סופי מלניק
צילום: עופר חג'יוב
פרסום ראשון

הג'וב הבא: סופי מלניק תוביל את השיווק של אאוטבריין בישראל, מזרח אירופה ואסיה

גיוסה של מלניק-אמיתי נעשה במקביל לתכניות שמגבשת אאוטבריין לשלב הצמיחה הבא שלה. "אני מבינה את הלקוחות ואת משרדי הפרסום והתפקיד שלי בארץ ובעולם יהיה לבנות ולהדק את סיפור המותג"
משה בנימין | (6)

חודש וחצי לאחר שפרשה מתפקידה כסמנכ"ל האסטרטגיה של משרד הפרסום יהושע TBWA, סופי מלניק-אמיתי מקבלת לידיה ג'וב נחשק כשהיא מצטרפת לחברת המלצות התוכן אאוטבריין בה תוביל את השיווק של אאוטבריין בישראל, APAC ו- EEMEA. במסגרת תפקידה תפקח מלניק-אמיתי על פעולות השיווק ותנהל צוות של מנהלי שיווק, בישראל, מזרח אירופה, אפריקה, אוסטרליה, ניו זילנד, סינגפור ויפן.

באאוטבריין מציינים כי גיוסה של מלניק-אמיתי נעשה במקביל לתכניות שמגבשת החברה לשלב הצמיחה הבא שלה. על פי נתוני החברה, אאוטבריין מגישה כיום כ-250 מיליארד המלצות תוכן בחודש ומגיעה ליותר מ-557 מיליון משתמשים ייחודיים ברחבי העולם. לדברי איתן גלאי, מנכ"ל אאוטבריין אינטרנשיונל: "סופי היא אשת שיווק ואסטרטגיה מנוסה ומוכשרת. היא רכשה את כישוריה בדיוק בתעשייה שבה אנו פועלים, בכל תחומי הפרקטיקה השיווקית, הן בשווקים מתעוררים והן בשווקים מסורתיים. היא מצטרפת לחברה ברגע מכריע באבולוציה של המותג שלנו. אנו מרוצים מתוצאות החיפוש לתפקיד זה".

 

מלניק-אמיתי מגיעה לאאוטבריין עם כ-17 שנות ניסיון מעשי בשיווק ופרסום ואסטרטגיה לבניית מותגים. כאמור, בתפקידה הקודם היא שימשה כסמנכ"לית אסטרטגיה ביהושע TBWA. לפני כן עבדה עם JWT BKK בתאילנד, מקאן בתל-אביב וכמייסדת שותפה ויזמית בחברות חדשניות. השכלתה האקדמית כוללת תואר ראשון (BA) ביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני (MBA) מבית הספר הגבוה לתעשייה וניהול בפריז HEC. 

בשיחה עם אייס אומרת מלניק על המעבר מפרסום לשיווק: "קודם כל אני לא אשת פרסום קלאסית. הרזומה שלי שכולל כמה שנים של ניהול שיווק ושותפות במיזמים, מאפשר לי להבין הן את צד הלקוח והן את השיווק. יתרה מכך, במסגרת העבודה במחלקות אסטרטגיה של משרדי פרסום יש נדבך גדול שסובב סביב פיתוח אסטרטגיה, כתיבת תכניות שיווק עם הלקוחות ועוד".

הגיוס של מלניק ממשיך ומרחיב את תופעת המעבר של פרסומאים בכירים לגופי תוכן ומדיה כגון פייסבוק, גוגל, יוטיוב וכעת גם אאוטבריין. מלניק נחשבת לפרסומאית הבכירה ביותר שגויסה על ידי אאוטבריין, אך לא הראשונה. קדמו לה בוגרי ענף הפרסום שהגיעו ממקאן תל אביב ומשמשים בתפקידי ניהול לקוחות. "המגמה מאוד ברורה" אומרת מלניק, "אם אתה אסקימוסי, יותר קל לך לקנות קרח מאסקימוסים. אני מבינה את הלקוחות ואת משרדי הפרסום והתפקיד שלי בארץ ובעולם יהיה לבנות ולהדק את סיפור המותג והצעת הערך של אאוטבריין ובנוסף להבין ולתת פתרון מותאם אישית למותגים וסוכנויות". 

אאוטבריין פועל ב-2 מישורים מרכזיים: מחלקת הפיתוח עסקי שכוללת עבודה מול פאבלישרים (אתרים, קבוצות מדיה, מו"לים) ובמקביל עבודה מול מותגים, חברות ומפרסמים וסוכנויות הפרסום. בכל מחלקה מועסקים אנשי מכירות שאחראים לתחומם באופן נפרד. לצד מלניק מעסיקה החברה שני עובדים נוספים באותו התפקיד אשר פועלים במדנות אחרות בעולם ויחד מכסים את כל הנקודות שבהן אאוטבריין פועלת. מעליהם מפקח על הפעילות מנהל שיווק גלובלי שממוקם בניו יורק, ובנוסף, בכל מדינה מועסק מנהל שיווק מקומי. 

מערכות המלצת התוכן של אאוטבריין המותאמות אישית לגולש מותקנות על אתרי האינטרנט המובילים בעולם ובישראל, כולל CNN, Le Monde, ESPN, Fox News, The Guardian, Slate, The Telegraph, New York Post, Sky News and Time Inc ועוד. החברה הוקמה ב- 2006 ופועלת מהמטה אותו קבעה בניו-יורק וממשרדים נוספים בעולם, כולל אנגליה, צרפת, ישראל, אוסטרליה, סינגפור ויפן. מרכז הפיתוח של החברה ממוקם בישראל. עד כה גייסה החברה כ-100 מיליון דולר ובין משקיעיה הגדולים נמנות הקרנות לייטספיד, כרמל ונצ'רס, ג'מיני, גלנרוק, אינדקס, הרבורווסט ורודיום.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אוה 14/04/2016 07:36
    הגב לתגובה זו
    שיהיה המון המון בהצלחה אחותי!
  • קובי אברג'יל 19/03/2017 15:18
    הגב לתגובה זו
    למדנו יחד בחוג ליחסים בינלאומיים בירושלים צרי קשר י
  • 4.
    א. 12/04/2016 21:45
    הגב לתגובה זו
    מקצוענות אמיתית לצד אישיות מדהימה. המון בהצלחה!
  • 3.
    אני ראשון 12/04/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    לא מכיר אותה
  • 2.
    נ.ג 12/04/2016 13:39
    הגב לתגובה זו
    כאחד שלא קשור לאאוטבריין ולא מכיר את סופי, אני יכול להגיד ששני הצדדים הרוויחו.
  • 1.
    אסטרטגית על ומקצוענית מדהימה (ל"ת)
    פלנר 12/04/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.