הג'וב הבא: סופי מלניק תוביל את השיווק של אאוטבריין בישראל, מזרח אירופה ואסיה
חודש וחצי לאחר שפרשה מתפקידה כסמנכ"ל האסטרטגיה של משרד הפרסום יהושע TBWA, סופי מלניק-אמיתי מקבלת לידיה ג'וב נחשק כשהיא מצטרפת לחברת המלצות התוכן אאוטבריין בה תוביל את השיווק של אאוטבריין בישראל, APAC ו- EEMEA. במסגרת תפקידה תפקח מלניק-אמיתי על פעולות השיווק ותנהל צוות של מנהלי שיווק, בישראל, מזרח אירופה, אפריקה, אוסטרליה, ניו זילנד, סינגפור ויפן.
באאוטבריין מציינים כי גיוסה של מלניק-אמיתי נעשה במקביל לתכניות שמגבשת החברה לשלב הצמיחה הבא שלה. על פי נתוני החברה, אאוטבריין מגישה כיום כ-250 מיליארד המלצות תוכן בחודש ומגיעה ליותר מ-557 מיליון משתמשים ייחודיים ברחבי העולם. לדברי איתן גלאי, מנכ"ל אאוטבריין אינטרנשיונל: "סופי היא אשת שיווק ואסטרטגיה מנוסה ומוכשרת. היא רכשה את כישוריה בדיוק בתעשייה שבה אנו פועלים, בכל תחומי הפרקטיקה השיווקית, הן בשווקים מתעוררים והן בשווקים מסורתיים. היא מצטרפת לחברה ברגע מכריע באבולוציה של המותג שלנו. אנו מרוצים מתוצאות החיפוש לתפקיד זה".
מלניק-אמיתי מגיעה לאאוטבריין עם כ-17 שנות ניסיון מעשי בשיווק ופרסום ואסטרטגיה לבניית מותגים. כאמור, בתפקידה הקודם היא שימשה כסמנכ"לית אסטרטגיה ביהושע TBWA. לפני כן עבדה עם JWT BKK בתאילנד, מקאן בתל-אביב וכמייסדת שותפה ויזמית בחברות חדשניות. השכלתה האקדמית כוללת תואר ראשון (BA) ביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני (MBA) מבית הספר הגבוה לתעשייה וניהול בפריז HEC.
בשיחה עם אייס אומרת מלניק על המעבר מפרסום לשיווק: "קודם כל אני לא אשת פרסום קלאסית. הרזומה שלי שכולל כמה שנים של ניהול שיווק ושותפות במיזמים, מאפשר לי להבין הן את צד הלקוח והן את השיווק. יתרה מכך, במסגרת העבודה במחלקות אסטרטגיה של משרדי פרסום יש נדבך גדול שסובב סביב פיתוח אסטרטגיה, כתיבת תכניות שיווק עם הלקוחות ועוד".
- מה קורה במניות האד טק הישראליות והאם הן מעניינות?
- אאוטבריין פספסה את הצפי בדוחות; המניה נופלת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגיוס של מלניק ממשיך ומרחיב את תופעת המעבר של פרסומאים בכירים לגופי תוכן ומדיה כגון פייסבוק, גוגל, יוטיוב וכעת גם אאוטבריין. מלניק נחשבת לפרסומאית הבכירה ביותר שגויסה על ידי אאוטבריין, אך לא הראשונה. קדמו לה בוגרי ענף הפרסום שהגיעו ממקאן תל אביב ומשמשים בתפקידי ניהול לקוחות. "המגמה מאוד ברורה" אומרת מלניק, "אם אתה אסקימוסי, יותר קל לך לקנות קרח מאסקימוסים. אני מבינה את הלקוחות ואת משרדי הפרסום והתפקיד שלי בארץ ובעולם יהיה לבנות ולהדק את סיפור המותג והצעת הערך של אאוטבריין ובנוסף להבין ולתת פתרון מותאם אישית למותגים וסוכנויות".
אאוטבריין פועל ב-2 מישורים מרכזיים: מחלקת הפיתוח עסקי שכוללת עבודה מול פאבלישרים (אתרים, קבוצות מדיה, מו"לים) ובמקביל עבודה מול מותגים, חברות ומפרסמים וסוכנויות הפרסום. בכל מחלקה מועסקים אנשי מכירות שאחראים לתחומם באופן נפרד. לצד מלניק מעסיקה החברה שני עובדים נוספים באותו התפקיד אשר פועלים במדנות אחרות בעולם ויחד מכסים את כל הנקודות שבהן אאוטבריין פועלת. מעליהם מפקח על הפעילות מנהל שיווק גלובלי שממוקם בניו יורק, ובנוסף, בכל מדינה מועסק מנהל שיווק מקומי.
מערכות המלצת התוכן של אאוטבריין המותאמות אישית לגולש מותקנות על אתרי האינטרנט המובילים בעולם ובישראל, כולל CNN, Le Monde, ESPN, Fox News, The Guardian, Slate, The Telegraph, New York Post, Sky News and Time Inc ועוד. החברה הוקמה ב- 2006 ופועלת מהמטה אותו קבעה בניו-יורק וממשרדים נוספים בעולם, כולל אנגליה, צרפת, ישראל, אוסטרליה, סינגפור ויפן. מרכז הפיתוח של החברה ממוקם בישראל. עד כה גייסה החברה כ-100 מיליון דולר ובין משקיעיה הגדולים נמנות הקרנות לייטספיד, כרמל ונצ'רס, ג'מיני, גלנרוק, אינדקס, הרבורווסט ורודיום.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- 5.אוה 14/04/2016 07:36הגב לתגובה זושיהיה המון המון בהצלחה אחותי!
- קובי אברג'יל 19/03/2017 15:18הגב לתגובה זולמדנו יחד בחוג ליחסים בינלאומיים בירושלים צרי קשר י
- 4.א. 12/04/2016 21:45הגב לתגובה זומקצוענות אמיתית לצד אישיות מדהימה. המון בהצלחה!
- 3.אני ראשון 12/04/2016 16:44הגב לתגובה זולא מכיר אותה
- 2.נ.ג 12/04/2016 13:39הגב לתגובה זוכאחד שלא קשור לאאוטבריין ולא מכיר את סופי, אני יכול להגיד ששני הצדדים הרוויחו.
- 1.אסטרטגית על ומקצוענית מדהימה (ל"ת)פלנר 12/04/2016 12:32הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
