גילת עברה להפסד; המניה עלתה פי 3
גילת 5.64% היא חברה טובה. האמת שהיא כמעט תמיד היתה חברה טובה. אחת מחברות הטכנולוגיה המשמעותיות הראשונות של ישראל. ובכל זאת היא עברה משבר גדול אחרי בועת הדוט קום, המניה התרסקה בגלל שהבעלים שלה החליטו לקחת אותה להרפתקה מטורפת בתחום שירותי הלווין לבתים. בשורה התחתונה היא נפלה וקמה כשלאורך השנים כבר רכשו אותה פעמיים וברגע האחרון התחרטו. והנה פתאום בינואר 2021 גילו אותה. זינוק של פי 3 בחודש ושווי שיא 1.2 מיליארד דולר (כשלאחרונה היו דיבידנדים של קרוב ל-60 מיליון דולר). רק לפני פחות משנה התבטלה עסקת רכישה בשווי של שליש - הרוכשת פחדה ממשבר הקורנה. אז מה קרה בגילת? כלום. מה שקרה בשוק הוא מאוד פשוט - משקיעים גילו אותה כשבראש המשקיעים חברת ניהול הקרנות ARK שסימנה את גילת כאחת מהחברות המבטיחות בתחום הלווין ובמקביל היא רכשה ממניותיה לקרנות הסל בתחום הלווין (וגם לקרנות אחרות). האם השווי מוצדק? ממש לא בטוח, מה שעולה גם יורד. אבל כשיש הייפ אז לפעמים השווים מנותקים. מה שבטוח הוא שלהבדיל מחברות אחרות, גילת היא עסק אמיתי, עם הכנסות משמעותיות ורווחיות.
גילת פרסמה דוחות פושרים מאוד לרבעון האחרון ולשנה כולה. בהינתן המצב הם אומנם צפויים, אבל הדוחות האלו ממש לא מסבירים את השווי של גילת. החברה המתמחה בטכנולוגיה לרשתות תקשורת לווייניות, דיווחה על נפילה בהכנסות ל-42.6 מיליון דולר בהשוואה ל-78.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019. עם זאת, מדובר על שיפור בהשוואה להכנסות הרבעון השלישי של שנת 2020 בסך 37.3 מיליון דולר.
הרווח התפעולי על בסיס GAAP הסתכם ב-62.7 מיליון דולר, אבל הוא מוטה כלפי מעלה, בהשוואה ל-9.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019 ובהשוואה להפסד תפעולי של 10.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2020; הרווח התפעולי על בסיס GAAP כולל הכנסה נטו בניכוי הוצאות הקשורה להסכם הפשרה עם Comtech בסך של 64.8 מיליון דולר.
ההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכם ב-1.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח תפעולי של 9.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019, שיפור בהשוואה להפסד תפעולי בסך של 1.9 מיליון דולר ברבעון הקודם.
- פי 7 ב-5 שנים - התחזית של קת'י ווד ל-SpaceX, ומה עם טסלה?
- התומכת הכי גדולה של טסלה מוכרת מניות - מימוש רווחים או אובדן אמון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכם ב-1.9 מיליון דולר, או הפסד של 3 סנט למנייה בדילול מלא, בהשוואה לרווח נקי של 9.1 מיליון דולר, או רווח של 16 סנט למנייה בדילול מלא ברבעון הרביעי של שנת 2019, ושיפור בהשוואה להפסד הנקי של 2.6 מיליון דולר, או הפסד של 5 סנט למנייה, כפי שדווח ברבעון הקודם.
ברבעון הרביעי של שנת 2020 ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-1.1 מיליון דולר, בהשוואה ל-EBITDA מתואם של 13.1 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2019; ושיפור בהשוואה ל- EBITDA מתואם של 600 אלף דולר ברבעון הקודם. החברה קיבלה 70 מיליון דולר מ-Comtech בעקבות ביטול המיזוג.
במהלך הרבעון שולם דיבידנד בהיקף של 20 מיליון דולר במזומן לבעלי המניות; כמו כן הוכרז במהלך הרבעון על דיבידנד נוסף של 35 מיליון דולר במזומן אשר שולם בינואר 2021.
