סופי מלניק
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

לאחר שנתיים ביהושע TBWA: סמנכ"ל האסטרטגיה סופי מלניק פורשת מתפקידה

רשמית, מלניק תסיים את דרכה במשרד הפרסום במהלך החודש הקרוב, כאשר היעד הבא שלה צפוי להיות בחברה בינלאומית שתחום עיסוקה משיק לפרסום
משה בנימין | (9)

לאחר שנתיים ביהושע TBWA, סמנכ"ל האסטרטגיה של המשרד סופי מלניק פורשת מתפקידה. רשמית, מלניק תסיים את דרכה במשרד הפרסום במהלך החודש הקרוב, כאשר היעד הבא שלה צפוי להיות בחברה בינלאומית שתחום עיסוקה משיק לפרסום - כך נודע לאייס. 

את דרכה בענף הפרסום החלה מלניק במקביל ללימודי התואר השני שלה במנהל עסקים בפאריז. תפקידה הראשון היה ב-y&r פאריז, אליו הצטרפה כמתמחה במסגרת הלימודים ולבסוף נשארה לעבוד בו למשך שנתיים בתפקידי אסטרטגיה כשטיפלה בין השאר בתקציב דנונה הבינלאומי. עם חזרתה לארץ הצטרפה למקאן אריקסון שבו עבדה עד 2003. התחנה הבאה שלה החזירה אותה לחו"ל - והפעם ל-jwt תאילנד שממנו שבה לישראל ב-2009.

בשנים אלו ועד שהצטרפה ליהושע ב-2014 עבדה מלניק כפרילאנס והשכירה את שירותיה למשרדי פרסום וחברות פרטיות בתחום הייעוץ השיווקי, מיתוג, B2B, B2C ועוד. לדבריה "לפני שנתיים החלטתי שזה הזמן לחזור לענף והתחלתי לבדוק את האופציות השונות - אז פגשתי את עינת (יוזנט רביד, מנכ"לית יהושע, מ"ב)  שלא הכרתי לפני והחלטתי שזה המקום המתאים לי ללמוד בו ולהתפתח בו, ואכן כך היה לשנתיים מדהימות".

כשהצטרפה ליהושע מלניק תפסה את מקומו של עופר ברנר כסמנכ"לית האסטרטגיה והחלה לבנות את המחלקה בדמותה. תחת ניהולה מחלקת האסטרטגיה של יהושע מונה 5 עובדים כולל מלניק - לא דבר מובן מאליו בענף המקומי שלא מרבה להקצות תקני אסטרטגיה. השריד היחיד שנשאר לעבוד איתה הוא תומר כהן שמשמש כפלנר בכיר במשרד ובנוסף כוללת המחלקה את שירלי קימלמן, נמרוד סוזין ואבישי אליהו

נכון לעכשיו טרם החליטו ביהושע מי יהיה היורש של מלניק בתפקידה. על פניו המחלקה נותרה עם 4 עובדים שמתוכם אחד מהם יכול לזכות בקידום, אך מטבע הדברים המשרד עשוי דווקא לבחור בחלופה מבחוץ עם גיוסו של שחקן רכש בסדר הגודל של מלניק.  

מלניק אמרה היום לאייס: "היה לי ממש טוב ביהושע ואני נפרדת מהמשרד כדי להמשיך בהתפתחות האישית ולא ממקום של מיצוי. הייתי שותפה למהלכים חשובים רבים, מוכרים וגם כאלו שזכו לפחות כותרות. אני יכולה לומר שהלקוחות שאיתם עבדתי ביהושע מקסימים, ותודה גדולה גם לרמי ועינת. אם ההצעה הזו לא היתה מגיעה לא הייתי ממהרת לעזוב".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    or 01/03/2016 10:07
    הגב לתגובה זו
    מהנדירות שיש להן שילוב של תבונה, אנושיות ואינטגריטי - זוכה מי שלקח אותה
  • 8.
    ליאור 25/02/2016 18:02
    הגב לתגובה זו
    לא מכיר אותה, אבל זה לא משנה, שיהיה לה רק בהצלחה.
  • 7.
    אוה 25/02/2016 11:20
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה בדרכך החדשה . אין עלייך! הרוויחו בגדול!
  • 6.
    נשמוש 25/02/2016 08:44
    הגב לתגובה זו
    סופי המוכשרת המון בהצלחה כל מי שעבד אותך ביהושע יכול להתגאות בכבוד שנפל בחלקו הלאה לאתגר הבא אז תורידי תתיק ותתחילי לעבוד
  • 5.
    ירון 25/02/2016 00:51
    הגב לתגובה זו
    כבוד ליהושע על שידעו לבחור אנשים נכונים, כבוד לארגון החדש ש"דג" אותה. עכשיו נותר למקום החדש להקשיב לה ולפנות מקום לשינויים שהיא תביא, בלי להתווכח כמו שנהוג בברנז'ה. (אחד שמכיר בערך של אנשים שיודעים לחשוב נכון).
  • 4.
    היא נשמעת תותחית, כל הכבוד (ל"ת)
    פלנר מתחיל 24/02/2016 23:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    גיל 24/02/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
    סופי היקרה, החכמה והמדהימה היה תענוג צרוף לעבוד איתך נהניתי מכל פיצוח וקונספט ופינג פונג בהצלחה
  • 2.
    מירן 24/02/2016 21:15
    הגב לתגובה זו
    ככה יפה מבפנים. חכמה, צנועה נטולת אגו ומקצוענית. בהצלחה גדולה סופי.
  • 1.
    עופר 24/02/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
    תותחית, מקצועית, מקסימה. בהצלחה לאן שלא תלכי!!!
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.