נדב רביב
צילום: דודו בכרב
דעה

צדק חברתי מקאן: המפרסמים מגיבים למחאה וזוכים בפרסים

נדב רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב בטרייבל DDB במבט מעניין על פסטיבל קאן. תנועת המחאה העולמית הכריחה מפרסמים לעלות על הגל ולהגיב לסיטואציה
נדב רביב | (12)

דמיינו גל צונאמי בגובה 3 קומות שבא לשטוף את החוף... מה תעדיפו? להיות שובר גלים ולנסות להתמודד מולו או להיות גולש שתופס עליו גל ומתקדם קילומטרים. ברוכים הבאים לשורת הקמפיינים המצטיינים בעולם שבחרו לתפוס גל על תחושת ה"צדק חברתי" בעולם - ולמכור מוצרים, מכרטיס אשראי ועד פחית קולה. שיעור בפרסום. קהילתי. למוצרי צריכה ולא רק לעמותת מלכ"ר...

AMEX

-אמריקן אקספרס. מתחייבים למען העסקים הקטנים.

-גרנד פרי בקטגוריית הדיירקט.

דווקא בשנת מיתון, הכי קשה לעסקים הקטנים שאין להם מספיק הון התחלתי להתמודד מול המותגים הגדולים. בשביל זה יש את אמריקן אקספרס שבאה לעזור להם בהלוואות עסק וכו'. אז איך מביאים את קהל העסקים הקטנים (SMB) למותג? בחיבור רגשי ומותגי: עמוד פייסבוק בו ציבור הצרכנים מתחייב (Pleadge!) לקנות ביום שבת רק בבתי העסק הקטנים! Small Business Saturday.

לחצו למעבר לקייס סטאדי המלא: AMEX

הקמפיין של דיגיטס וקריספין פורטר האמריקאיים צבר אהדה (ואהבה) ציבורית כ"כ רחבה, שאפילו הנשיא אובמה צייץ בטוויטר, שגם הוא שותף. כך הפך המותג את רגשות הציבור לצדק חברתי, למנוף עסקי לקהל היעד שלו, העסקים הקטנים, ומינוף למותג עצמו, כמובן.

קרייזלר

-דווקא ברגעים קשים, ממשיכים לחשוב על העתיד.

-זהב בקטגוריית קריאייטיב אפקטיבי.

בעולם סושיאל ודיגיטל, מותג הרכב האמריקאי, הכין תחמושת להפגיז בסופרבול של 2011. סרט של 2 דקות בכיכובו של אמינם, יליד דטרויט, המספר על האישיות החזקה שעומדת יציבה ברגעים קשים. של המותג. של העיר. של אמריקה הסרט עורר את התקשורת ואת הסושיאל ויצר חיבור חזק בין רגשות צדק חברתי למותג. לא סתם המותג לקח זהב בקריאייטיב שהפך לאפקטיב.

תוניסיה

-הדיקטטור חזר...אל תתנו לזה לקרות.

-זהב בקטגוריית פרומו.

בעולם שבו הרגישות הפוליטית גבוהה ביותר, בטח במדינה שלראשונה מתנסה בבחירות דמוקרטיות, איך גורמים להביא יותר אזרחים לקלפיות בבחירות? באמצעות טיזינג פוליטי. יום אחד, עלה שלט חוצות ענק בכיכוב הדיקטטור של תוניס, בן עלי. הדבר גרר הפגנת רחוב ספונטנית ובה אזרחים זועמים תלשו את הפוסטר ונחשף הפוסטר שמאחורי השלט שקרא לאזרחים "דירקטורים יכולים לחזור. בואו להצביע ולנצל את זכותכם הדמוקרטית". כך הזעם הפוליטי נהפך לכלי בקמפיין.

חיסון לילדים

-כשמדברים על מחדל חברתי, זה כבר הצעד הראשון לפיתרון.

-ברונזה בקטגוריית יאנג סייבר.

לחצו למעבר לבאנר

כשמדברים על תופעה, זה כבר הצעד הראשון בדרך לפיתרון - בבאנר אינטראקטיבי של צמד קריאייטיב מסאצ'י איטליה שהביאו פתרון חכם ומיוחד להמחיש כמה הדיבור הפוליטי של כולנו ברשתות החברתיות ובטוקבקים בתקשורת - הם כבר ההתחלה בפתרון הבעיה.

בנטון

-מנהיגי העולם, התאחדו [או תתייחדו...]

-גרנד פרי בקטגוריית הפרינט.

בעולם של מחאה חברתית, אין כמו שינוי במפה הפוליטית בצורה ויזואלית... למשוך תשומת לב בציבור. קמפיין פרינט פרובוקטיבי (ומאוד ויראלי) של משרד הפרסום The מאמסטרדם. גם ביבי ואבו מאזן מככבים. ברמות ששרה אולי מקנאה...

קוקה קולה

-Sharing is caring

-גרנד פרי בקטגוריית העיצוב.

שיתופיות. במקום שווה. כשהמותג הוא התוכן שעובר מיד ליד.

אין משפט יותר מסכם למאמר הזה מהתמונה הזו ששווה אלף מילים :)

הכותב הוא סמנכ"ל הקריאייטב בטרייבל DDB מבית זרמון DDB

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    nothing at all 27/06/2012 00:58
    הגב לתגובה זו
    צחקתי בקול רם מאוד.
  • 9.
    מישהו כאן מכיר את נדב? (ל"ת)
    25/06/2012 19:00
    הגב לתגובה זו
  • עוד אחד שחושב שהוא מינימום מקסימום... (ל"ת)
    כן נו 26/06/2012 00:08
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    עמיצ'י 25/06/2012 17:32
    הגב לתגובה זו
    רק צחוקים
  • 7.
    נדב- אחלה כתבה (ל"ת)
    רועי 25/06/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גרציאנ 25/06/2012 14:56
    הגב לתגובה זו
    לייזה מתגעגעת
  • 5.
    נדב באמת איש מבריק וטוב (ל"ת)
    25/06/2012 14:47
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קצר וקולע!!! (ל"ת)
    תותח 25/06/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מעולה! יופי של מאמר (ל"ת)
    אופיר 25/06/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מאמר מצוין של איש מבריק! (ל"ת)
    מירן פחמן 25/06/2012 13:49
    הגב לתגובה זו
  • מירן פחמן (הפעם באמת 25/06/2012 17:58
    הגב לתגובה זו
    אבל אני מסכים עם זה שנדב הוא איש מבריק, חרוץ וקריאיטיבי בטירוף.
  • 1.
    (ל"ת)
    כמה שילמת בשביל זה? 25/06/2012 12:59
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.