- הפד בדרך להורדת ריבית נוספת - אך חושש לאבד שליטה על האינפלציה
- איך השוד בלובר מחזיר לשוק היהלומים את הברק?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
שנת 2020 החלשה - מה צפוי בהמשך?
ההכנסות לשנת 2020 הסתכמו ב-165.9 מיליון דולר לעומת 263.5 מיליון דולר בשנת 2019. ההפסד התפעולי על בסיס Non-GAAP לשנת 2020 הסתכם ב-13.7 מיליון דולר בהשוואה לרווח תפעולי על בסיס Non-GAAP של 29.2 מיליון דולר בשנת 2019. ההפסד הנקי על בסיס Non-GAAP בשנת 2020 הסתכם ב-16.4 מיליון דולר או הפסד של 30 סנט למנייה בדילול מלא בהשוואה לרווח נקי על בסיס Non-GAAP של 24.7 מיליון דולר או רווח של 44 סנט למנייה בדילול מלא בשנת 2019.
ההפסד על בסיס EBITDA מתואם הסתכם ב- 3.3 מיליון דולר, בהשוואה לרווח על בסיס EBITDA מתואם של 40.2 מיליון דולר בשנת 2019.
עדי צפדיה, מנכ"ל גילת רשתות אמר על רקע הדוחות: "במהלך 2020, ובמיוחד במחצית השנייה של השנה, הגענו להישגים טכנולוגיים משמעותיים וסגרנו כמה עסקאות מאוד משמעותיות, אשר ממצבים אותנו היטב לקראת 2021 והלאה. במיוחד זכינו להצלחות ברוב תחומי הצמיחה שלנו, בעיקר בתמסורת סלולרית ו- NGSO.
"זכינו בהסכמי שרות מנוהל רבים אשר יספקו לנו הכנסות חוזרות משמעותיות בשנים הקרובות. בתמסורת 5G – מנוע צמיחה נוסף שלנו, השגנו התקדמות משמעותית, ובמהלך השנה הדגמנו בהצלחה מרובה, מעבר לתעבורת 5G בעזרת לוויין ה- GEO HTS של Thaicom. בנוסף, ביססנו את מעמדנו כחלוצים באספקת מערכות קרקע עבור מערכי לווייני NGSO, עם זכייה ברבעון הרביעי בחוזה עם פוטנציאל הכנסות של מעל ל-50 מיליון דולר לתמיכה במערך לווייני LEO".
"בנוסף, אינטרנט במטוסים, IFC, ימשיך לשחק תפקיד מרכזי בקרב נוסעים בטיסות מסחריות, אני בטוח כי בשעה בה תעשיית התעופה והטיסות המסחריות ימשיכו להתאושש, נראה עלייה משמעותית בדרישה לפתרונות ומוצרי ה-IFC שלנו".
- 6.יורי 17/02/2021 05:53הגב לתגובה זומניה מצויינת, רק עולה, אל תבהלו מיום אחד.תמשיך לטפס עוד ועוד:
- 5.צחי 16/02/2021 15:24הגב לתגובה זולמרות כתבת ההשחרה המיועדת לפגוע בחברה (כהרגלכם בקודש), המניה תמשיך לעלות בהמשך, היות והעסק מבוסס על ציפיות ולא על היסטוריה.
- 4.עליות בגילת לאחרונה תמוהות !!!!!!!!!!!!!!111 (ל"ת)א 16/02/2021 15:24הגב לתגובה זו
- 3.למה הבעלים לא מוכר. הסכים למכור בשליש (ל"ת)סוחר 16/02/2021 15:12הגב לתגובה זו
- 2.אלי 16/02/2021 15:04הגב לתגובה זומתי תלמדו שיש כוחות שוק והם קובעים מה שווה להם תפסיקו ללכלך כל שני וחמישי על מניות שעולות ככה קבע השוק
- 1.אחד העם 16/02/2021 14:54הגב לתגובה זוהסיפור של גילת נשמע טוב, תחום תקשורת לוונית נשמע אפילו יותר טוב , אבל איך מסבירים שהחברה לא מצליחה להרוויח ...
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
