ליאו מסי - שכר של 555 מיליון אירו בארבע שנים
זה היה אמור להתרחש במוקדם או במאוחר - השפעות הקורונה על ענף הכדורגל פוגעת גם בטובים ביותר. שילוב של חוסר הצלחה ספורטיבית של ברצלונה עם צלילה משמעותית בהכנסות בעקבות המגפה גורם היום להנהלת הקבוצה לפרסם את פרטי החוזה של שחקן הכדורגל ליאונל מסי.
מסי משתכר כ-555 מיליון אירו למשך ארבע השנים בהם חתום השחקן בקבוצת הכדורגל של ברצלונה. צריך להגיד, המצב של מסי בברצלונה לא היה יציב במיוחד גם טרם התפרצות המגיפה, אך השפעותיה על הקבוצה החישו את רצונו של יו"ר הקבוצה ג'וזפ מריה ברתומאו להראות לו את הדרך החוצה, אלא אם לא יאפשר לחתימת חוזה חדש מותאם למידות ברצלונה בתקופת הנגיף. החובות של ברצלונה בסך של יותר ממיליארד דולר פשוט לא מאפשרות לה להחזיק שחקן כל כך יקר. מה זה אומר על שאר השחקנים?
מגיפת הקורונה והתפשטות הנגיף באירופה גרמו לסגירה מהותית של רוב ענפי הספורט כמניעת התקהלות. בתוך כך, נפגעו הכנסות קבוצות הכדורגל באופן משמעותי. הכנסות קבוצת כדורגל מגיעות משלושה מקורות: הכנסות טלוויזיה, הכנסות ממשחקים והכנסות מסחריות. מחקר חדש שפורסם בספטמבר 2019 ביקש לבדוק את השפעות הנגיף על השחקנים בפריימר ליג והגיע למסקנה כי סך הכנסות מועדוני הכדורגל צפויים לצנוח בעד כ-30% בשנה הנוכחית. המחקר נעשה בשיתוף של חוקרים שוויצרים מלוזאן וחוקרים מליברפול אנגליה.
עוד נמצא כי במידה שיוקלו חוקי הסגר, ההכנסות צפויות לקטון בכ-18%. במקרה הקל ביותר, ההכנסות צפויות להיפגע ב-13%. המודל של החוקרים מעיד על כך שהוצאות ההעברה ושווי השחקנים הפעילים צפוי לרדת בשיעורים ניכרים. משכורות השחקנים צפויים לרדת ב-27% והשווי העברות שלהם צפוי לרדת ב-12.4%.
- סעודיה רוצה את מסי - כמה מציעים לו והאם הוא יעבור?
- מסי הזניק את השווי של אינטר מיאמי: בדרך לחוזה ענק בקבוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגדולים ייסבלו יותר
בשנים האחרונות, הכסף שולט בכדורגל באופן משמעותי. ככל שהמשחק הפך להיות יותר גלובלי הוא משך מיליארדרים מסביב לעולם שביקשו לרכוש לעצמם קבוצות. לפעמים זה גרם להצלחה בחברה ולעיתים זה התסתיים בכישלון. באנגליה למשל, שולטות ה-Big 6, שש הקבוצות העשירות בליגה מנצ'סטר יונייטד, ארסנל, ליברפול ולידס הן מעצמות העל ההיסטוריות, אליהן הצטרפו בשנים האחרונות צ'לסי ומנצ'סטר סיטי בעזרת כסף גדול שזרם בעיקר מהמפרץ הפרסי.
המחקר מצא שהשחקנים בקבוצות ה-Big 6 ייפגעו יותר מאשר השחקנים ביתר 14 הקבוצות הקטנות והבינוניות עם משכורות צנועות יותר. כך סביר להניח יהיה המצב גם בשאר הקבוצות בליגות הבכירות. הוצאות העברה צפויות להיפגע דווקא על ידי הקבוצות הקטנות שיעדיפו שלא לסחור בתקופה זו, ככל הנראה בגלל אורך נשימה גבוה יותר שנמצא בקבוצות הקטנות.
- 5.יפפיוף (ל"ת)אורי בפלר 01/02/2021 09:37הגב לתגובה זו
- 4.אשר 01/02/2021 08:07הגב לתגובה זומסי הוא מקור ההכנסה העיקרי ,אם לא הבלבדי,באים מכל העולם לצפות במסיברצלונה,בכל העולם צופים בגלל הרב אומן הזה, רדו ממנו קנאים צרי עין !!!
- 3.שווה כל דולר מכניס לקבוצה הרבה יותר ממה שמרוויח (ל"ת)עבורו באים מכל העולם 01/02/2021 07:59הגב לתגובה זו
- 2.מרוויח מינימום 31/01/2021 23:09הגב לתגובה זובעונה שעברה הרי קיצצו לו 30 אחוז כמו ליתר השחקנים והשנה גם לדעתי. אז החוזה מותאם לעידן שלפני הקורונה והפירסום שלו הוא בשביל למשוך כותרת
- 1.י 31/01/2021 17:34הגב לתגובה זוניייל
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
