צפירת הרגעה למנויים: 'מעריב' קיבל אישור זמני להפצה באמצעות 'בר הפצה'

עם סגירת 'גל מעתון', פנו אנשיו של המו"ל בן צבי לממונה על ההגבלים העסקיים לקבלת אישור זמנית להפצה באמצעות החברה שעובדת עם 'ידיעות'
אלכסנדר כץ | (3)

הממונה על ההגבלים העסקיים, אישר הלילה (יום ב') למעריב לעבוד באופן זמני עם חברת בר הפצה, על מנת להפיץ את העיתון מחר בבוקר ובימים הקרובים למנויים. ההחלטה זו נבעה בעקבות סגירתה של חברת ההפצה של 'מעריב' - 'גל מעתון', ופיטורי 450 עובדיה.

שלמה בן-צבי, באמצעות עורכי הדין דוני טולידאנו ושי דיין ממשרד צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולידאנו ושות', טען כי לא ניתן היה להמשיך את הפעל 'גל מעתון', וכדי הפסקת הפצת 'מעריב' תביא לפגיעה חמודה במוניטין של העיתון.

במכתב ששלחה הערב עו"ד שני רפופורט מהמחלקה המשפטית של הממונה, נכתב כי "על רקע נסיבות העניין הרינו להודיעכם כי רשות ההגבלים העסקיים לא תנקוט צעדי אכיפה על פי חוק ההגבלים העסקיים בגין שיתוף הפעולה כאמור... עד למתן החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים בבקשת הפטור, ובכפוף לכך ש'מקור ראשון' תחדל מלהפיץ את העיתונים באמצעות בר הפצה בתוך 24 שעות מעת שהממונה על ההגבלים עסקיים יורה על כך".

הממונה קבע כי על בר הפצה לחתום על הסכם סודיות למניעת זליגת סודות מקצועיים של 'מעריב', וזאת על רקע היותה של החברה מפיצה גם של 'ידיעות אחרונות'.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עוד נשארו מנויים? העיתון לא קיים בעולם הפרסום (ל"ת)
    פרסומאי 15/05/2013 20:47
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ירון 14/05/2013 15:12
    הגב לתגובה זו
    כל מי שנשאר מנוי זה מי שאין לו כוח להתקשר למחלקת מנויים להמתין 30 דקות ואז שינתקו אותו אז ככה שנראה לי שהם מאוכזבים קצת
  • 1.
    נניח שהעתןנים יופצו . מי יחלק אותם? האם המחלק (ל"ת)
    מובטל ומפוטר 14/05/2013 00:05
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.