נדב רביב
צילום: דודו בכרב
דעה

צדק חברתי מקאן: המפרסמים מגיבים למחאה וזוכים בפרסים

נדב רביב, סמנכ"ל הקריאייטיב בטרייבל DDB במבט מעניין על פסטיבל קאן. תנועת המחאה העולמית הכריחה מפרסמים לעלות על הגל ולהגיב לסיטואציה
נדב רביב | (12)

דמיינו גל צונאמי בגובה 3 קומות שבא לשטוף את החוף... מה תעדיפו? להיות שובר גלים ולנסות להתמודד מולו או להיות גולש שתופס עליו גל ומתקדם קילומטרים. ברוכים הבאים לשורת הקמפיינים המצטיינים בעולם שבחרו לתפוס גל על תחושת ה"צדק חברתי" בעולם - ולמכור מוצרים, מכרטיס אשראי ועד פחית קולה. שיעור בפרסום. קהילתי. למוצרי צריכה ולא רק לעמותת מלכ"ר...

AMEX

-אמריקן אקספרס. מתחייבים למען העסקים הקטנים.

-גרנד פרי בקטגוריית הדיירקט.

דווקא בשנת מיתון, הכי קשה לעסקים הקטנים שאין להם מספיק הון התחלתי להתמודד מול המותגים הגדולים. בשביל זה יש את אמריקן אקספרס שבאה לעזור להם בהלוואות עסק וכו'. אז איך מביאים את קהל העסקים הקטנים (SMB) למותג? בחיבור רגשי ומותגי: עמוד פייסבוק בו ציבור הצרכנים מתחייב (Pleadge!) לקנות ביום שבת רק בבתי העסק הקטנים! Small Business Saturday.

לחצו למעבר לקייס סטאדי המלא: AMEX

הקמפיין של דיגיטס וקריספין פורטר האמריקאיים צבר אהדה (ואהבה) ציבורית כ"כ רחבה, שאפילו הנשיא אובמה צייץ בטוויטר, שגם הוא שותף. כך הפך המותג את רגשות הציבור לצדק חברתי, למנוף עסקי לקהל היעד שלו, העסקים הקטנים, ומינוף למותג עצמו, כמובן.

קרייזלר

-דווקא ברגעים קשים, ממשיכים לחשוב על העתיד.

-זהב בקטגוריית קריאייטיב אפקטיבי.

בעולם סושיאל ודיגיטל, מותג הרכב האמריקאי, הכין תחמושת להפגיז בסופרבול של 2011. סרט של 2 דקות בכיכובו של אמינם, יליד דטרויט, המספר על האישיות החזקה שעומדת יציבה ברגעים קשים. של המותג. של העיר. של אמריקה הסרט עורר את התקשורת ואת הסושיאל ויצר חיבור חזק בין רגשות צדק חברתי למותג. לא סתם המותג לקח זהב בקריאייטיב שהפך לאפקטיב.

תוניסיה

-הדיקטטור חזר...אל תתנו לזה לקרות.

-זהב בקטגוריית פרומו.

בעולם שבו הרגישות הפוליטית גבוהה ביותר, בטח במדינה שלראשונה מתנסה בבחירות דמוקרטיות, איך גורמים להביא יותר אזרחים לקלפיות בבחירות? באמצעות טיזינג פוליטי. יום אחד, עלה שלט חוצות ענק בכיכוב הדיקטטור של תוניס, בן עלי. הדבר גרר הפגנת רחוב ספונטנית ובה אזרחים זועמים תלשו את הפוסטר ונחשף הפוסטר שמאחורי השלט שקרא לאזרחים "דירקטורים יכולים לחזור. בואו להצביע ולנצל את זכותכם הדמוקרטית". כך הזעם הפוליטי נהפך לכלי בקמפיין.

חיסון לילדים

-כשמדברים על מחדל חברתי, זה כבר הצעד הראשון לפיתרון.

-ברונזה בקטגוריית יאנג סייבר.

לחצו למעבר לבאנר

כשמדברים על תופעה, זה כבר הצעד הראשון בדרך לפיתרון - בבאנר אינטראקטיבי של צמד קריאייטיב מסאצ'י איטליה שהביאו פתרון חכם ומיוחד להמחיש כמה הדיבור הפוליטי של כולנו ברשתות החברתיות ובטוקבקים בתקשורת - הם כבר ההתחלה בפתרון הבעיה.

בנטון

-מנהיגי העולם, התאחדו [או תתייחדו...]

-גרנד פרי בקטגוריית הפרינט.

בעולם של מחאה חברתית, אין כמו שינוי במפה הפוליטית בצורה ויזואלית... למשוך תשומת לב בציבור. קמפיין פרינט פרובוקטיבי (ומאוד ויראלי) של משרד הפרסום The מאמסטרדם. גם ביבי ואבו מאזן מככבים. ברמות ששרה אולי מקנאה...

קוקה קולה

-Sharing is caring

-גרנד פרי בקטגוריית העיצוב.

שיתופיות. במקום שווה. כשהמותג הוא התוכן שעובר מיד ליד.

אין משפט יותר מסכם למאמר הזה מהתמונה הזו ששווה אלף מילים :)

הכותב הוא סמנכ"ל הקריאייטב בטרייבל DDB מבית זרמון DDB

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    nothing at all 27/06/2012 00:58
    הגב לתגובה זו
    צחקתי בקול רם מאוד.
  • 9.
    מישהו כאן מכיר את נדב? (ל"ת)
    25/06/2012 19:00
    הגב לתגובה זו
  • עוד אחד שחושב שהוא מינימום מקסימום... (ל"ת)
    כן נו 26/06/2012 00:08
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    עמיצ'י 25/06/2012 17:32
    הגב לתגובה זו
    רק צחוקים
  • 7.
    נדב- אחלה כתבה (ל"ת)
    רועי 25/06/2012 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גרציאנ 25/06/2012 14:56
    הגב לתגובה זו
    לייזה מתגעגעת
  • 5.
    נדב באמת איש מבריק וטוב (ל"ת)
    25/06/2012 14:47
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    קצר וקולע!!! (ל"ת)
    תותח 25/06/2012 14:36
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מעולה! יופי של מאמר (ל"ת)
    אופיר 25/06/2012 14:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מאמר מצוין של איש מבריק! (ל"ת)
    מירן פחמן 25/06/2012 13:49
    הגב לתגובה זו
  • מירן פחמן (הפעם באמת 25/06/2012 17:58
    הגב לתגובה זו
    אבל אני מסכים עם זה שנדב הוא איש מבריק, חרוץ וקריאיטיבי בטירוף.
  • 1.
    (ל"ת)
    כמה שילמת בשביל זה? 25/06/2012 12:59
    הגב לתגובה זו
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.