בהמשך לחשיפת ביזפורטל - ביג גלילות מטלטל את הקניונים באזור
ירידה חדה בפדיון של קניון רמת אביב וקניון בעת הכוכבים
בהמשך לחשיפה בביזפורטל לפני כחודש וחצי על הירידה הדרמטית בקניונים במרכז על רקע פתיחת ביג גלילות - המפץ הגדול - פתיחת ביג גלילות הביאה לרעידת אדמה בתחום הקניונים, מתפרסמים כעת נתונים שמחזקים ומאשרים את החשיפה. בקניונים במרכז נרשמה ירידה דרמטית בפדיון. הקניונים הסמוכים יחסית לביג - קניון רמת אביב ושבת הכוכבים סבלו מירידה של כ-17% בפדיון. גם קניונים מרוחקים יותר איבדו פדיון משמעותי וזה בשעה שבראייה ארצית היתה עלייה בפדיון. ביג גלילות פוגע באופן דרמטי בפדיונות באזורים הסמוכים.
היתרונות של מרכז ביג גלילות הן בנגישות, חניה, גודל החנויות והפתיחה בשבת. הפדיון למ"ר נמוך יותר מקניון שבעת הכוכבים וכמובן שמקניון רמת אביב, אבל החנויות גדולות והמחזור שהן מייצרות גבוה יותר והעלויות נמוכות - שכר הדירה נמוך יותר. היתרונות האלו לא ייעלמו ולמרות שברמת אביב מדגישים את "היוקרה" כמה שמבדיל אותם מאחרים, נראה שביג פאשן גלילות משנה את מפת הקמעונאות במרכז.
לאחרונה ראיינו את מנכ"ל מליסרון, אופיר שריד. מליסרון מחזיקה בקניון רמת אביב. שריד אמר בראיון - "היוקרה של רמת אביב מייחדת אותנו - מי שמחפש יוקרה יגיע אלינו". על האתגרים בשוק המקומי הוא אמר: "הצריכה נמשכת למרות יוקר המחיה". על התחרות - "הזליגה הגדולה באמת היא לקניות בחו"ל, התחרות עושה לנו טוב" - לראיון המלא
במקביל גם ראיינו את חי גאליס, מנכ"ל ביג בעלת הנמרכז ביג פאשן גלילות. גאליס אמר - "ביג פאשן ירוויח מעל 100 מיליון שקל בשנה - נמשיך לצמוח".
"נתוני הפתיחה של המרכז מאוד מאוד חזקים, אפילו הפתיעו אותנו למרות כל האופטימיות הגדולה שלנו, המתחם הזה בעל פוטנציאל המשך השבחה, מעריכים שיהיה חזק מאוד מסחרית כמו שעשינו בנכסים אחרים שלנו"
- המפץ הגדול - פתיחת ביג גלילות הביאה לרעידת אדמה בתחום הקניונים
- ביג: ההכנסות ברבעון קפצו ב-26.5% ל-623 מ' שקל; NOI של 463 מ' שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההתלהבות מהמרכז החדש בגלילות גדולה, אך האם אתם צופים אפשרות של דעיכה מסוימת בביקושים ובהתעניינות בהמשך?
"אנחנו בעלי ניסיון רב בפתיחת מרכזים, אין אף חברה בישראל שפתחה הרבה מרכזים חדשים שבנתה בעצמה, אז את הגרף של מרכז חדש אנחנו מכירים היטב. כל מרכז בארץ ובעולם בחודש הראשון בהייפ של התלהבות כולם מגיעים לראות, ואחר כך מתחילים החיים עצמם. לכן מבחינתי הכי חשוב זה לא החודשיים הראשונים – שהיו מוטרפים באופן יוצא דופן, למרות שזה מאוד חשוב. לוקח שנתיים שלוש לשנות הרגלי צריכה, בהם יש גרף צמיחה חזק במיוחד ונוצר נכס חזק, פה מה שמעודד ומהווה נקודת צמיחה מאוד משמעותית, זה שבשבועיים האחרונים של מאי היו נתונים מאוד טובים – וזו תקופה שהיא השקט של אחרי הסערה בכל הארץ. אחרי פסח מאוד חזק שהיה פה, שבתוכו היו הפתיחה של גלילות, מבחינתי החיים השגרתיים של גלילות התחילו אחרי פסח. השבועיים וחצי של מאי, שהוא חודש חלש, מראים לנו פדיונות חזקים שמקבעים בעצם את נקודת ההתחלה של חיי השגרה של המתחם, ואם אלה חיי השגרה של המתחם אז אנחנו מאוד מרוצים ואופטימיים להמשך". לראיון המלא עם חי גאליס
- 5.אנונימי 10/06/2025 12:40הגב לתגובה זואין מקום לכל כך הרבה קניונים העשירים מתעשרים מעמד הביניים כבר לא קיים והעוני הולך וגדל בעלי עסקים לא מצליחים לשרוד .תחזקו את החלשים הם לא ישרדו
- 4.עוד מעט יהיה 500 מעלות חום נראה מי יגיע לגלילות (ל"ת)אנונימי 09/06/2025 13:42הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 09/06/2025 12:42הגב לתגובה זורק נפתח בסוף אפריל.עדיין לא הגיעו העונות בהם לא הולכים למתחמים פתוחים.חכו שהחידוש יפוג שהחום והלחות יהיו בלתי נסבלים.הלקוחות אינם קבועים הם מזדמנים וכשהחידוש יפוג הם לא יטרחו להגיע.
