סופי מלניק
צילום: עופר חג'יוב
פרסום ראשון

הג'וב הבא: סופי מלניק תוביל את השיווק של אאוטבריין בישראל, מזרח אירופה ואסיה

גיוסה של מלניק-אמיתי נעשה במקביל לתכניות שמגבשת אאוטבריין לשלב הצמיחה הבא שלה. "אני מבינה את הלקוחות ואת משרדי הפרסום והתפקיד שלי בארץ ובעולם יהיה לבנות ולהדק את סיפור המותג"
משה בנימין | (6)

חודש וחצי לאחר שפרשה מתפקידה כסמנכ"ל האסטרטגיה של משרד הפרסום יהושע TBWA, סופי מלניק-אמיתי מקבלת לידיה ג'וב נחשק כשהיא מצטרפת לחברת המלצות התוכן אאוטבריין בה תוביל את השיווק של אאוטבריין בישראל, APAC ו- EEMEA. במסגרת תפקידה תפקח מלניק-אמיתי על פעולות השיווק ותנהל צוות של מנהלי שיווק, בישראל, מזרח אירופה, אפריקה, אוסטרליה, ניו זילנד, סינגפור ויפן.

באאוטבריין מציינים כי גיוסה של מלניק-אמיתי נעשה במקביל לתכניות שמגבשת החברה לשלב הצמיחה הבא שלה. על פי נתוני החברה, אאוטבריין מגישה כיום כ-250 מיליארד המלצות תוכן בחודש ומגיעה ליותר מ-557 מיליון משתמשים ייחודיים ברחבי העולם. לדברי איתן גלאי, מנכ"ל אאוטבריין אינטרנשיונל: "סופי היא אשת שיווק ואסטרטגיה מנוסה ומוכשרת. היא רכשה את כישוריה בדיוק בתעשייה שבה אנו פועלים, בכל תחומי הפרקטיקה השיווקית, הן בשווקים מתעוררים והן בשווקים מסורתיים. היא מצטרפת לחברה ברגע מכריע באבולוציה של המותג שלנו. אנו מרוצים מתוצאות החיפוש לתפקיד זה".

 

מלניק-אמיתי מגיעה לאאוטבריין עם כ-17 שנות ניסיון מעשי בשיווק ופרסום ואסטרטגיה לבניית מותגים. כאמור, בתפקידה הקודם היא שימשה כסמנכ"לית אסטרטגיה ביהושע TBWA. לפני כן עבדה עם JWT BKK בתאילנד, מקאן בתל-אביב וכמייסדת שותפה ויזמית בחברות חדשניות. השכלתה האקדמית כוללת תואר ראשון (BA) ביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני (MBA) מבית הספר הגבוה לתעשייה וניהול בפריז HEC. 

בשיחה עם אייס אומרת מלניק על המעבר מפרסום לשיווק: "קודם כל אני לא אשת פרסום קלאסית. הרזומה שלי שכולל כמה שנים של ניהול שיווק ושותפות במיזמים, מאפשר לי להבין הן את צד הלקוח והן את השיווק. יתרה מכך, במסגרת העבודה במחלקות אסטרטגיה של משרדי פרסום יש נדבך גדול שסובב סביב פיתוח אסטרטגיה, כתיבת תכניות שיווק עם הלקוחות ועוד".

הגיוס של מלניק ממשיך ומרחיב את תופעת המעבר של פרסומאים בכירים לגופי תוכן ומדיה כגון פייסבוק, גוגל, יוטיוב וכעת גם אאוטבריין. מלניק נחשבת לפרסומאית הבכירה ביותר שגויסה על ידי אאוטבריין, אך לא הראשונה. קדמו לה בוגרי ענף הפרסום שהגיעו ממקאן תל אביב ומשמשים בתפקידי ניהול לקוחות. "המגמה מאוד ברורה" אומרת מלניק, "אם אתה אסקימוסי, יותר קל לך לקנות קרח מאסקימוסים. אני מבינה את הלקוחות ואת משרדי הפרסום והתפקיד שלי בארץ ובעולם יהיה לבנות ולהדק את סיפור המותג והצעת הערך של אאוטבריין ובנוסף להבין ולתת פתרון מותאם אישית למותגים וסוכנויות". 

אאוטבריין פועל ב-2 מישורים מרכזיים: מחלקת הפיתוח עסקי שכוללת עבודה מול פאבלישרים (אתרים, קבוצות מדיה, מו"לים) ובמקביל עבודה מול מותגים, חברות ומפרסמים וסוכנויות הפרסום. בכל מחלקה מועסקים אנשי מכירות שאחראים לתחומם באופן נפרד. לצד מלניק מעסיקה החברה שני עובדים נוספים באותו התפקיד אשר פועלים במדנות אחרות בעולם ויחד מכסים את כל הנקודות שבהן אאוטבריין פועלת. מעליהם מפקח על הפעילות מנהל שיווק גלובלי שממוקם בניו יורק, ובנוסף, בכל מדינה מועסק מנהל שיווק מקומי. 

מערכות המלצת התוכן של אאוטבריין המותאמות אישית לגולש מותקנות על אתרי האינטרנט המובילים בעולם ובישראל, כולל CNN, Le Monde, ESPN, Fox News, The Guardian, Slate, The Telegraph, New York Post, Sky News and Time Inc ועוד. החברה הוקמה ב- 2006 ופועלת מהמטה אותו קבעה בניו-יורק וממשרדים נוספים בעולם, כולל אנגליה, צרפת, ישראל, אוסטרליה, סינגפור ויפן. מרכז הפיתוח של החברה ממוקם בישראל. עד כה גייסה החברה כ-100 מיליון דולר ובין משקיעיה הגדולים נמנות הקרנות לייטספיד, כרמל ונצ'רס, ג'מיני, גלנרוק, אינדקס, הרבורווסט ורודיום.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אוה 14/04/2016 07:36
    הגב לתגובה זו
    שיהיה המון המון בהצלחה אחותי!
  • קובי אברג'יל 19/03/2017 15:18
    הגב לתגובה זו
    למדנו יחד בחוג ליחסים בינלאומיים בירושלים צרי קשר י
  • 4.
    א. 12/04/2016 21:45
    הגב לתגובה זו
    מקצוענות אמיתית לצד אישיות מדהימה. המון בהצלחה!
  • 3.
    אני ראשון 12/04/2016 16:44
    הגב לתגובה זו
    לא מכיר אותה
  • 2.
    נ.ג 12/04/2016 13:39
    הגב לתגובה זו
    כאחד שלא קשור לאאוטבריין ולא מכיר את סופי, אני יכול להגיד ששני הצדדים הרוויחו.
  • 1.
    אסטרטגית על ומקצוענית מדהימה (ל"ת)
    פלנר 12/04/2016 12:32
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.