שירת הבנק: איך הבנקים מפתים אותנו עם שירים בפרסומות
בפרסומת קלאסית משנות ה-90, מוני מושונוב אומר לגידי גוב, שאם הבנקים באמת רוצה אותו כלקוח - שיוכיחו את זה: "שירקדו!". אז נכון, היום הבנקים אמנם לא רוקדים, אבל הם בהחלט שרים. מה זה אומר והאם הם באמת רוצים אותנו יותר?
זה לא סוד שעולם הבנקאות הוא אחד העולמות האקטיביים ביותר בתחום השיווק והפרסום כבר שנים רבות. הבנקים המובילים לא מפסיקים לחפש את הטריטוריות הרגשיות והפונקציונליות שיכולות למשוך אליהם את הלקוחות - אנו רואים מהלכים גדולים ואסטרטגיות חדות.
מ"דיגיטל זה לאומי", דרך "דיסקונט מתאימים לך יותר", "בנק הפועלים. פועלים אתכם בכל החלטה", "אין תחליף לאנושיות של מזרחי טפחות", "משקיעים בך" ו-"בנקאות יצירתית של הבינלאומי" ועד "חשבון הפוך של בנק איגוד" - השיח השיווקי בתחום הבנקאות לא מפסיק להתחדש.
בתוך עולם הפרסומות הזה ראינו גם שימוש בטכניקות פרסום מגוונת. היו שם פרזנטורים (מודי בראון, ארז טל, דביר בנדק), אנימציות (דגים), מערכונים (אפנת כהן ביזאר, הדמויות של אסי כהן עבור הבינלאומי), ניסויים חברתיים ו-RAK (אבות מרימים משקולות, פרילנסרים מנסים לשלם בשוטף + 30 של דיסקונט) וטכניקות נוספות ליצירת שפה תקשורתית מבודלת בעולם התחרותי הזה.
בשבועות האחרונים קרה שם משהו חדש ומוסיקלי במיוחד. זה התחיל עם בנק דיסקונט. שחדר לאוזניים של כולנו דרך שיר שיוצר ע"י דורון טלמון בסגנון הלהקה המרתקת ג'יין בורדו. לא מדובר על עיבוד לשיר קיים אלא ממש למילים ולחן שנוצרו על מנת להגדיר את אסטרטגיית פילוח קהלי היעד של הקהל. לוקח לנו זמן להבין שמדובר כאן בפרסומת, אבל גם אחרי שנופל האסימון - מדובר בשיר חביב וקליט שאנחנו יכולים להמשיך לזמזם לעצמנו ואפילו ליהנות ממנו.
אחר כך הופיעה על מסכי הטלוויזיה הפרסומת של מזרחי טפחות עם העיבוד לשיר של טונה "גם זה יעבור". שהפך להיות שיר מחאה על הבנקים האחרים שסוגרים את הסניפים הפיזיים ומציעים לנו רק אפליקציות. ועכשיו יש לנו גם את לאומי, שבניגוד לטונה וג'יין בורדו בחר דווקא בשיר "ותיק" יותר של יהורם גאון, שפונה להורים לילדים בגיל ההתבגרות ומציע להם את חשבון me, שנועד לעזור להם לפקח על הוצאות הילדים באשראי. אז לכבוד מה כל המחזמר הזה? ולמה דווקא עכשיו?
התקופה הנוכחית היא תקופה סוערת במיוחד בתחום הבנקאות. המעבר לבנקאות דיגיטלית משנה את כללי המשחק. מכניס לעולם שלנו אפליקציות חדשות ואפילו מותגים חדשים כמו Pepper ו-bit. בעולם כזה יש משמעות לא רק לחדשנות ולהצעות הערך של הבנקים, אלא לתדמית שלהם. תקופה זו היא הזדמנות עבור הבנקים לפתוח איתנו - הצרכנים - דף חדש. הרי אחרי כל כך הרבה שנים, ולמרות כל המהלכים השיווקיים הרבים במשך עשרות שנים, רובנו עדיין אוהבים כל כך "לשנוא" את הבנקים שלנו.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
עכשיו הם מחפשים מיצוב מחדש, הגדרות חדשות ובעקר - תדמית חדשה. הם רוצים שנתחיל לחשוב עליהם אחרת. שנרגיש שהם ידידותיים יותר, נחמדים יותר, אהובים יותר, ושירים הם דרך חכמה לייצר את הרגשות האלה.
בספרו "מיתוג רגשי", מרק גובה מסביר שהשימוש במוזיקה היא כלי אפקטיבי במיוחד בפניה לבני דור ה-Y. במחקר שנקרא "השפעות המוזיקה בפרסום על התנהגות רצונית" נמצא ש-80% מהמשתתפים במחקר העדיפו לבחור במוצרים שלוו במוזיקה שהם אהבו. שיר קליט ונעים לא רק עוזר לנו לזכור את הפרסומת, אלא ממש משפיע על הקהל בצורה רגשית, עוזר לנו להתחבר ולשנות עמדות רגשיות.
נכון, השינוי התדמיתי שהבנקים מנסים ליצור לעצמם לא יכול להישען רק על ג'ינגל ושימוש בשיר – הבנקים צריכים להמשיך ולשפר את השירות ובעיקר לתת לנו סיבה להאמין שהם לא סתם "מרוויחים עלינו" עם עמלות שורה ודמי ניהול.
אבל לצד השינוי בשירות ובמדיניות, גם לשינוי בטון ובסגנון, שמגיע עם שיר בלב ועט ביד, בהחלט יש מקום. עכשיו רק נחכה לבנק הפועלים שיהפוך את "כמה קשה להחליט" של פבלו רוזנברג, לשיר שמסביר איך פועלים איתך בכל החלטה.
- 1.עדי 03/02/2018 20:35הגב לתגובה זוhttps://www.youtube.com/watch?v=AYKuJgf-XEo&t=74s
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