- 2.מי מתקרב לאשפה השמאלנית פי התחת של גלילות (ל"ת)אנונימי 09/06/2025 10:54הגב לתגובה זו
- יאשיהו סמית 09/06/2025 15:18הגב לתגובה זותאלצו להסתפק בשאריות של משפחת המלוכה המדומיינת שלכם.
- 1.אסף 09/06/2025 10:52הגב לתגובה זואו שמישהו חשב שלכבוד פתיחת מרכז הקניות הענק הזה תושבי האיזור פשוט יקנו עוד ועוד דברים...כמובן שהקניונים הסמוכים יפגעו חשבתי שיפגעו קצת יותר במיוחד שבעת הכוכבים

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.53%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳
המוסדיים אמרו "עד כאן": חבילת השכר של עמי לנדאו לא אושרה
בעלי המניות של נופר אנרג'י דחו את הצעת הדירקטוריון לאשר חבילת שכר למנכ"ל המיועד עמי לנדאו, הכוללת שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה, בונוסים ומניות חסומות בשווי של כ-12 מיליון שקל בשנה
נופר אנרג'י נופר אנרג'י -2.65% מדווחת כי הצעת הדירקטוריון לאשר את תנאי העסקתו של המנכ"ל המיועד עמי לנדאו, לא עברה באסיפה המיוחדת של בעלי המניות שהתקיימה היום.
לתזכורת על חבילת השכר המוצעת - 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
לפי הדוח המיידי, כ-63% מבעלי המניות שהצביעו תמכו בהצעה, אך בקרב
בעלי המניות שאינם בעלי עניין אישי (קרי בנטרול עופר ינאי) נרשם רוב למתנגדים, עם 52.1% לעומת 47.9% בעד. מאחר שנדרש רוב מבין בעלי המניות ללא עניין אישי, ההצעה נדחתה.
הצעת השכר כללה שכר חודשי של כ-208 אלף שקל, מענק חתימה של 2 מיליון שקל, בונוס שנתי
של עד שבע משכורות והקצאת מניות חסומות בשווי של כ-10.5 מיליון שקל, חבילה שמוערכת בכ-12 מיליון שקל בשנה, או כ-30 אלף שקל לכל יום עבודה. מדובר בתגמול חריג בהיקפו גם ביחס לחברות רווחיות ומבוססות בהרבה. מעבר להיקף החריג, הביקורת התמקדו גם בכך שחלק ניכר מהתגמול
אינו מותנה כלל בעמידה ביעדים כמותיים מדידים, לא פיננסיים, לא תפעוליים ולא אסטרטגיים, בניגוד למקובל בחברות ציבוריות, ובמיוחד בתקופה של חוסר ודאות ניהולית.
- נופר אנרגיה מגדילה הספק ייצור, אך הוצאות המימון מעמיקות את ההפסד
- 30 אלף שקל ביום - האם השכר של עמי לנדאו מוצדק ולמה המוסדיים צריכים להגיד לעופר ינאי - עד כאן!
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי טבלת ההצבעות שצורפה לדוח, בין התומכים נמנו הפניקס
(קסם), איביאי ומנורה, בעוד שמגדל, מיטב, ילין לפידות, מור ואיילון היו מבין אלו הצביעו נגד, והכריעו את הכף.