1.משה 02/11/2018 10:17הגב לתגובה זואמיל זולה הישראלי. רגע אבל הקומוניסטים שהיו פה שהם הדת הכי מסוכנת באמת צינזרו יומנים של הרצל שהיו נגועים באנטישמיות. לא רצו להציל חרדים בשואה קראו להם אבק אדם וגזרו להם בכוח פאות וזקן. והעיפו את העלייה הציונית האמיתית של יואל משה סלומון החרדית מתל אביב לגטאות. הסיתו נגדם עד היום בכדי ליצור שמאל חדש ימני מלה פן בראשות אנשי תישקורת לכנסת. ולעצור גל של חזרה בתשובה ולימודי יהדות אני ועוד מלא לא חרדים מצאנו כ30 עובדות אילוצים זוויות ראייה רוחניות דוגמאות מהעולם הסברים סוציולוגים שיצדיקו את זווית הראייה שלי כל קבוצות החרדים. ויראו בנוסף שהגיבנת החילונית בלי קשר למה שכתבתי גדולה יותר
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
